انواع گل رز ، تاریخچه و مفاهیم آن را بیشتر بشناسید گل نیک‌راه | atisflower

گل‌فروشی‌ها از گل رز درباکس گل، دسته گل،دسته گل نامزدی، باکس گل خواستگاریو نیزتزئین حیاط و دیزاین باغچه‌ها استفاده می‌کنند. شاید بشود این طور گفت که تنها گل رزی که هیچ معنای عاشقانه‌ای پشتش نیست، گل رز زرد است. به زبان خودمانی نسل‌های امروزی، معنی گل رز زرد معادل دوست معمولی و فرند زون و این حرف‌هاست.

http://dekoram.ir

همانطور که از اسمش مشخص است از این مجله خبری گل و گیاه آتیس می توان در منزل هم نگهداری کرد. پس کسانی که عاشق گل رز می باشند می توانند با پرورش گل رز مینیاتوری در گلدان یک بوته رز زیبا داشته باشند. رز مینیاتوری در رنگ های مختلفی از جمله قرمز ، صورتی ، زرد و گلبهی یافت می شوند. رز مینیاتوری قرمز جز محبوب ترین ها در دسته مینیاتوری ها قرار دارد.

گل رز ایرانی

بیش از 30 هزار رقم گل رز و 150 گونه مختلف از این گل در جهان وجود دارد و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. برای نگهداری از گل رز باید محیطی پر نور و خاکی با زهکشی عالی را برای آن فراهم کنید. گل رز جز گل‌های برگ‌ریز است و می‌تواند به‌صورت بوته‌ای، زمینی، بالارونده و پیوندی رشد کند. گل رز نه‌تنها خودش به‌تنهایی، بلکه در ترکیب با سایر گل‌ها و گیاهان زینتی نیز، بسیار زیبا و چشم‌گیر می‌شود. رز می‌تواند در باغچه‌ها و پس زمینه‌ها حضور داشته باشد یا حتی در یک گلدان زیبا درون بالکن زیبایی خود را به رخ بکشد. گل رز یکی از محبوب‌ترین گل های شاخه بریده نیز محسوب می‌شود.

گل رز فلوریبوندا (Floribunda roses) :

بذرها را در خاک قرار دهید و با فشار ملایم دست به داخل فشار وارد کنید. در این زمان به صورت سبک آبیاری کنید و در محیطی با دمای در حدود 22 درجه سانتیگراد و میزان نور کافی قرار دهید. رز سرخ نماد عشق بی ریا، زیبایی، شجاعت، احترام، تبریک و محبت است.

در ادامه به چند نکته برای مراقبت از گل رز اشاره می‌کنیم تا بتوانید این گل‌های زیبا را برای مدت بیشتری باطراوات و شاداب داشته باشید. گل رز صورتی معنای قدردانی و تحسین را با خود به همراه دارند. یک دسته گل رز صورتی مناسب برای افرادی است که می‌خواهید از آنها قدردانی کنید، فرقی نمی‌کند همسر شما باشد یا یک دوست و یا یک معلم. رز صورتی بعلاوه می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ظرافت و زنانگی باشد که این گل را برای رویدادهایی مانند مهمانی نامزدی، جشن‌های عروسی و یا جشن تولد نوزاد مناسب می‌سازد. انواع گل رز با نام‌هایی مانند گل رز پیچکی، رز باغچه مدرن، گل رز رونده عطری، رز درختچه‌ای، گل رز مینیاتوری، رز گرندی فلورا و غیره یافت می‌شوند.

  • گل رز قرمز سنتی ترین گل روز ولنتاین است و دلیل خوبی هم دارد.
  • تعویض آب شاخه گل‌های رز هر دو روز یکبار می‌تواند باعث تازه ماندن بیشتر آنها شود.
  • گیاه خود را درون چاله قرار دهید و سپس خاک را به‌آرامی درون چاله بریزید.
  • با توجه به مراقبت مناسب، گل رز پس از برش می تواند یک هفته و نیم یا بیشتر باقی بماند.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر و انواع این نوع گل رز به مقاله گل رز Grandiflora مراجعه فرمایید.
  • از خاک باغچه برای گلدان خود استفاده نکنید چراکه در مورد گذر آب متفاوت عمل می‌کنند.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی