نهال گل رز-نهال کرج | atisflower

همچین باید خاک آب‌گذر باشد زیرا رزها از ریشه‌های خیس خوششان نمی‌آید. می‌دانید یک شروع خوب چه می‌تواند باشد؟ دقت و حوصله در کاشت ریشه‌ی گل رز. شما باید به خوبی و با دقت هفت مرحله زیر را طی کنید تا بتوانید به یک شروع خوب برای پرورش گل رز برسید. اگر می خواهید رزی را پرورش دهید که از مینیاتوری بزرگتر و از گل های رز استاندارد کوچکتر باشد بهتر است این گل ها را از گونه فلوریبوندا انتخاب کنید که در مقیاس کوچکتری رشد می کنند. ضمن اینکه در ادامه نیز به سوالات پرتکرار شما در مورد روش نگهداری گل رز پاسخ داده‌ایم و می‌توانید پاسخ برخی سوالات خود را از بین آن‌ها پیدا کنید.

http://dekoram.ir

زمان مناسب برای کشت گل رز از اواخر پاییز تا اوایل بهار است. در این صورت تا اواخر تابستان شاهد شکوفه دادن گیاه خود هستید. بهترین روش برای شروع گل رز، خرید یک گیاه جوان از یک نهالستان (چه ریشه لخت یا در ظرف) است. از خاک های فله ای یا خاک های نامرغوب اصلا استفاده نکنید زیرا ممکن است حاوی آفات و قارچ هایی باشد که روی گل رز مینیاتوری شما تأثیر می گذارند. مخلوط خاک گلدان با کیفیت بالا را انتخاب کنید و به آن پرلیت و کمپوست نیز اضافه کنید. پرلیت زهکشی را بهبود می بخشد و کمپوست مواد آلی طبیعی دارد و موجب تغذیه گیاه میشود.

جعبه گل صورتی 100113

انتخاب کود مناسب تاثیر بسیار زیادی در رشد و شکوفایی گیاه دارد. ما در فروشگاه اینترنتی اصله بهترین و مرغوب ترین کود هلندی را با ارسال رایگان درب منزل برای شما عزیزان تهیه کردیم. رزهای مینیاتوری نیاز به آبیاری مکرر دارند، اما می توانند مستعد پوسیدگی ریشه و عفونت های قارچی باشند، بنابراین باید مراقب باشید و اجازه ندهید که خاک گیاه مرتبه خیس و غرقابی شود. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود تا از این مشکلات جلوگیری کنید. در اوج تابستان، یک پنجره رو به جنوب یا غرب می تواند بسیار گرم شود و بنابراین بهتر است آنها را از پنجره دورتر کنید تا از قرار گرفتن در معرض گرما خلاص شوند.

شاخه گل رز طلایی

این گل عمدتا بومی مناطقِ معتدل نیم‌کره شمالی است و در بیشتر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه به وفور یافت می‌گردد. گل‌های رز هلندی به آفتاب مستقیم نیاز دارند و این مسئله در رشد درست آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. بهترین راه سلامت نگه داشتن رزهای خود در همان مراحل اولیه پرورش گل نهفته است؛ یعنی زمانیکه نوع گل خود را انتخاب می‌کنید. به یاد داشته باشید که بعضی از انواع رز در برابر بیماری‌ها و آفت‌ مقاوم‌تر هستند و بهتر است که آن‌ها را برای پرورش انتخاب کنید. اگر شما در منطقه‌ای بسیار گرم و خشک زندگی می‌کنید و تابستان‌های گرمی را شاهد هستید، حتما از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده کنید. اینگونه هم در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اید و هم توانسته‌اید میزان آب لازم برای پرورش گل رز خود را فراهم کنید.

  • پس از اینکه بقیه گلدان را با خاک پر کردید، با دست خود خاک را کمی سفت کنید تا موقعیت گل در گلدان محکم‌تر شود.
  • گل سرخ خزه مانند که در قسمت بالای ساقه آنها پوشانده شده است، گل های خزه بسیار خوش بو هستند و به طیف گسترده ای از رنگهای زیبا میرسند.
  • در واقع میتوان گفت که گل های بالارونده جزء دسته ای مستقل برای خود در بین انواع رز ها نیستند بنابراین ممکن است هر گونه گل رزی به عنوان گل بالارونده محسوب شود.
  • خواه خرید گل ترحیم و تسلیت باشد و خواه برای سفارش گل خواستگاری یا گل عروسی، ما در گل باما کنار شما هستیم.
مجله خبری گل و گیاه آتیس چای به رزهای بریدهٔ دورگهٔ چای گفته می‌شود که تک شاخه هستند و طول ساقه بین ۵۵–۴۰ سانتیمتر و قطر گل انتهای شاخه بین ۵–۳ سانتیمتر است. قبل از این کار می‌توانید انتهای ساقه را به کمی دارچین آغشته کنید. برای اینکه شکاف بهتر مسدود شود میتوان روی آنرا با چسب مخصوص پیوند پوشاند . در مورد رزهای مینیاتوری که ارتفاع کمتر و گلهای کوچک تر دارند باید شاخه های بزرگ را از بالای دو تا سه جوانه و شاخه های ضعیف را از بالای یک جوانه قطع نمود. 1-رزهای گونه ای یا ژنوتیپ مثل رزهای گل محمدی، نسترن که معمولا برای پایه پیوند و اصلاح و دورگه گیری می شود استفاده کرد.

گل رز به تعداد سال تولد

توسط لاله هلندی

لاله هلندی