گل لاله و معنی آن | atisflower

مجله خبری گل و گیاه آتیسی برای پروش دادن در گلدان مناسب است که پیاز درشت و ساقه های گل کوتاهی داشته باشند محیط مناسب برای پیازای گیاه در حدود سانتیمتر است. توجه کنید گونه هایی که ساقه های بلند و پیازهایی کوچکی دارند بیشتر برای کاشت در باغ و باغچه مناسب هستند. نکته قابل اهمیت این است که باتوجه به ساقه های گل اندازه گلدان را انتخاب کنید. لاله ها به آب بسیار کمی نیاز دارند و اگر در آب ایستاده باقی بمانند می توانند به راحتی پوسیده یا جوانه قارچ بزنند. وقتی پیازهای خود را کاشتید، آنها را در خاکی کاملاً زهکشی شده ترجیحاً خشک یا ماسه ای قرار دهید.

  • توجه کنید گونه هایی که ساقه های بلند و پیازهایی کوچکی دارند بیشتر برای کاشت در باغ و باغچه مناسب هستند.
  • در حال حاضر از نظر تولید و صادرات پیاز و گل شاخه‌ای لاله، هلند در جایگاه نخست در بین کشورهای جهان جای دارد.
  • این فروشگاه در جهت رضایت مشتریان خود با پست پیشتاز برای ارسال سفارشات همکاری می کند.

گل لاله دارای تاریخی طولانی است، گل لاله در کشور ایران و ترکیه به صورت وحشی در کوهپایه‌ها وجود داشته است. گونه هایی که سوخ های آن کوچکتر است برای باغ مناسب ترند. کمترین اندازه جهت گل دادن برای محیط سوخ حدود 11 تا 12 سانتیمتر است.

لاله شنل قرمزی

در زمان های ابتدایی که این گل زیبا را به کشور هلند بردند بسیار مشهور گشت و قیمت آن نیز بالا بود. این گل که زیبایی بسیاری دارد در ابتدا از کشور عزیز ما ایران نمو و رشد یافته است. تا اینکه گل لاله در اوایل سال 1554 م توسط امپراتوری عثمانی به اروپای شرقی منتقل شد و در سال 1562 به هلند نیز رسید. هلندی ها به دلیل زیبایی شیفته این گل شدند و شروع به کاشت و پرورش این گل نمودند.

پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression

قبل از کاشت پیاز لاله در گلدان باید خاک مناسب آن را فراهم کنید. مخلوطی از 70 درصد خاک باغچه، 20 درصد ماسه و 10 درصد کود شیمیایی برای کاشت مناسب است. به تعداد موردنیاز گلدان‌هایی به قطر 10،12،14 تهیه کنید.

لاله ها بسته به نوع می توانند از یک تا ده سال زندگی کنند. هرچه لاله ها به گونه های وحشی ترکیه، جایی که گیاه از آنجا ریشه گرفته است، نزدیکتر هستند، عمر آنها بیشتر است. عمقی که برای کاشتن این گل در نظر می گیرند حدود 12 الی 20 سانتی متر می باشد. بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت و همچنین ترکیب مناسب دیگر خاک باغچه و ماسه می باشد. گل لاله در دمای 15 تا 18 درجه رشد خوبی دارد و در برابر سرما مقاوم است. گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی