معرفی انواع گل رز و بررسی هرکدام از آن معرفی 11 گونه گل رز مجله گلپینو | atisflower

رطوبت نسبي همان رطوبت است كه در هواي اطراف گياه و محيط گلخانه وجود دارد. اين ميزان رطوبت كه با رطوبت سنج قابل اندازه گيري است در حدود 60 درصد مي باشد. زيادي آن باعث بروز بيماريهاي قارچي مثل لكه سياه، سفيدك مي شود و كمبود آن نيز باعث كاهش رشد گياه و كيفيت محصول مي شود.

علت ریزش غنچه مجله خبری گل و گیاه آتیس رز چیست؟ دمای بالا و آبیاری نامناسب از علل ریزش غنچه گل رز هستند. دانه ها بسته به اقسام مختلف آن از ۳۰ الی ۹۰ روز بعد از کاشتن سبز می شوند. پس از سبز شدن باید آب دادن را کمتر کنند تا ریشه بوته ها که خیلی ظریف است نپوسد، تا موقعی که هوا سرد و یخبندان است، این بوته ها را باید در گلخانه یا در زیر شاسی نگهداری کرد.

رنگرزی گل رز تک رنگ

پیوند زده اگر همراه با جوانه بیدار باشد، پس از پیوند شاخه را از یک سانتیمتر بالای شکاف قطع کرده جای برش را با چسب پیوند می پوشانند. ولی اگر پیوند پاییزه و با جوانه خواب است فقط کمی از انتهای شاخه را بریده بقیه آن را می گذارند بهار که پیوند بیدار شده و می خواهد سبز شود می برند. برگ پیوندک را باید بطوری قبلا چیده باشند که یک تا دو سانتیمتر از دم برگ به پیوندک باقی بماند. برای سرویس نگهداری باغچه از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید. می‌بینید که گل رز از شاخه جدا شده شما الان غنچه تازه دارد.

نماد و مفهوم هر رنگ گل رز

پرورش گل رز از فعالیت‌های محبوبی است که درآمد مطلوبی دارد. این مهم بدون اطلاع و شناسایی انواع آفات و بیماری گل رز میسر نمی‌شود. تنوع و فراوانی عوامل مخرب درختچه رز سبب ایجاد بیماری‌های فراوانی چون ریزش برگ‌ها و غنچه‌ها، ضعیف‌شدن گیاه، ایجاد لکه‌های رنگی و … می‌شود. شناسایی آفات و راهکارهای مخصوص مبارزه با آن‌ها، گل رز را از ابتلا به بیماری‌های بسیاری حفظ می‌کند. آفات و بیماری گل رز برخلاف انتظار، بسیار بیشتر از چیزی هستند که فکر می‌کنید. بیماری‌ها و آفات ریشه، ساقه، برگ‌ها و حتی گل‌های زیبای درختچه رز را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

http://dekoram.ir

رز دارای گونه‌های مختلفی است که تفاوت خاصی از نظر ظاهری ندارند. تفاوتی که در گونه‌های رز دیده شده در اندازه، رنگ، ساختار شاخه، تعداد گلبرگ‌ها، زمان گل دهی، تعداد گل‌ها در هر خوشه است. این گل نمادی از عشق است و معمولا عشاق آن را در مناسبت های گوناگون به معشوقشان هدیه می دهند. گل رز را به جرات می توان گلی دانست که در تمام دنیا برایش جایگاه ویژه ای قائل اند و می توان گفت نمی شود کسی را یافت که این گل مورد پسندش نباشد. به طور کلی گل های رز دارای تنوع نژادی زیادی می باشند که هرکدام از انواع رنگ گل رز و انواع نژاد آن، دارای شرایط و ویژگی های خاصی می باشند. رز مینیاتوری از گیاهان زینتی و تجاری می باشد که کاربردهای زیادی به خصوص در طراحی فضای سبز دارد.

  • قلمه های با سه جوانه چون طول و بافت بیشتری در گره های پایه ای دارند (به دلیل کاهش تلفات ناشی از بیماری ها)، ارجحیت دارند.
  • گل رز در بسیاری از رنگها دیده می شود و در این مورد تنها یک استثناء وجود دارد و آن نبود رزهای آبی است.
  • سوسک سیاه Oxythyrca cincteua و سوسک بور Epicometis hirta نیز همچون سوسک سبز با تغذیه از گلبرگ‌های گل رز، شکل ظاهری آن را تخریب می‌کنند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع چهار فصل این گل زیبا در این متن با ما همراه باشید.
  • افرادی که عاشق هستند می توانند از گل رز قرمز که نماد عشق است برای عشق شان بخرند.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی