لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | atisflower

کاشت بذر مدت زمان زیادی(حدودا 5 سال) می‌خواهد و معمولا در منزل انجام نمی‌شود. این روش برای تولید واریته‌های جدید گل لاله کاربرد دارد. ریشه ی اسم آن در زبان انگلیسی یعنی به دلیل شباهت ظاهری گل لاله با کلاه قرمز عمامه‌ای ترک‌ها هست. هنگامی که این گل با ارزش به هلند رسید، توجه بسیاری از مردم را به خودش جلب کرد تا جایی که پدیده ای به نام جنون لاله در هلند به وجود آمد.

  • به این ترتیب هیچ شک و تردیدی در میزان کیفیت پیازها نخواهید داشت.
  • و چنانچه ایده و مطلبی در این مورد در ذهن داشتید با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.
  • بعد از کاشت آبیاری کنید و گلدان را در مکانی خنک قرار دهید.
  • همان طور که می دانید گل لاله از گیاهانی است که از منظر دارویی نیز بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.
  • گل لاله از زمانی پیاز آن کاشته می شود به 5 تا 8 سال جهت رشد و گل دهی احتیاج دارد و برداشت گل ها به طور معمول از اواخر فصل تابستان و زمان رشد و بزرگ شدن کافی گل ها شروع می شود.

گل لاله در مناطق سردسیر به صورت دائمی قابل پرورش‌ است ولی در مناطق گرم قبل از اینکه گیاه را بکارید باید سوخ (پیازها) با سرما پرستاری شود. یکی از انواع لاله که در ايران معروف و مشهور است لاله واژگون با زیبایی چشم نواز می باشد. گل لاله از خانواده سوسنی‌ها و گیاهی پیازدار است که از تنوع بالایی در رنگ و شکل برخوردار است. این گل بیش از 160 گونه دارد که در سراسر جهان یافت شده‌اند. در مناطق سردسیری می‌توان لاله را به صورت دائمی پرورش داد. اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد.

چگونه گل مروارید رشد دهیم

کمپوست، پودر استخوان و مجله خبری گل و گیاه آتیس گرانوله برای لاله مناسب هستند. محل مناسب کاشتن پیاز لاله جایی است که آفتاب صبحگاهی و سایه ی طولانی عصرگاهی داشته باشد. گل لاله با گل‌هایی از خانواده نرگس رابطه خوبی ندارد پس گل‌های نرگس را با گل لاله یکجا قرار ندهید تا گل های لاله شما پژمرده نشود.

پیاز گل لاله

توصیه می کنیم از گلدان باریک تری استفاده کنید تا آنها را محکم و راست نگه دارید. همچنین چرخاندن گلدان می تواند مفید باشد تا گل ها در یک جهت خم نشوند. لاله های سیاه برای تبریک به کسی برای هر یک از دستاوردهایش داده می شود. لاله های مشکی بسیار شیک به نظر می رسند و با هر مناسبتی به خوبی ست می شوند. بنابراین دادن یک دسته گل لاله سیاه به عزیزانتان می تواند راهی عالی برای نشان دادن مراقبت شما باشد.

به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. این گل زیبا و درخشان، در نخستین روزهای بهار ظاهر می‌شود و مانند سنبل و سایر گلهای بهاری این فصل را باطراوت و سبز می‌کند. البته ممکن است زمان رشد و شکوفه دادن این گیاه کمی فرق کند.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی