ویدیو پروسسور C1US

ویدئو وال و نمایش تصاویر روی یک مانیتور هنگامی راضیکننده هست که جزئیات تصویر، با کیفیت بالا قابل مشاهده تلویزیون شهری باشد. شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به ابعاد، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین گردد.نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار مورد نظر برای نصب باید دقیقا محاسبه گردد.انتخاب نمایشگر ها باید با در نظر گرفتن توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن و کیفیت پخش آنها بوده تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد. عرضه می شوند که انتخاب دات پیچ مورد نظر بستگی به هدف استفاده از نمایشگر در فضای داخلی و یا خارجی، میزان هزینه در نظر گرفته شده وهم چنین ارتفاع نصب نمایشگر که تعیین کننده حداقل فاصله دید بیننده از نمایشگر میباشد بستگی دارد. کیفیت تصویر شکل گرفته به فاصله نقاط (لامپها) از یکدیگر بستگی دارد؛ به این صورت که هرچقدر لامپها به هم نزدیکتر باشند کیفیت تصویر افزایش پیدا میکند.

انتخاب اندازه و ابعاد صفحه نمایش در ویدئو وال به نوع کاربری، شرایط محیط تجاری و استفاده بیرونی یا درونی از نمایشگر، محتوا و تصاویر مورد نظر برای نمایش و میزان فاصله کاربر یا بیننده از ویدئو وال بستگی دارد. یک Video Wall که توسط نرمافزار مدیریت محتوا کنترل میشود، برای نمایش همزمان چند محتوای مختلف از چند منبع متفاوت طراحیشده است. در طراحی نمایشگر Video Wall LED انعطافپذیری زیادی مشاهده میشود. کاربرد ویدئو وال را میتوان در سیستمهای چندمنظوره مانند تمامی سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی مشاهده کرد. کاربرد ویدئو وال چیست؟ کاربرد نمایشگرهای شهری و ویدئو وال راهکاری مطمئن و دیجیتالی در دنیای مدرن امروز به حساب میآید که شما را در مقایسه با رقبا موفق خواهد کرد. دات پیچ P2.5 یکی از انواع ویدئو وال است که برای محیط های سرپوشیده مانند سالن های امفی تائتر وسالن های جلسات و همچنین در کافه ها کاربرد دارد. این صفحه بزرگ را میتوان بهصورت یک نمایشگر کاملاً ساده برای نمایش یک تصویر بزرگ استفاده کرد و همچنین میتوان بهمنظور نمایش چندین تصویر از چندین منبع (ازجمله ویدئوهای زنده دوربینهای مداربسته یک ساختمان) از آن بهره گرفت.

می توان صفحات HTML5 را دربخشی از ویدئو وال نمایش داد. البته در برخی از مدلهای ویدئو وال فقط میتوان به صورت 18 ساعت مداوم از نمایشگر استفاده کرد. هر کدام از این فرآیندها نیاز به تخصص و پشتیبانی دارد تا شما بتوانید با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید ، نتیجه مطلوب را بگیرید. امروزه کنترلرهای بسیار متنوع با ویژگی های مختلف در دسترس می باشند که هر کدام امکانات خاصی را به کاربر عرضه می کنند. ایجاد یک مرکز جامع منابع و خدمات مشتری راهی عالی برای دسترسی مشتریان به طیف متنوعی از محصولات و خدماتی است که ارائه میدهید. بهاینترتیب، مجموعهای غنی از ویژگیهای کنترل ازجمله دسترسی و گزارش دهی چند کاربر را فراهم میکنند. کروماکی و ترکیب تصاویر امکانات مختلفی برای نیازهای کاربر فراهم می کند.

امروزه از این امکانات و فناوری دیجیتالی در ساخت نمایشگر و مانیتورهای صنعتی نیز استفاده میشود. قدرت تحمل رطوبت بین 10 تا 60 درصدی هوا را نیز دارد. اما لامپ تصویر به کار رفته در این نمایشگرها ابعاد بسیار بزرگی دارد. ویدئو والهای DLP به علت بهکار گرفته شدن لامپ تصویر در آنها قطر نسبتا زیادی دارند؛ از بزرگترین مزیتهای این نوع، باریک بودن خطوط Bezel در آنها است؛ خطوط Bezel خطوطیاند که قاب و صفحات نمایشگرها توسط آنها در کنار یکدیگر قرار میگیرند. با فراگیر شدن سیستمهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی دیجیتال ، نیاز به نمایشگرهایی که توانایی استفاده در مکانهای عمومی ، تجاری و صنعتی را داشته باشند به سرعت در بین استفاده کنندگان احساس شد .

اگر شما هم به تازگی تصمیم به خرید یک مانیتور صنعتی گرفته اید، بهتر است این موارد را در نظر بگیرید. منبع تغذیه یا همان پاور وظیفه تأمین برق مورد نیاز تابلو را بر عهده دارد که با توجه به ماژول استفاده شده و ابعاد تابلو نوع و تعداد آن متفاوت می باشد. تابلو روان ال ای دی دست دوم معمولا از ساختار قدیمی برخوردار هستند و ابعاد غیر متعارفی دارند و بیشتر آنها قابلیت ارتقا را ندارند. نمایشگر ال ای دی در دو نوع مخصوص فضای خارجی (Out door LED display ) و مخصوص فضای داخلی (indoor LED display) طراحی و ساخته می شوند . پس در ارتفاع 32 و در طول 64 ال ای دی می باشد. این اتفاق به مرور زمان باعث کم شدن نور ال ای دی می گردد.

در صورت خراب شدن این باتری مسلما برخی از اطلاعات پاک خواهند شد و ممکن است شما در تلویزیون های شهری نیاز داشته باشید تا با هر بار روشن شدن دستگاه تنظیمات آن را مجددا وارد نمایید. مسلما در هر کسب و کاری برای پیشبرد بهتر اهداف و رقابتی موفقتر با سایر رقبا باید هر روز به دنبال روشهای نوین بود. اندازه نقاط هم با عددی بین 1 تا 15 سنجیده میشود که کیفیت LED هایی با عدد کوچکتر بالاتر خواهد بود و به همین نسبت قیمت آن هم افزایش پیدا میکند. به تکه تکه های مستطیل شکل که بصورت عمودی و افقی کنار هم چیده میشوند و ساختار یک تابلوی روان را تشکیل میدهند ماژول گفته میشود. برای اینکه اطلاعات به راحتی بر روی تلویزیون شهری نمایش داده شود نیاز است که از یک منبع جداگانه استفاده کنند. ویدئو وال ها از کنار هم قرار گرفتن تلویزیونهای LCD درست میشود که تصویری یک پارچه نمایش میدهد.

ویدئو وال ها، سیستم های نمایش عریض و یکپارچه ای هستند که قابلیت استفاده به صورت 7 روز در هفته و 24 ساعت شبانه روز را دارند. صفحه نمایش یک تلویزیون شهری از کنار هم قرار دادن تعدادی ماژول LED تشکیل می گردد. یکی از دلایل گسترده شدن استفاده از ماژول های فول کالر ، وزن بسیار کم آنها است ماژول P3.9 indoor وزنی 0/43 کیلوگرمی دارد. نورپردازي تابلوهاي تبليغاتي مغازهها و روشنايي آنها يك امر بسيار مهم در بهتر ديده شدن تابلوهاي تبليغاتي است. پس در مراکزی که ویدئو وال در دید عموم قرار میگیرد بهتر است تا برای بهتر شدن بازده ویدیو وال از این نوع استفاده شود. با فناوری پیشرو در صنعت DisplayPort 1.1a chain daisy، نمایشگرهای حاشیه بسیار باریک BenQ برای نمایش تصاویر خیره کننده 4K UHD در یک نصب ویدیو وال 2×2 طراحی شده اند. با طراحی حاشیه بسیار باریک، تابلوهای حاشیه فوقالعاده باریک BenQ، نصب ویدئو وال را بدون حواسپرتی بصری ایجاد میکند تا تجربهای بینظیر مشاهده کنید که مشتریان شما را به وجد میآورد و مجذوب خود میکند.

شاید تعداد و تنوع تابلوهای تبلیغاتی که در سطح شهر مشاهده می شوند بسیار زیاد بوده و برخی افراد تفاوت آنها را با یکدیگر ندانند. همچنین هر چقدر فاصله بیننده از صفحات دات پیچ بیشتر باشد، امکان مشاهده تصاویر با کیفیت بیشتر افزایش پیدا میکند. همچنین عمق و وزن محدود می تواند در تنظیمات خاصی مهم باشد. شدت روشنایی بالا میتواند در هر شرایط نوری تصاویر با کیفیت به شما ارائه دهد. با توجه به مقاومت بالای ویدئو وال ال ای دی در برابر تغییرات دمایی، برف و باران این نوع از ویدئو والها برای فضاهای بیرونی بسیار مناسب خواهند بود.

بهعبارتدیگر، نرمافزار شما مرکز فرماندهی است که به شما اجازه میدهد محتوا را بارگذاری یا ایجاد کنید و آن را در ویدئو وال خود به نمایش بگذارید. اما در ویدئو وال باید از چند مانیتور در کنار هم استفاده کرد تا تصاویر به صورت یکپارچه و منظم نمایش داده شود. دیگر فاکتورهای کیفیت تصویر در این نوع ویدئو وال اندازه نقاط و فاصله بیننده تا صفحه نمایش است؛ هرچقدر فاصله بیننده تا صفحه نمایش بیشتر شود کیفیت تصویر هم بالاتر میرود. این محتوا را از نرمافزار دریافت کرده و بر روی صفحه، نمایش میدهد. در این موارد از ویدیو پروسسور جهت تبدیل ابعاد پیکسلی به سایز نمایشگر LED استفاده می شود، همچنین ویدیو پروسسورهای بسته به قیمت و مشخصات فنی می توانند تصاویر را همزمان از چندین ورودی مانند HDMI – VGA- DVI و دوربین مداربسته (ورودی آنالوگ ویدیو) دریافت کنند و هر کدام را که انتخاب کنیم بر روی تلویزیون شهری نمایش دهند همچنین بعضی از انواع ویدیو پروسسور قابلیت نمایش چنین ورودی تصویر به صورت همزمان و یا تصویر در تصویر ( pip ) را نیز دارند. اطلاعات به قسمت برد کنترلر انتقال پیدا می کند و برد کنترل وظیفه دارد تا این اطلاعات دریافتی را به صورت مرتب بر روی تابلو به نمایش در آورد و بعد از آن که سیر دریافت اطلاعات به اتمام رسید دوباره به اول خط بازگشته و این چرخه را مجدداً به انجام رساند.

ویدئو والها به دلیل اندازه و وضوح زیاد موفقیت بالایی در جلب توجه و تمرکز افراد دارند که همین ویژگی، آنها را در بازاریابی، نمایش تبلیغات و برندسازی بسیار مؤثر میکند. تلویزیون یا نمایشگر شهری به بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی گفته میشود که با نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در میادین و خیابانهای شلوغ و پر رفت آمد به جذب مخاطب برای کسب و کارهای مختلف کمک میکنند. ویدئو وال یک نمایشگر در سایزهای متنوع با تکنولوژی های LCD , DLP , LED است که، قابلیت استفاده به صورت 24 ساعت در 7 روز هفته را فراهم می نماید. به دلیل تردد زیاد افراد در این محیط فرصت، برای تبلیغات کسب و کار برای عموم مردم فراهم می شود. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که بواسطه خرید تلویزیون شهری برای عرضه کنندگان کالا و خدمات فراهم می گردد این است که مخاطب ناخواسته و ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی می شود و نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. تلویزیون شهری در ادامه روند تکمیلی تابلوهای تبلیغاتی ، پا به عرصه نهاد.

استفاده از تراشه های با کیفیت بالا، مقاوم در برابر الکتریسیته ساکن، رطوبت و گرما . از دیگر نکات مثبت این ویدئو والها می توان به کیفیت تصویر بالا، بدون افت کیفیت در گذر زمان اشاره کرد. در انتخاب یک ماژول LED ابتدا به رنگ و شفافیت LED های آن در حالت خاموش توجه نمایید . اینها بخاطر نداشتن تخصص کافی هر نه ماژول و یا در مواردی هر ده ماژول از یک پاور استفاده کردند… با استفاده از ماژولهای OPS در ارتباط با زنجیره دیزی DVI، میتوانید فوراً تابلوهای حاشیهای فوقالعاده باریک BenQ را برای نصب ویدئو وال تماشایی وصل کنید که مطمئناً چشمهای مشتریان را جلب میکنند.

نرم افزار مربوط به کارت کنترل تابلوی روان را بر روی رایانه خود نصب نموده و در ابتدا نرم افزار را باز میکنیم.. DMS Local یک نرم افزار اطلاعات و مدیریت دستگاه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است. برای کاربرانی که مایلند نمایشگرهای شما را از راه دور از طریق RS232 کنترل کنند، می توانند نرم افزار DMS Local را برای عملیات خود دانلود کنند. برای کاربرانی که میخواهند نمایشگرهای شما را از راه دور از طریق LAN کنترل کنند، میتوانید نرمافزار DMS Local را برای عملیات خود دانلود کنید. راه های زیادی وجود دارد که بتوانیم میزان اهم آن را تشخیص بدهیم و از مقاومتی همانند آن جهت جایگزینی در مدار استفاده کنیم.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی