وکیل + وکیل دادگستری + وکیل پایه یک گروه وکلای آریا دادیار

وکیل + وکیل دادگستری + وکیل پایه یک گروه وکلای آریا دادیار

مراسم تحلیف، مراسمی است که در آنوکیلطی تشریفاتی سوگند نامه‌ای یاد می‌کند و از وی به عنوانوکیل دادگسترییاوکیل پایه یک دادگسترییاد می‌شود و به این درجه می‌رسد. وکیل پایه یک دادگستریکسی است که فارغ التحصیلی خود را در رشته حقوق و یا علوم قضایی به پایان رسانیده و با شرکت در آزمون وکلای دادگستری ایران و طی کردن دوره کارآموزی عنوانوکیل پایه یک دادگستریو به عبارتی پروانه رسمی وکالت دادگستری را به خود اختصاص میدهد. واژه وکیل لغتی است عربی و به کسی گفته می شود که کاری به وی واگذار شده است این لغت و مشتقات آن در قرآن بسیار به کار رفته است و از اسامی پروردگار است. واژه توکل هم که به کار برده می شود از این خانواده است، توکل کردن به خدا یعنی خدا را وکیل گرفتن.

وکیل ملکی | مشاوره با بهترین وکلای ملکی به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در همه شهرهای کشور از طریق داد … پیگیری انواع پرونده های حقوقی ، کیفری ، ملکی ، خانواده و امور حسبی ، به صورت تخصصی . مشکلات و معضلات حقوقی امروزه آن چنان پیچیده شده که صرفاً مشاوره حقوقی ساده با افرادی که به مشکلی مشابه دچار شده اند و یا آشنایی جزئی به مسائل حقوقی دارند حلال آن نخواهد بود . بنابراین در رابطه با موارد فوق وکیل دادگستری نمی تواند نماینده باشد و از طرف موکل سوگند بخورد و یا ادای شهادت کند و شخص موکل می بایست شخصاً در محکمه حضور پیدا کند و نسبت به ادای سوگند، شهادت، اقرار، لعان و ایلاء اقدام کند.

از جمله مهم‌ترین شرایط نام‌نویسی در آزمون کار‌آموزی وکالت دادگستری، داشتن دانشنامهٔ کارشناسی در رشتهٔ حقوق یا معادل آن و نیز کارت پایان خدمت سربازی اجباری یا معافیت دائم صرفاً برای مردان است. فرایند کارآموزی پس از پذیرش متقاضی در آزمون و استعلامات قانونی از مراجع قانونی آغاز شده و در پایان این دوره به کارآموز، پروانهٔ کارآموزی وکالت دادگستری داده می‌شود‌. کارآموز وکالت زیر نظر وکیل سرپرست امکان حضور در مراجع قضایی و اداری جهت انجام امور وکالت را با شرایطی محدودتر نسبت به وکیل پایه‌یک و پایه‌دو دارد. کارآموز در این دوره باید در کلاس‌های مربوطه حاضر شده و نیز تکالیف مقرر کمیسیون کارآموزی را از قبیل شرکت در دوره‌های آشنایی با سامانه‌های حقوقی، ارائهٔ گواهینامه اپراتوری رایانه ICDL و نیز حضور در دادگستری و مطالعه و اظهارنظر دربارهٔ پرونده‌های ارجاعی انجام دهد. همچنین کارآموز باید برای دریافت پروانهٔ وکالت پایه‌یک دادگستری در آزمون کتبی و شفاهی پایان دورهٔ کار‌آموزی که اختبار نام دارد نمرهٔ قبولی را کسب کند وگرنه ممکن است تجدید دوره وکیل پایه یک دادگستری بشود.

  • مرجع اول کانون وکلای دادگستری است که با قبولی در آزمون آن و گذراندن دوره کارآموزی پروانه وکالت پایه یک برای افراد صادر می‌شود.
  • اما پرداخت مالیات و میزان آن همیشه دغدغه اصلی شرکت های خصوصی و صاحبان مشاغل است.
  • وکیل کیفری؛ هر پرونده ای که در حوزه و حیطه کیفری قرار بگیرد در تخصص وکیل کیفری است که خود به شاخه های مثل وکیل قتل، وکیل جرایم اقتصادی و غیره تقسیم می شود.
  • چه خدمات مشاوره‌ای و چه عقد قرارداد وکالت، فرقی در اصل قضیه نداشته و وکیل پایه یک دادگستری در هر موضوعی به درستی به وظایف خود عمل خواهد کرد.
  • البته کارآموزان وکالت، عرفا به عنوان وکیل محسوب می‌شوند، ولی در قبول برخی از پرونده‌های حقوقی و کیفری دارای محدودیت‌هایی هستند و باید تا پایان دوره کارآموزی برای برطرف شدن این محدودیت‌ها صبر کنند.

دانشجویانی که مدرک کارشناسی ناپیوسته اخذ نموده اند برای اجازه شرکت در آزمون، دروس دوره کارشناسی را در کاردانی پاس کرده باشند. در هنگام ثبت نام، سن داوطلب در حوزه قضایی تهران از ۴۰ سال و در سایر حوزه‌ها از ۵۰ سال تجاوز نکند. این آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شده و کانون وکلای دادگستری ایران وظیفه نظارت بر آن را عهده دار است. کانون وکلای دادگستری یکی از سازمانه‌ای مردم نهاد کشور است که در سال ۱۳۳۱ هجری تحت عنوان سازمان و نهادی مستقل و سازمان یافته معرفی گردید.

اما وکیل پایه یک دادگستری وکیلی است که علاوه بر قبول وکالت مشاوره های حقوقی نیز به افراد متقاضی ارائه می دهد. پس در نتیجه می توان چنین گفت وکیل پایه یک وکیل متخصصی است که قادر به ارائه مشاوره نیز خواهد بود و مشاوره های حرفه ای به متقاضیان می دهد. مشاور حقوقی نیز فردی است که برای دادن مشاوره به افراد آموزش دیده اند و قادر به قبول وکالت نیستند. دارندگان مدرک حقوق بسیار علاقمند فعالیت در رشته شغلی وکالت هستند که برای موقعیت بهتر و فعالیت حرفه ای تر به این حیطه شغلی در زمینه حقوق روی می آورند.

وکیل ملکی یک وکیل پایه دادگستری می‌باشد که در دعاوی ملکی نظیر دعاوی موجر و مستاجر، تخلیه، خلع ید، الزام به تنظیم سند رسمی، افراز ملک مشاعی، الزام به ایفای تعهد و یا الزام به تحویل مبیع و … تبحر دارد. دعاوی ملکی به دلیل نوع ماهیت و شکل خود معمولا طولانی بوده و نیازمند تسلط به قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی و … دارند که این امر برای افراد عادی ممکن نیست. این افراد نیازی نیست که پروانه دادگستری داشته باشند و هر شخصی میتواند در انجام امورات کاری دیگران یک وکیل مدنی باشد. اما در تعریف وکیل باید گفت، گاهی شخصی شرایط لازم برای انتخاب وکیل (چه دادگستری و چه مدنی) را ندارد و این امر را به یک وکیل یا شخص دیگری محول خواهد کرد تا به نیابت و از جانب او وکیلی انتخاب کند. برای مثال هنگامی که شخصی در زندان است و نیاز به خدمات وکیل پایه یک دادگستری دارد.

وکلای پایه یک دادگستری می‌توانند در تمامی پرونده‌های کیفری و قضایی با موضوعات حقوقی متفاوت از جمله طلاق و مهریه و تمامی موارد خانواده، ثبتی و شرکتی، پرونده‌های کیفری و جزائی، پرونده‌هایی با موضوعات ملک و مالی و سایر موضوعات اقدامات لازم را انجام دهند. زیرا اساس قبول وکالت ابتدا ارائه مشاوره و راهکار و راهنمایی های لازم است. پس در نتیجه می توان چنین گفت وکیل پایه یک وکیل متخصصی است که قادر به ارائه مشاوره حرفه ای نیز خواهد بود که در تفاوت وکیل با مشاور حقوقی باید بگوییم عقد وکالت یک عقد جایز است که باید تنها در چارچوب قانون منعقد شود. وکیل پایه یک دادگستری وکیلی است که پس از قبولی در آزمون کارآموزی کانون وکلا دادگستری، در پایان دوره کارآموزی در آزمون اختبار کانون وکلا نیز قبول شده و پروانه وکالت پایه یک دادگستری را از کانون وکلا دریافت می کند.

سایت وکیل دادگستری

پس از توافقات انجام شده و قبول وکالت با امضای قرارداد، رسیدگی به پرونده شما شروع می شود. در جلسه ملاقات حضوری وکیل متخصص با ارزیابی کامل و همه جانبه جزئیات پرونده، راه حل را پیدا می کند. مشاوره طلاق و بهزیستی طبق قانون حمایت از خانواده مراکز مشاوره خانواده در سراسر کشور ایجاد شد و… هزینه شکایت از پزشک در ۱۴۰۱ اگر بخواهیم هزینه شکایت از پزشک را از نخستین گام تا به انتخاب برای شما پاسخ دهیم بایددو فرض داشتن وکیل و نداشتن آن را از یکدیگر تفکیک نماییم لذا ابتدا فرض نخست نداشتن وکیل را برای شما توضیح می‌دهیم هزینه شکایت از پزشک در معنای کلی آن…

ماده 53 شرایط عمومی پیمان

به این صورت که آزمون جامع کانون وکلا برگزار شده و افرادی که فارغ‌التحصیل کارشناسی حقوق هستند در آن شرکت می‌کنند. پس از قبولی در این آزمون است که دوره کارآموزی آغاز شده و فرد کارآموز زیر نظر سرپرست فعالیت می‌کند و حق وکالت در پرونده‌ها را نیز دارد. او پس از دوره کارآموزی لازم است در امتحان جامع نیز قبول شده و در نهایت پروانه وکالت با عنوان وکیل پایه یک دادگستری دریافت می‌کند. وکیل پایه یک دادگستری کسی است که از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی برای انجام کاری به موجب عقد قرارداد وکالت، مامور انجام کار های حقوقی موکل می شود. پس وکیل پایه یک دادگستری کسی است که در رشته های مرتبط حقوقی فارغ التحصیل شده باشد.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی