راهنمای جامع نگهداری از گل رز به زبانی ساده گُل‌سِتان | atisflower

این نوع رز می‌تواند از انواع مینیاتوری تا بزرگ باشد. البته بر خلاف اسمش این گیاه خودرو و رونده نیست بلکه نیاز به کمک، هرس کردن و مراقبت دارد تا بتواند از جای مناسب بالا برود. رز سفید، نمادی برای گرامیداشت یک رابطه خوب و سازنده بین دو نفر است. پس می‌توانید آن را به دوستان و خانواده خود هم هدیه دهید.

بنابراین در طول مجله خبری گل و گیاه آتیس از گل رز اگر قصد تکثیر آن را دارید، سراغ روش قلمه زدن بروید. به‌این‌منظور در اواخر تابستان می‌توانید اقدام کنید. برای این کار یک شاخه سالم با 5 گره برگ را انتخاب کنید و برش بزنید. سپس تمام برگ‌ها به جز برگ‌های قسمت بالایی را از روی آن تمیز کنید و شاخه را درون خاکی سبک و غنی بکارید. در نهایت خاک را مرطوب کرده و سعی کنید رطوبت آن را به‌صورت ملایم و کم حفظ کنید. پس از مدتی قلمه شما جوانه زده و تبدیل به گیاهی مستقل می‌شود.

باکس گل فلزی رز نارنجی

اگر شما چنین مکانی را در خانه و حیاط خود ندارید، بهتر است پرورش گل رز را از ذهن خارج کنید. Old Garden Roses، که گاهی اوقات به عنوان میراث یا گل سرخ های تاریخی خوانده می شود، یک کلاس سنتی از گل رز است که قبل از رسیدن چای ترکیبی رز در سال 1867 پرورش داده شده است. این رز به دلیل رایحه قوی، تعداد گلبرگهای بالا، شکل شکوفه، مقاومت در برابر بیماری و توانایی آنها شناخته شده است. در برابر سرما بسیار مقاومند و معمولاً سالی یک بار در طول ماه های تابستان شکوفه می دهند. “گل رز” Grandiflora جزء طبقه ای از گلها هستند که در قرن گذشته ایجاد شده اند تا تلاقی بین گلهای چای ترکیبی و گلهای فلوریبوندا را طبقه بندی کنند. آنها ترکیبی از شکوفه های برازنده چای های ترکیبی و چرخه رشد مکرر گلوریبونداس هستند.

دسته گل قلبی با رز زرد و عروس

همچنین آبیاری دیروقت نیز باعث می‌شود خاک دیرتر خشک شود و ریشه‌ها آسیب ببینند. شاید کمی شوکه شوید، اما باید بدانید که هیچ گل رز آبی رنگی وجود ندارد! یعنی تمام رزهای آبی و بنفش موجود در بازار، رنگ شده اند. رز آبی معانی جالبی دارد، مثل اشرافیت و اصالت سلطنتی، ممکن کردن غیرممکن‌ها، اسرارآمیز و کمیاب بودن، تخیل و رویایی بودن آینده. رز پارفیت گیلاسی زیر مجموعه رز های فلوریبوندا است که دارای گلبرگ هایی با طرح دو رنگ ، گلبرگ های سفید و لبه های قرمز می باشد.

http://dekoram.ir

این گیاه برای مصارف صنعتی بیشتر در کشورهای بلغارستان، ترکیه و فرانسه کشت می‌شود. تاکنون بیش از ۲۰٬۰۰۰ رقم رز نامگذاری شده‌است و هر ساله صدها نوع جدید نیز به این مجموعه افزوده می‌شود. پرورش رز تنها برای لذت بردن از زیبایی این گل نیست بلکه از این گل برای عطرسازی، فرآوری چای، مربا، لیکور و بسیاری مواد خوراکی دیگر استفاده می‌شود. عطر رز آرامش بخش سامانه عصبی است و در راحت به خواب رفتن انسان کارایی دارد و به همین سبب در عطردرمانی بکار برده می‌شود.

  • برای نگهداری از گل رز باید محیطی پر نور و خاکی با زهکشی عالی را برای آن فراهم کنید.
  • نسبتا به صورت پر پشت رشد میکنند و بوته هایی انبوه مانند هستند.
  • دسته گل رز نارنجی برای کسانی که کاری جدید را شروع می‌کنند می‌تواند بسیار انگیزشی و ایده‌آل باشد.
  • اوتاکنون در صدها ساعت کارگاه و سمینار آموزشی ،به بیش از هزاران نفر آموخته است که چگونه گل آرایی کنند و چطور از این راه تولید ثروت کنند.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی