آشنایی با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده گُل‌سِتان | atisflower

اگر بخواهیم ماندگاری مجله خبری گل و گیاه آتیس‌های رز را رتبه بندی کنیم؛ به ترتیب ابتدا رز جاودان و بعد رز هلندی در رتبه اول و دوم قرار می‌گیرند. رز جاودان همانطور که از اسم آن مشخص است طول عمر بالایی دارد. این نوع رز از انواع دیوید آستین یا رز انگلیسی است که گل‌هایی به اندازه 4 تا 5 اینچ را به شما می‌دهد. رز فالستف به رنگ قرمر تیزه و دارای الگوی شکوفه‌دهی منظمی می‌باشد.

سفیدک داخلی گل رز

رز های داماسک از قدیمی ترین رز های موجود در جهان هستند، که به دلیل عطر فوق العاده ای که دارند در صنعت عطر سازی و گلاب گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. گلبرگ های داماسک نیز خوردنی هستند و در قنادی ها و تزیینات غذا و دسر بکار می‌روند. داماسک تابستانه یکبار در تابستان و داماسک پاییزی دو‌بار در سال ( یکبار در تابستان و‌ یکبار در پاییز ) گلدهی می‌کنند. رنگ شکوفه های معطر این نوع رز غالبا سفید و طیف های مختلفی از رنگ صورتی است.

  • این گل زیبا در همه مناسبات، جایگاه خاص خود را دارد و جلوه ی زیبایی به آنجا می بخشد.
  • با توجه به اینکه برخی از گل ها به روش های مختلف تغییر رنگ داده میشوند و جلوه ای کاملا منحصر به فرد پیدا می کنند، لذا ممکن است در قیمت نهایی آنها تاثیر داشته باشد.
  • ابن واریته نسبت به رزهای قدیمی دیگر، غنچه های کمتری در دوران گلدهی خود تولید می کند.
  • چینی‌ها در پرورش گل‌های رز زرد تلاش‌هایی کرده‌اند که بتوانند آنها را به نژادی بادوام تر تبدیل کنند و در اینجا فقط می دانیم که کنفوسیوس 500 سال قبل از میلاد، رزهایی بسیار زیبا را در حیاط امپراطوری پرورش می‌داده است.
  • یک سوراخ بزرگ حفر کنید تا فضای مناسب برای ریشه‌دهی ایجاد شود.
  • عمل پیوند روی ریشه بیشتر برای ایجاد و ازدیاد اقسام گل سرخهای پاکوتاه بکار می رود.
در کل مسیحیان گل رز را نماد دینداری و وفاداری به خدا و زنده شدن دوباره انسان ها می دانند. رومی ها گل رز را نماد راز نیز می دانستند اگر زیرگل رزمطلبی می نوشتند و یا مکالمه ای انجام می شد یعنی آن خیلی محرمانه است که به اصطلاح به آن ساب روزا هم می گفتند. هر چه بیشتر اجازه دهید گل رز در رنگ بماند، رنگ آن عمیق تر می شود. برای آغاز فعالیت بهتر گیاه، لازم است برش به صورت اریب زده شود تا سطح تماس بیشتری بین شاخه و بستر کاشت ایجاد شود و سر و ته قلمه به آسانی قابل تشخیص باشد و هنگام فرو کردن در بستر کاشت، به آسانی فرو رود. بنابراین انرژی گیاه صرف تعداد کمتری گل شده و در نتیجه گل های باقیمانده درشت تر می شوند.البته این عمل برای تهیه گل بریده لازم است ولی بوته هایی که در تزئینات به کار می روند احتیاج به غنچه گیری ندارند. در این اصلهرس رزبرای به دست آوردن گل های درشت تر از حد معمول باید در واریته هایی که چندین غنچه روی یک ساقه قرار دارد، تنها گل انتهایی را حفظ و دیگر غنچه ها را حذف نمود.

هر چند روز یک­بار گلدان را بچرخانید تا همه قسمت­ها به صورت مساوی نور تابیده شود تا بتواند رشد خوبی داشته باشد. در هر بستر 5 ردیف با فاصله 25 سانتی متر از همدیگر در نظر می گیرند که ردیف وسط حذف و به جای آن سیستم آبیاری قرار می گیرد یعنی در واقع کشت چهار ردیفه می شود. همچنین در روشهای رایجتر از دو ردیف بجای چهار ردیف استفاده می کنند که در صورت عدم وجود سیستم گرمایی مناسب جهت بهبود تهویه، بسترهای کشت 2 ردیفی توصیه می شود. بسياري از ارقام رز به دليل داشتن خصوصياتي همچون زيبائي، دوام، فرم گل و شاخساره براي استفاده بعنوان گل بريده مناسبند و از ارقام آن بطور ويژه در شرايط مناسب براي برداشت و مصرف بعنوان گل شاخه بريده استفاده مي شوند.

http://dekoram.irالبته شدت نورهاي خيلي زياد علاوه بر افزايش دماي گلخانه بر روي كيفيت و رنگ گلها تاثير منفي دارد. در كشورهاي مثل هلند گاهاً به دليل كمي شدت نور در زمستان از نورهاي مصنوعي نيز براي برخي واريته استفاده مي كنند. ولي در ايران بعلت آفتاب فراوان در اكثر استانها نيازي به اين كار نيست. معمولاً ميزان نور مناسب بين 30 تا 55 هزار لوكس متغيير است.

پروتئین گیاهی که ردیاب دود است!

توسط لاله هلندی

لاله هلندی