دیجیتال مارکتینگ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال کالج تپسل

البته با توجه ویژگی‌های فضای مجازی، تبلیغات آنلاین محدودیت‌های بسیار کمتر و در اغلب موارد، مزایای بسیاری نسبت به تبلیغات محیطی دارد. اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و می‌خواهید ارتباط مؤثرتری با مخاطبین خود داشته باشید، بی‌شک حضور شما در رسانه‌های دیجیتال مخصوصا در سال آینده یعنی 1401 ضروری است. دیجیتال مارکتینگ یک ابزار برای موفقیت در حوزه بازاریابی و البته تبلیغات است. چرا که برخلاف دیگر ترندهای بازاریابی شما هر فعالیت خود را می‌توانید اندازه‌گیری کنید.

بنا بر تعریف Investopedia موبایل مارکتینگ از کانال‌های توزیعی مختلف برای ترویج و تبلیغ محصولات و خدمات از طریق دستگاه‌های موبایل مثل تبلت و گوشی هوشمند استفاده می‌کند. اصطلاح «هزینه به ازای کلیک» که کمپین‌های تبلیغاتی آن تحت عنوان تبلیغات کلیکی شناخته می‌شوند برگردان عبارت Cost Per Click در زبان انگلیسی است که به اختصار CPC نیز نامیده می‌شود. Pay Per Click یا همان PPC نیز یکی دیگر از نام‌های این مدل است که ترجمه‌ی تحت‌اللفظی آن می‌شود «پرداخت به ازای کلیک»؛ به هر صورت همه‌ی این نام‌ها به یک چیز اشاره دارند و آن یک مدل محاسبه‌ی سی یو وب هزینه‌ی تبلیغات است.

اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

برای این کار شما به شرکت تبلیغ‌کننده در ازای هر کلیکی که بر روی لینک سایت شما می‌شود پول پرداخت خواهید کرد. در فرآیند بازاریابی محتوایی شما هرگز نباید به وضوح به محصول و خدمات خود اشاره کنید و قبل از دادن تکه‌ای پیتزا (محتوایی که باعث حس لذت و ایجاد اعتماد شود) نباید وارد بحث فروش شوید. سئو سایت به دو بخش مهم سئو داخلی یا On-Page و سئو خارجی یا همان Off-Page دسته‌بندی می‌شود. سئو داخلی هر تکنیکی که برای بهبود وضعیت محتوا و یا کلاً المان‌های سایت‌تان در نظر می‌گیرید را شامل می‌شود. سئو خارجی نیز استراتژی‌هایی که شما برای ساخت و یاخرید بک لینکانجام می‌دهید را شامل خواهد شد.

در واقع طبق تعریف جهانی واژه اینفلوئنسر، هر اینفلوئنسر در یک رشته که تخصص آن را دارد می‌تواند فعالیت کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا برگزاری کمپین‌های پیامکی می‌توانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و راهنمایی کارشناسان واحد بازاریابی دیجیتال ما بهره‌گیری نمایید. محتوای متنی همان مقالات نوشته شده برای صفحات وب‌سایت و وبلاگ شما هستند، هم‌چنین نگارش متون برای پست‌های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام تولید محتوای متنی محسوب می‌شود. طراحی، تولید و پیاده‌سازی کلیه نرم‌افزارهای موبایلی، تحت وب (وب اپلیکیشن) و ویندوزی از جمله تخصص‌های اصلی شرکت انفورماتیک صنعتی نوکارتو است.

بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه نیستید، باز هم می‌توانید با استمرار فعالیت و تجربه جایگاه خود را در این حوزه پیدا کنید. هر چند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده تا با شکاف مهارت‌های دیجیتال مواجه شویم. ازآنجایی‌که در این نوع بازاریابی احساسات در تصمیم خرید نقشی ندارند، درک خریداران و نحوه تصمیم‌گیری سازمانی آن‌ها در تصمیم خرید ضروری است.

۴. بازاریابی دیجیتال قابل اندازه گیری است

این بدان معناست که شرکت‌ها و برندها امکانات بسیار بیشتری برای دسترسی به مشتریان بیشتر از جمله ایمیل، ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو در اختیار دارند. تبلیغات اینترنتی، بازاریابی مستقیم با استفاده از ابزارهای دیجیتال، وبلاگ نویسی، نشر دیجیتال اخبار کسب و کار، سئو،شبکه های اجتماعی،پادکست‌ها و سایر روش‌های تولید محتوااز جمله بحث‌هایی هستند که در این کتاب مطرح شده‌اند. همه ما خیلی خوب می‌دانیم که هدف قرار دادن مشتریان مناسب یکی از مسائل مهم و حیاتی برای هر کسب‌وکاری است. بیشتر پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می‌دهند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید. شما می‌توانید از ابزارهای آنلاینی که در اختیار دارید برای بررسی فعالیت‌های آنلاین مخاطبان استفاده کنید و اطلاعات بی‌شماری همچون اطلاعات جمعیت شناختی‌ را به دست آورید.

  • شما باید هر روز با استفاده از داشبوردهای مدریتی در اختیارتان مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول کسب و کار خود را تحلیل کنید، تحلیل‌های خود را یادداشت کنید و برای آینده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی کنید.
  • علاوه بر این یک مدیر شبکه های اجتماعی با پاسخ دادن به نظرات و پست‌های فالور‌ها مسئولیت تشویق تعامل را نیز بر عهده دارد.
  • شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام استراتژی برای کسب‌و‌کارتان مناسب‌تر است؟ در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابی‌تان مشخص باشد.
  • با توجه به این مفهوم، بازاریابی صنعتی یا دیجیتال مارکتینگ B2B به مجموعه فرآیندهای مارکتینگ بین دو بیزینس گفته می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال کالج تپسل

توسط لاله هلندی

لاله هلندی