رز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | atisflower

اگر دنبال مجله خبری گل و گیاه آتیس جزئی‌تر گل رز نارنجی هستید، بد نیست بدانید که معنی گل رز نارنجی عشقی است که نطفه‌اش تازه در حال بسته شدن است؛ یا عشقی که ابتدا از دوستی عادی شروع شده است. “گل سرخ یا همان گل رز مینیاتوری نسخه های مینیاتوری رز چای پیوندی است. آنها دارای ساقه های ریز، برگ و گل کوچک هستند ودر عین حال گیاهان سخت و متنوعی هستند. مینیاتورها طیف گسترده ای از رنگ ها از جمله صورتی، نارنجی، سفید و زرد دارند. بیشتر گلهای کوچک مینیاتوری بطور مداوم به مدت 2 تا 3 هفته شکوفا می شوند. آنها غالباً به عنوان گیاهان مسکونی به بازارعرضه و فروخته می شوند، زیرا در ظروف به خوبی رشد می کنند”.

  • اگرچه این چیزی نیست که هر روز در یک گل فروشی انتخاب کنید، اما سایه ای شیرین است که نشان دهنده قدردانی، فروتنی و صداقت است.
  • بعد از آوردن به خانه گل ها را حتما داخل آب قرار بدهید زیرا باعث کم شدن عمر گل می شود.
  • هنگام خرید یک نوع گل رز مدرن ، تقریبا همیشه با یک نام منحصر به فرد به فروش می رسد تا نام نوع گونه حقیقی اش.
  • مسیحیان هم باور دارند که یک بوته گل رز در مکان کشته شدن حضرت مسیح رشد کرده است.

همچنین آب و هوای گرم، خشک و دارای وزش باد زیاد، گل‌های رز را خیلی سریع خشک می‌کند، پس باید آب بیشتری دریافت کنند. اینکه چگونه و به چه تعداد دفعاتی آبیاری می‌‌کنید، هر دو مهم هستند. گلهای رز آلبا برخی از قدیمی ترین گل های رز هستند و قدمت آن ها به 100 سال قبل از میلاد باز می گردد. آنها دارای بوته های بلند و ظریف با شاخ و برگهای آبی و سبز زیبا و شکوفه های سفید یا صورتی کم رنگ هستند.

آبیاری گل رز

رز و انواع رنگ های از مهم ترین و محبوب ترین گل هایی است که در تمام مناسبت ها استفاده شده و در باغچه، گلدان و انواع فضای سبز هم کاشته می شود. از نظر گیاه شناسی گل رز یا گل سرخ، یکی از اعضای خانواده رزاسه با انواع بوته هایی مثل پاکوتاه و پا بلند و رونده است. در بعضی از این مدل ها برگها دائم و بعضی از آنها غیر دائم می باشد. گل ها با رنگبندی متنوع قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، بنفش، آبی و سفید به شکل منظم، بشقابی و کاسبرگ، گلبرگ و پرچم که در اطراف هستند. گل رز سیاه به طور سنتی به معنای مرگ و از بین رفتن است که البته پیام مثبتی نیست! با این حال در سال‌های اخیر معنای گل رز سیاه تغییر کرده و به سنبلی برای مرگ الگوها و عادات قدیمی و حرکت به سوی نظمی جدید درآمده است.

نهنج گل رز در واقع همان تخمدان گیاه است که در طبیعت به رنگ‌های متنوعی از جمله قرمز، نارنجی یا بنفش مشاهده می‌شود. این قسمت از گیاه مصارف گوناگونی دارد و به اشکال مختلفی از جمله خشک شده آن یا به صورت تازه برای تهیه غذا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گل رز صورتی برای بیان تحسین شما از نظر ظرافت یا خصیصه زنانگی استفاده می شود. سایه های تیره صورتی حس قدردانی را منتقل می کند، در حالی که صورتی کم رنگ معمولا برای ایجاد حس تحسین، شادی یا ملایمت استفاده می شود.

http://dekoram.ir

سر یک بطری پلاستیکی را ببرید و آن را روی گل تازه کاشته قرار دهید. برگ پیوندک را باید بطوری قبلا چیده باشند که یک تا دو سانتیمتر از دُم برگ به پیوندک باقی بماند . پیوندک را بهتر است از شاخه ای که گل یا غنچه دارد بگیرند . یکی از شاخه های قوی بوته را میگذارند باندازه ای که میل دارند بلند شود و بقیه را حذف میکنند ، آنوقت نوک آنرا پیوند می کنند .

عکس پروفایل گل زیبا

توسط لاله هلندی

لاله هلندی