آشنایی با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده گُل‌سِتان | atisflower

مثلا اگر به دنبال سبد گل تولد نوزاد یا باکس گل هدیه کوچک زیبا هستید، یک باکس گل رز سفید انتخاب خوبی است. چای گل‌سرخ به دو روش بکار بردن میوه یا گلبرگ‌های خشک شده تهیه می‌شود. در جنوب کشور چین استفاده از گلبرگ‌های خشک شده گل رز قرمز در تهیه چای از دوران باستان رواج داشته‌است.

در مجله خبری گل و گیاه آتیس کاشت رز در باغچه باید توجه داشته باشید که بین رزها فاصله ی مناسب رعایت شود که این فاصله معمولا 60 سانتی‌متراست و اما اگر رزها کوچکتر بودند فضای بینشان باید کمتر باشد. میلادی در انگلستان دو جنگی صورت گرفت که نماد یکی آن ها رز سفید و نماد دیگری رز قرمز بود که این جنگ را به نبرد رزها معروف کرد. گل رز الهه ای است ازعشق و پیوند و در یونان باستان و رومیان از گل رز به عنوان نماد اصلی عشق و علاقه استفاده می کردند.

  • بعد از قوی شدن گل رز می توانید طبق مشورت با استفاده از یک کود ضعیف کود دهی را انجام دهید.
  • کاشت و نگهداری گل رز در گلدان به طرفداران این گل این امکان را می‌دهد، که با هر شرایطی این گل معروف را در محیط زندگی خود داشته باشند.
  • زنجرک‌های سفید با تغذیه از برگ‌ها سبب ازبین‌رفتن کلروفیل و افتادن برگ‌ها می‌شوند.
  • هرس رز رابطه مستقیمی با رشد و نمو بوته دارد به طوری که در گل رز اهلی اولین شاخه بوته پس از تولید گلدهی تضعیف می شود و شاخه پرقدرت، در پایین همان شاخه اولی بوته تولید می شود.
انتخاب ما از گل های رز بزرگ شامل بوته های رز با رنگ های مختلف از سفید خالص تا زرد، صورتی تا قرمز و همچنین برخی از شکوفه های دو رنگ است. در همه شهرها گلفروشیهای بسیاری وجود دارند که گل رز را در حجمهای بالا خرید و فروش می کنند و به سراسر ایران نیز ارسال می کنند. از مشهورترین نوع این گلها که در آلمان پرورش یافته است آیس برگ می باشد که برگهایی به رنگ سفید یخچالی دارند. یکی از نمونه های این گلها که خواهان زیادی در انگلستان دارد، رز جولیا چایلد بوده که رنگ زرد داشته و بسیار نیز معطر می باشند.

چهارمین نوع رز باغی قدیمی : رز چینی

اگر یک شاخه گل رز را در ذهن خود مجسم کنید؛ بدون شک به گلی قرمز با برگ های بسیار تو در تو، نسبتا بزرگ و با ساقه رز خاردار فکر خواهید کرد. رزها در سه گروهِ کلی رزهای خودرو، رزهای باغی قدیمی و رزهای باغی جدید قرار می‌گیرند. این گیاه بالارونده شگفت انگیز، گل‌های بزرگ و قرمز رنگ قدیمی دارد.

گل رز باغی قدیمی Old Garden Roses

ای رز از انواع گل رز پرورشی و جدید است که در 4 فصل گلدهی دارد. از مزایای این رز می توان به ماندگاری بالای آن اشاره کرد. گل های گیاه به صورت خوشه ای می‌رویند و هنگام گلدهی بوته کاملا از گل پوشیده می‌شود.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی