طرز تهیه چای سیاه و زنجبیل و دستور تهیه چای با پودر زنجبیل فال و خواب | OkChay

چای دارچین و هل در بهبود عملکرد سیستم گوارش، تقویت حافظه و تسکین دردهای قاعدگی در زنان بسیار مفید است. تهیه این چای ترکیبی نیز مانند مواردی که در بالا معرفی کردیم، بسیار ساده است. البته می‌توانید این کار را با لیوان‌های مخصوص دمنوش یا قوری نیز انجام دهید تا به صافی نیاز نداشته وبسایت اوکی چای باشید.

طرز تهیه چای سیاه و زنجبیل و دستور تهیه چای با پودر زنجبیل فال و خواب | OkChay

بو و مزه چای بخاطر وجود عصاره ای در برگ های چای میباشد. این عصاره، با شکستن برگ ها و حرارت دیدن آنها، از چای خارج میشود. دقت کنید تا حد امکان، برگ های چای خرد شده را دم نکنید.

طرز تهیه چای ماسالا خانگی

خوردن یک لیوان چای ماسالا در طول روز، شما را از سرماخوردگی دور نگه‎ می‎دارد. شش عدد هل سبز را به آرامی و نرمی پودر کنید و به همراه دو میخک کامل و یک چوب دارچین در یک ظرف کوچک بریزید. و به مدت یک یا دو دقیقه آن را تفت دهید تا عطر ادویه ها به مشام برسد. سعی کنید دانه هایی از هل انتخاب کنید که قهوه ای، خشک شده و شکسته شده نباشند. به علاوه توصیه می‌کنیم که حتما طرز تهیه چای مراکشی را در مجله اسنپ فود دنبال کرده و روش آماده کردن این چای خوشمزه و مفید در منزل را بیاموزید. از آنجایی که مغز استخوان محل تولید گلبول‌های قرمز خون نیز هست، بنابراین از این طریق می‌توان چای سیب را بهبود دهنده سیستم گردش خون نیز دانست که به اکسیژن رسانی بیشتر خون به بدن کمک خواهد کرد.

  • به هنگام انبارسازی چای باید آن را از نور خورشید، بوهای تند، و رطوبت دور نگهداشت.
  • البته امروزه محبوبیت این نوشیدنی در کل جهان دیده می‎شود و جزو چای‌های اصیلی است که خاصیت درمانی زیادی دارد.
  • چای ماسالا یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کشور هند است.
  • تنها بخش ظریف داخلی جوانه چای در آب چشمه خیسانده شده و سپس خشک می‌شد.
  • چای گران‌تر و با طعم بهتر می‌تواند طعم نامرغوب چای ارزان‌تر را تحت‌الشعاع قراردهد.

شاید بگویید برای دم کردن چای فقط به مقداری چای خشک و آب جوش نیاز دارید. اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید، همه چیز در جزئیات هست. چگونگی آماده کردن وسایل برای دم کردن چای، روش استفاده از چای خشک و حتی دمای آب تاثیر مستقیمی بر عطر، طعم و رنگ چای دارند. در عین حال می‌دانیم که انواع چای خاصیت‌های شگفت‌انگیزی دارند و بخشی از آن‌ها، از خواص چای ماسالا گرفته تا تاثیرات مثبت چای سبز بر سلامتی به شیوه تهیه آن هم ارتباط دارد. ماسالا، چایی رویایی و بی نظیر است که از ترکیب ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و به آن هل، رازیانه، فلفل، میخک و چوب دارچین خرد شده را اضافه کنید.

انواع طعم دهنده طبیعی به چای

توسط لاله هلندی

لاله هلندی