با وظایف کارشناس گوگل ادز آشنایی دارید؟

در این صورت شما مشاور در جلسه مشاوره مخاطبان و کلمات کلیدی مناسبتان را شناسایی کرده و متناسب با بودجه ای که درنظر گرفتید بهینه ترین کمپین را برای شما طراحی و ثبت می کند و شما هم تمرکزتان را روی کارهای معمول کسب و کارتان می گذارید و خیالتان از ضرردهی کمپین یا از دست دادن مشتریان راحت می شود! می تواند زمینه فروش بالا و ارائه خدمات را برای شما فراهم کند. همچنین در دوره ای مخصوص در مورد گوگل ادز و کسب درامد از گوگل ادسنس، آکادمی آغازینو توانسته آموزشی مرجع خدمت مخاطبان عزیز ارائه کند که باعث این دوره باعث افزایش درامد نجومی شده است!

Google Ads به شما امکان می دهد تبلیغات خود را برای مخاطبان مورد نظر خود (از طریق تلفن همراه و دسکتاپ) انجام دهید. به عنوان مثال، یک کمپین جستجو به شما امکان می دهد تبلیغات متنی خود را در نتایج جستجو قرار دهید، در حالی که یک کمپین ویدیویی به شما امکان می دهد تبلیغات ویدیویی را در YouTube تبلیغ کنید. امکان تعیین زبان هایی که تبلیغات گوگل ادز برای آنها نمایش داده شود. اگر به دنبال راهی برای رسیدن به صفحه اول نتایج با کلمات کلیدی هدف خود هستید و می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید می توانید از تبلیغات کلیکی گوگل ادز استفاده کنید. تمام سعی خود را بکنید تا محتوای صفحه خود را جذاب و جلب کننده برای مخاطب بنویسید تا وقتی در نتایج اول صفحه سایت شما بالا می آید کابر ترغیب به کلیک بر روی سایت شما شود، در غیر این صورت در ایجاد ترافیک به سایت تان از تبلیغات گوگل با مشکل مواجه خواهید شد. در این سیستم همچنین می توان جزئیات بیشتری مانند ترافیک ورودی بر اساس هر کلمه کلیدی را به همراه هزینه هر کلیک مشاهده نمود. علاوه بر این، کلمه ی کلیدی باید دقیق باشد. هدفگیری دقیق مخاطبان بر اساس مکان جغرافیایی، سن، جنسیت و عبارتهایی که جستوجو میکنند.

در واقع تبلیغات در گوگل به وسیله گوگل ادز Google Ads به صورت مزایده ای انجام می شود. شما با بهینه سازی کمپین گوگل ادز خود می توانید تبلیغ در گوگل ادوردز را به بهترین نحو انجام دهید. به وسیله سرویس گوگل ادز می توانید کسب و کار اینترنتی خانگی خود را تبلیغ کرده و درآمد بیشتری کسب کنید. قرار دادن تبلیغات در جایی که بیشتر به چشم بیاید مثل قرار دادن آن در قسمت فوقانی صفحه، داخل محتوای اصلی و… یعنی در جایی مثل تبلیغات در گوگل ادز با بیش از 246 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد ، 3.5 میلیارد تعامل روزانه و حدود 700٪ بازده برآورد شده برای سرمایه گذاری.

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود دارد. هر نوع کمپین مجموعه ای از اهداف و تبلیغات خاص خود را دارد. آنها در وب سایت های سراسر اینترنت در طیف گسترده ای از موضوعات گنجانده شده اند. گوگل دارای یک سایت راهنمای بسیار گسترده و جامع است. در این شهر شما دارای کسب و کار( سایت یا اپلیکیشن) هستید و گوگل هم به عنوان قوی ترین کانون تبلیغاتی این شهر فعالیت می کند. برای اینکه درک بهتری از گوگل ادز داشته باشیم بهتر است در مورد آن توضیح کوتاهی دهیم، به طور کلی تبلیغات گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی است که توسط ابزارهای گوناگون گوگل انجام می شود تا مشتریان بتوانند با استفاده از تبلیغات در موتور جستجوگر گوگل دیده شوند. شخصی که بخواهد تبلیغ کند، کلمه کلیدی مورد نظرش را وارد گوگل ادورز می کند تا برای کسانی که این کلمه یا عبارت را جست و جو می کند، تبلیغش نمایش داده شود. کاربرانی که وارد این فروشگاه اینترنتی میشوند، هرکدام یک رفتاری را از خود به نمایش میگذارند و میروند؛ یعنی یک ردپایی از خود به جا میگذارند. مشتریان در همان لحظه به شما نیاز دارند.

این مجموعه می تواند یکی از گزینه های اصلی شما باشد چون بسیاری از کسانی که به این مجموعه رجوع کردند نتیجه بسیار خوبی گرفتند و توانستند مشتریان و مخاطبان هدفمند خود را به سمت خود جلب نمایند. سوالی که برای بعضی صاحبان کسب و کار پیش می­آید این است که ما در سئو به نتایج خوبی رسیده ایم و در بعضی کیورد­ها در صفحه اول گوگل هستیم و چرا باید از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنیم؟ شما برای اینکه یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی موفق داشته باشید با در تولید محتوای ویدیویی خود بسیار دقت کنید. یکی از بهترین و شناخته شده ترین سایت های تبلیغاتی خارجی، Google Ads است.

در این نوع همکاری با آژانس تبلیغاتی نیز شما هزینه ریالی اعتبار شارژ اکانت خود را پرداخت میکنید. از جمله خدمات آن می توان به بازاریابی شبکه های دیجیتال و تبلیغات دیجیتال، همچنین فعالیت در زمینه تولید محتوا، طراحی سایت، خدمات سئو و … گوگل ادز یکی از متریک های اصلی در بوم دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. شما به راحتی می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در کمپین های گوگل ادز وارد کنید تا با جستجوی آن ها در صفحه اول نتایج، سایت شما نمایش داده شود. با توجه به اینکه این دسته از کاربران پیشتعر بصورت مستقیم یا با جستجوی کلمات کلیدی از محصولات شما بازدید کرده اند با این شیوه تبلیغات و دیدن مکرر تبلیغ محصولاتتان احتمال بازدید و خرید دوباره آنها زیادتر می شود. در این روش تبلیغات شما از بین 1تا 10 رتبه بندی می شود و هرچقدر امتیاز شما به 10 نزدیک تر باشد یعنی اینکه تاثیر بیشتری را روی مخاطب داشته اید. با اینکه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی دنیا است ولی بسیاری از کسب و کارها از قدرت آن آگاهی نداشته یا به دلایل دیگر به سراغ آن نمیروند.

با وجود عصر امروز و تکنولوژی پیشرفته ای که اکنون مشاهده می کنید، دیگر بسیاری از کارها در زمینه هی مختلف مانند گذشته انجام نمی شوند! هرچند که کارشناس گوگل ادز ماهر و توانمند، میتواند در هر بخشی، کمپین شما را راهاندازی کند اما داشتن تجربه به سرعت بخشیدن کارها کمک بیشتری میکند. گوگل ادوردز یکی از خدمات گوگل است که با استفاده از آن می توانید وب سایت خود را در صفحه اول گوگل تبلیغ کنید، زمانی که تبلیغات گوگل انجام می دهید به ازای کلیک می توانید میزان ماندگاری در صفحه نخست گوگل را مشخص کنید و اگر در وب سایت محصولاتی را به فروش می رسانید می توانید با ساده ترین روش فروش بسیار بالا را تجربه نمایید. زمانی که شما در گوگل متنی را جستجومیکنید در اولین صفحه جستجوگر گوگل ۱۰ سایت به شما نشان داده خواهد شد، این سایتها با سئو حرفهای به صفحه نخست گوگل تحمیل شدهاند. به کمک تبلیغ در گوگل آگهی وبسایت شما متناسب با بودجه دلخواه شما در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل و سایتهای شرکای تجاری گوگل (در صورت درخواست شما برای نمایش در شبکه نمایشی گوگل) برای کلمه های کلیدی مد نظر شما نمایش داده می شود. این تبلیغ در بالا و یا سمت راست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

بدین منظور یک دوره رایگان تعریف می کند و مانند فروش روسری کمپین خود را تعریف می کند با این تفاوت که کاربر در ازای دانلود دوره رایگان ایمیل خود را در اختیار سایت دوستتان قرار می دهد و عضو خبرنامه ایمیلی تبلیغ در گوگل سایت می شود. در اینجا هنگام تعریف کمپین خود در گوگل ادز بجای پرداخت کلیک بر اساس کلیک و بازدید مشتری، فقط زمانی هزینه ای پرداخت می کنید که کاربر اپلیکیشن شما را نصب کرده باشد. یعنی شما می توانید به ازای رخ دادن فروش ، لید ، ثبت نام و یا هرآیتم قابل تعریف دیگر به گوگل هزینه پرداخت کنید ! آمار و اطلاعات کمپین های گوگل ادز را می توانید در مقاله آموزش 0 تا 99 گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید. برای راه اندازی کمپین Google shopping و بهره ­مندی از مزایای آن، در ابتدا باید یک حساب تجاری گوگل داشته باشید و در آن اطلاعات جامعی از محصولات­تان مانند تصویر محصول، قیمت و نام تجاری آن را ثبت نمایید. چرا فست ویژن را برای خدمات گوگل ادوردز انتخاب کنید ؟ 4. Goals (اهداف) کمپین خود را انتخاب کنید. آزانس های معتبر معمولا دارای حساب بین امللی هستند و با توجه به اینکه کمپین های زیادی را در گوگل ادز اثبت کرده اند به خوبی می توانند زمان مناسب، کلمات کلیدی با ارزش و بهینه را انتخاب کرده و با پایین ترین قیمت مزایده های گوگل را برنده شوند.

Google میتواند ابزارها و بازخوردهای زیادی را در اختیار شما قرار دهد، اما خود شما هم تمام تلاش تان را برای تجزیه و تحلیل داده هایتان به کار بگیرید تا ببینید گوگل در مورد نتایج شما چه می گوید تا بتوانید از تلاش خود نهایت استفاده و بهره وری را ببرید. به همراه میلیون ها سایت و اپلیکیشن دیگر که فضای تبلیغاتی در اختیار گوگل قرار می دهند. اگر خودتان قصد بخواهید از گوگل ادز استفاده کنید باید وقت زیادی را صرف آشنایی با پنل کاربری و شیوه انتخاب کلمه کلیدی ها مناسب و ارزان و حضور در مزایده آنها کنید. برای این کار معمولا دو راه دارید؛ خودتان کمپین خودتان را در گوگل ایجاد کنید یا ازمشاوران تخصصی مانند آزانس دیپ اد استفاده کنید.

شاید برخی از وب سایت ها از دلار ارزان تر برای خرید اکانت گوگل استفاده می کنند که به آن دلار سیاه گفته می شود اما گوگل پس از مدتی دور زدن را فهمیده و در دراز مدت وب سایت شما را بلاک می کند اما اگر قرار باشد همه چیز روتین و قانونی دنبال شود این مشکلات را نخواهید داشت. ره گیری کمپین ها با دقت فراوان کاری حیاتی است و به شما اجازه می دهد آن ها را تنظیم کرده و در صورت نیاز بهینه کنید. در حال حاضر کاربران ایرانی به دلیل تحریم گوگل علیه ایران، به برخی از سرویسهای تجاری و غیرتجاری این سیستم عامل دسترسی ندارند. حال شما به ازای هر کلیک کاربر باید هزینه ای بپردازید. فروشگاه آنلاین شال و روسری را درنظر بگیریم، شما می خواهید به مناسبت وانتاین یا سپندارمزگان فروش ویژه داشته باشید بدین منظور مجموعه ای از فعالیت ها را برنامه ریزی می کنید، فعالیت هایی چون انتخاب مجموعه ای از محصولات مرتبط با این مناسبت، طراحی بنر و تغییرات در سایتتان، ارائه کد تخفیف و… ما مطابق با کلمات کلیدی و حوزه ی کاری سایت شما، بهترین شعار ها و متن تبلیغاتی را ساخته و در کمپین قرار می دهیم.

بهطور مثال یوتیوبرهای ایرانی داخل، حاشیه سود کمتری نسبت به بقیه دارند؛ زیرا مخاطبان ایرانی مشتریان تبلیغات گوگل محسوب نمیشوند. دوم اینکه تبلیغات برای ما باید به صرفه و سودآور باشد ، که در اینجاست شما تنها به ازای هر کاربری که برروی تبلیغ شما کلیک کند هزینه پرداخت می کنید ؛ و سومین و مهمترین آیتم که گوگل ادز را فوق جذاب می کند این است که نتیجه محور (Performance-Base) است . گفته میشود کاربران ایرانی برای بهره بردن از سرویسهای گوگل از VPN استفاده میکنند و موقعیت جغرافیایی نامعتبر دارند، این سرویس دهندگان گوگل را با اختلاف درآمدزایی و ضرر مالی روبهرو میکنند. با استفاده از این بستر تبلیغاتی آگهی مناسبی با وب سایت خود ایجاد می کنید و زمان و موقعیت مکانی نمایش آن را تنظیم می کنید. به همین دلیل گوگل مشغول قطع سرویس به کاربرانی میباشد که موقعیت جغرافیایی آنان معلوم نیست. از سوی دیگر برای پرداخت هزینه ها و ایجاد کمپین نیاز به حساب مالی بین المللی دارید، چرا که تحریم های بین المللی استفاده از مشخصات و حساب های ایرانی را غیرممکن کرده است و گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از این سایت ها اولین قدم در بازاریابی اینترنتی به حساب می آید.

دسپلی نتورک (اشاره به جایگاه های تبلیغاتی دیگری است که گوگل در اختیار دارد. فرض کنید که اینترنت یک شهر است که در آن مکان های تبلیغاتی مختلف (بیلبورد، استند، تبلیغات تلویزیونی و… )، شهروندان و کسب و کارهای گوناگون قرار دارند. کافیست کلمات کلیدی های مرتبط، هزینه هر کلیک، بودجه کل و اطلاعات تبلیغ خود ( متن، لینک و توضیحات) را در گوگل ادز وارد کنید و زمان شروع و پایان کمپین خود را مشخص کنید! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ساخت کمپین گوگل ادز می توانید به لینک ضمیمه شده مراجعه نمایید. همانطور که مستحضر هستید شما برای سئو کلمات را در اختیار سئو کاران قرار می دهید و آن ها با توجه به سختی کلمات تعرفه ای را پس از بررسی ها در اختیار شما قرار می دهند و این موضوع در تبلیغات گوگل هم صادق است چرا که هر چقدر کلمات شما سخت تر و عمومی تر باشد قیمت رزرو آن بیشتر خواهد بود، بنابراین اگر کلمات مناسب انتخاب کرده باشید می توانید از هزینه های جانبی خود بکاهید. آیا تعداد کلیک هایی که گوگل برای call extension ها نشون میده، جدا از کلیک های روی ادز ها هستند؟

توسط لاله هلندی

لاله هلندی