گل رز؛ از معرفی انواع آن تا کاشت و نگهداری | atisflower

گل‌ها را بردارید و به طور یکسان در حفره‌هایی که ایجاد کرده‌اید قرار دهید و روی آن مقداری خاک بریزید. سلام خدمت کاربران سایت آکادمی علی ولی؛ در این مطلب جدید با معرفی گل جذاب… در نزدیکی فصل های زیبای سال یعنی پاییز رنگارنگ و زمستان سپید هستیم.

http://dekoram.ir

این نوع از مجله خبری گل و گیاه آتیسها دارای اسانس گیاهی خوشبو و عطر خاصی بوده که نسبت به محل کاشت خود و شرایط جوی آن منطقه دارای عطر متفاوتی می باشند. همانطور که اکثر شما دیده اید این گلها به صورت بالا رونده بوده که دارای برگهایی به صورت بیضی بوده و بر روی ساقه های آن خار وجود دارد. این نوع گلها به دو صورت وحشی و پرورشی موجود بوده که تفاوت آنها در تعداد گلبرگ می باشد که در نوع وحش 2 الی 3 گلبرگ دیده می شود ولی در نوع پرورشی دو برابر گلبرگ وجود دارد. همه ما می دانیم که تنها گلی که نماد عشق و محبت است گل رز بوده که نمونه قرمز آن بیانگر این مسئله می باشد.

  • رز مینیاتوری از بهترین انواع رزدر مطلبی کامل به شما نحوه نگهداری از رز مینیاتوری رو آموزش دادیم که حتما مطالعه کنید.
  • شرایط نگهداری رزها بسیار آسان بوده و گلدهی آن ما بین بهار تا پاییز ادامه دارد و مقاومت بالایی در برابر شرایط نامناسب محیطی دارند.
  • برای برقراری ارتباط با گروه گل بهار می توانید از راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده نمایید.

موزائیک رز با نام علمی prunus necrotic ringspot virus را می‌توان کشنده‌ترین بیماری گل رز نامید. علائم و نشانه‌های موزائیک رز به‌صورت خطوط و لکه‌های زرد و برجستگی رگبرگ‌ها بروز می‌یابند. این بیماری در گذر زمان تمام شاخه‌ها و برگ گل رز را دربرگرفته و آن را از پای درمی‌آورد.

گل‌های رز جورجیا

اگر خواهان یک گل همه چیز تمام می باشید که هم زیبایی و هم تنوع داشته باشد حتما این گل را در باغ و یا باغچه خود پرورش دهید. این گیاه دارای گلبرگ هایی به رنگ قرمز و نارنجی و مقدار کمی طلایی است که به ۲ ونیم الی ۳ متر رشد دارد.که یکی از بهترین نوع گل رز است. مهم ترین ویژگی این گیاه این است که هیچ گاه مریض نمی شود و عمر طولانی دارد.

گل رز انگلیسی یا دیوید آستین

این واریته از گل رز در طیف وسیعی از رنگ های مختلف تولید شده است که همین امر باعث شده از رزهای مذکور برای زیبا سازی هر فضایی اعم از باغ، باغچه، گلدان، گل آرایی و غیره استفاده شوند. همچنین برخی از تولیدکنندگان بزرگ رزها، برای جلوگیری از انتقال ویروسی ترجیح میدهند که از پایه بذری استفاده کنند. اواسط فصل پاییز که حداقل ۱ ماه و نیم تا فرا رسیدن اولین موج سرمای زمستان باقی باشد می تواند بهترین زمان برای کاشت رز چهار فصل در زمین محسوب شود.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی