پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression؛ قیمت و خرید | atisflower

مجله خبری گل و گیاه آتیس‌ها به‌طورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان‌رس، دیر گل‌دهنده و گونه‌ها قرار می‌گیرند. از سال ۱۹۸۱ تقسیم‌بندی گل‌های لاله توسط انجمن سلطنتی پیاز لاله هلند آغاز شد و لاله‌ها بر اساس شکل گیاه و شکل و زمان باز شدن گل به ۱۵ گروه تقسیم شدند. از طریق درآوردن پیاز بوته اصلی از خاک و جدا کردن پیازچه‌های نوچه اطراف پیاز مادری و کاشت بذر کاملاً تازهٔ ارقام جدید تکثیر و ازدیاد می‌شوند. در حال حاضر از نظر تولید و صادرات پیاز و گل شاخه‌ای لاله، هلند در جایگاه نخست در بین کشورهای جهان جای دارد. لاله گل ملی کشورهای ایران، افغانستان، ترکیه، هلند، مجارستان و بلژیک به‌شمار می‌آید.

  • اگر دمای محیط خیلی بالا باشد گلدهی گل لاله به مشکل می‌خورد.
  • هر گونه لکه و یا رنگی غیر طبیعی مانند رنگ های سفید صورتی و یا آبی در روی سط بیرونی پیاز ها نشان از نا مناسب بودن پیاز این گل است.
  • بیش از 3000 گونه از لاله به صورت پرورش و کشت انتخابی تولید گشته‌اند.
  • نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب پژمرده شدن لاله شود.

زمان ورود این گل به هلند با محبوبیت زیادی روبرو شد و به طور وسیعی به کشت رسید که امروز هلند به مهم ترین مولد و صادرکننده گل لاله مبدل شده است. گل لاله علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است. قدیمی‌ترین آثار باستانی‌ای که در آن نقش لاله به چشم می‌خورد مهرهای برنزی و سنگی‌ای است که از افغانستان به دست آمده‌است و قدمت آنها به بیش از ۲۰ سده پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. همچنین در مُهری استوانه‌ای شکل مربوط به ۲۰–۱۹ سده پیش از میلاد، که از تمدن عیلام در ایران به دست آمده‌است، نقش گل لاله وجود دارد.

گل نرگس: فنون نگهداری، پرورش و تکثیر

اما این رقم از لاله برای اولین بار توسط دکتر Lefeber در هلند تولید شد. این دکتر در موسسه تحقیقاتی واگنینگن یک لاین از این لاله قرمز رقم Red Impression را در رنگ های مختلف تولید کرد. با کاشت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression تا حدود 5 سال شاهد رشد، نمو و گلدهی این گیاه خواهید بود.

نماد اعتماد الکترونیک

این گیاه بدلیل پیازدار بودن به آبیاری بیش از حد حساس است. و بدلیل شباهت گل‌های آن به نیلوفرآبی به لاله نیلوفر آبی معروف شده است. از ویژگی‌های خاص گونه‌ی شنل قرمزی برگ‌های سبز با رگه‌های بنفش روی آن‌ها است. این گونه بومی آسیا است و رنگ گل در این گونه قرمز با مرکز مشکی است. رنگ صورتی در لاله نماد درک متقابل و نقطه نظرات مشترک است. در گونه‌های نادری از این گل، گل‌ها به شکل چندتایی دیده می‌شود.

پیاز گل لاله رنگارنگ :

گلدان با سایز 12 برای کاشت این گیاه انتخاب کنید؛ زیرا تا زمان گلدهی حجم ریشه گیاه به خوبی گلدان را پر خواهد کرد. در قدم بعدی باید کف گلدان را با پوکه، سفال یا سنگریزه بپوشانید و روی آن خاک بریزید. در نهایت پیازها را به گونه ای که شکم پیاز کمی رو به بالا باشد، در خاک بکارید.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی