لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | atisflower

جهت از بین بردن جوش‌های صورت، ۱۰ گرم گلبرگ را در یک لیتر آب بجوشانید. همچنین برای تسکین درد معده و روده‌ها می توان از گل خشک لاله استفاده کنید. جهت درمان سیاتیک کافی است ریشه‌ی گیاه لاله را بجوشانید تا آب آن به نصف برسد. عصاره‌ى لاله از جمله خواص درمانی گل لاله جهت درمان زخم‌هاى چرکى و ورم چشم است.

  • واژهٔ لاله امروزه به گل های پیازداری گفته می‌شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن سانان و از تیرهٔ سوسنیان است و کاسه و جام آن تشکیل جامی کامل می دهد.
  • یکی از این جشنواره‌ها که اتفاقا محبوبیت بالایی دارد، جشنواره گل لاله استانبول است که از سال 2006 تاکنون برگزار می‌شود.
  • این گونه بومی آسیا است و گل‌های آن سفید رنگ و ستاره‌ای شکل است.
  • همانطور که رشد می کنند، می توانند کمی خم شوند و آویزان شوند.
  • اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود.

با این حال، زمان های ناامیدانه منجر به اقدامات ناامیدکننده می شود. هنگامی که در طول جنگ جهانی دوم عرضه مواد غذایی به هلند مسدود شد، پیاز گل لاله به جلوگیری از گرسنگی و قحطی گسترده کمک کرد. گل لاله، گل نرگس، فریتیلا و سایر پیازهای گلدار بهاره را می توان در تمام ماه های شهریور، مهر و ابان کاشت.

پیاز گل زنبق یا اریس

همچنین در گلدان های کوچکتر طول ساقه در حدود 25 سانتیمتر مناسب است. پیاز لاله نیاز به محیط مرطوب دارد به همین دلیل برای خروج آب اضافی در انتهای گلدان حتما منافذی باید وجود داشته باشد که احتمال پوسیدن پیاز در آن بسیار کم باشد. با کاشت انواع با زمان های مختلف شکوفه، می توانید گل های لاله را از اوایل تا اواخر بهار شکوفا کنید. اگر در داخل گلدان گل لاله خود را کاشته اید می توانید آن را بیرون کشیده و در جای مناسبی نگه داری کنید.

دیر گل دهنده

پروندلبو، مجله خبری گل و گیاه آتیس‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۷. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۴۲–۳۸. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۱۲. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۸. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۳۸.

سفرنامه های سریلانکا

اگر شما هم به پرورش انواع گل لاله مثل گل لاله عباسی ، گل لاله واژگون و … علاقه دارید با ما در این مقاله همراه باشید. ویژگی مهمی که این گل را خاص کرده است این است که در انتهای ساقه این گیاه در برخی از گونه ها یک گل و در برخی دیگر چندین گل شکل می گیرد. از ویژگی دیگر این گل ارتفاع آن است که با توجه به نوع گونه آن 10 سانتیمتر تا 71 سانتیمتر متفاوت است. گل لاله گیاهی دارای پیاز است و هم در گلدان و هم در منزل قابل نگهداری است. بیش از 160 نوع در سرتاسر جهان است و دارای رنگ های سفید، قرمز، صورتی و زرد است. طبق نظر باغبانی گیاه یکساله است و البته پیاز جدید هر سال جایگزین می شود.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی