عکس پروفایل گل لاله نماد عشق برای اینستاگرام و تلگرام مجله تصویر زندگی | atisflower

برای این که بتوانید از گل لاله با کیفیت خوب و بالا بهره مند شوید بایستی بدانید که پیازهایی که دارای لکه باشند مناسب نخواهند بود. شما در هر فصلی که بخواهید می توانید پیازهای لاله را خریداری نمایید ولی بایستی تا زمان پاییز صبر داشته باشید. یکی از انواع لاله‌های نادر لاله‌هایی با رنگ سیاه هستند. انواع لاله که به رنگ قرمز هستند را می توان با نام امپراطور قرمز یافت. از موارد دیگر و از ویژگی‌های دیگری که باعث تقسیم شدن گل های لاله به گروه‌های دیگر می شوند ارتفاع آنها می باشد.

  • گلدان را قبل از استفاده، با آب گرم و مایع تمیزکننده بشویید و خشک کنید تا اثر آلودگی و باکتری در آن باقی نماند.
  • کمپوست، پودر استخوان و کود گرانوله برای لاله مناسب هستند.
  • گل لاله از رشد جوانه هایی که در محور سوخک های اطراف سوخ تشکیل شده که در افزایش تجاری قابل استفاده است.
  • جشنواره گل لاله هر ساله در پارک امیرگان استانبول برگزار می‌شود.

پیازهای این گل زینتی را به هنگام فصل تابستان و یا در پاییز می کارند که در این زمان هنوز شروع به ریشه دادن نکرده است. پس از این که پیازها شروع به ریشه دادن کردند دمای مناسب آن 12 درجه سانتیگراد خواهد بود. اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود. اگر میخواهید در داخل خانه به پرورش لاله بپردازید بایستی نوعی لاله را که متناسب با آن محیط است انتخاب نمایید. برای این که گل های لاله خود را زودتر به فروش برسانید می توانید در شرایط نگه داری آنها تغییراتی ایجاد کنید.

غذای کامل گیاه بایوگیاه

ممکن است در هر زمان از سال بتوانید پیاز لاله را تهیه کنید اما تا پاییز برای کاشت آنها صبر کنید. اگر زودتر آنان را بکارید برگها بیرون خواهد آمد اما نیاز سرمایی گیاه برای گلدهی هنوز برطرف نشده است بنابراین شاخه گلی تولید نخواهد شد. همچنین به دلیل کاهش دما و نور در طی پاییز و زمستان رشد پیازهای جوان این گیاه در زیر خاک به خوبی انجام نخواهد گرفت. پیازهای خود را تا زمان کاشت و یا به منظور نگهداری در انبار در کیسه کاغذی نگهداری کنید. کیسه های پلاستیکی به دلیل نگهداشتن رطوبت و شیوع بیماری های قارچی برای این کار مناسب نیست. تکثیر گل لاله را می‌توان به وسیله سوخ‌های کوچکی که از سوخ اصلی به وجود می‌آیند، انجام داد.

سهراب پاکزاد

در آب و هوای گرم، گل ها در صورت محافظت در برابر آفتاب گرم بعد از ظهر، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. در زمان سلجوقیان به کشور ترکیه آورده شده و در قرن 16 به اروپا رفته است. امروزه به دلیل طرفداران زیادی که این گل در جهان پیدا کرده است در اکثر نقاط جهان می توان این گل را دید. این گل زیبا از جمله گل هایی است که دارای پیشینه بسیار قوی و طولانی می باشد. جا دارد از زیبایی حیرت آور این گل بیشتر بگوییم چرا که تجمع این گل‌های زیبا در کنار هم زیبایی فوق العاده‌ای به محیط اطراف می دهند. در کشور ایران و افغانستان لاله سمبل شهیدان است و مردم برای آن ارزش زیادی قائل هستند.

گیاه شناسی و آشنایی بیشتر با گل لاله

اگر هوای معتدل غیر مجله خبری گل و گیاه آتیسی باعث رشد زودرس در زمستان شود، خطر آنقدر که به نظر می رسد بزرگ نیست. لاله ها (و نرگس ها نیز) نسبتاً سرما را تحمل می کنند. با این حال، اگر دمای سرد زمستانی بازگردد، ممکن است رشد را به تاخیر بیندازد. برف در این مورد واقعا مفید است، زیرا می تواند شاخ و برگ را از سرمای شدید عایق کند. اگر به دنبال یک کار زیبا و هنری در منزل هستید می توانید پرورش این گل های زینتی را انجام دهید.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی