گل رز ️ کامل ترین مقاله از اصول مراقبت از انواع گل رز رنگی و رونده مجله آنلاین بذرکو | atisflower

همانطور که از اسمش مشخص است از این گل می توان در منزل هم نگهداری کرد. پس کسانی که عاشق گل رز می باشند می توانند با پرورش گل رز مینیاتوری در گلدان یک بوته رز زیبا داشته باشند. نیازهای مراقبتی و روش نگهداری رزهای رونده مثل سایر انواع رزهای پیوندی- پرورشی است. این رزها به خاکی غنی با زهکشی عالی نیازمند بوده و خاکی خنثی تا کمی اسیدی را ترجیح می‌دهند.

http://dekoram.irمجله خبری گل و گیاه آتیس‌های مخملی درخشان این گیاه از بهار تا پاییز شکوفا می‌شوند. قبل‌تر گل رز هلندی تنها به رنگ‌های زرد و طلایی موجود بود که رنگ اصلی خود این گل است. اما با گذشت زمان آن را با گل‌های دیگر ترکیب کردند و رنگ‌های گوناگون مانند صورتی، سفید مایل به سرخ، قرمز و… از این نوع گل را به دست آوردند. گل رز یکی از زیباترین و محبوب ترین گل هاست که به پادشاه گل ها هم شهرت دارد.

  • این گل تنها یک بار در باغچه شما شکوفه می‌دهد، اما عطر دلپذیر آن برای همیشه در حافظه شما باقی خواهد ماند.
  • یادم هست در حادثه ساختمان پلاسکو در شبکه­های اجتماعی خیلی­ها تشویق به گذاشتن رز سیاه در پروفایل خودشان داشتند.
  • سادگی و زیبایی خاص این گل باعث محبوبیت و کاشت زیاد آن در جهان شده است و بیشترین فروش را در بین گلها دارد.
  • یکی از معروف‌ترین نژادهای گل سرخ یا گل رز که در ایران استفاده‌های متفاوتی مانند خوراکی و دارویی می‌شود، رز دمشقی یا همان گل محمدی خودمان است.

قلمه ها با يك تا سه گره برداشت شده و تنها برگ انتهايي نگه داشته مي شود و برگ هاي تحتاني حذف مي شود. ته قلمه ها را مي توان براي ريشه زائي بهتر با پودرهاي حاوي هورمون تيمار كرد. قلمه ها را سپس در داخل بستر ريشه زائي قرار مي دهند كه معمولاً از ماسه، پرليت با يپت ماس و يا تركيبي از آنها مي باشد. پرليت با اندازه دانه هاي متوسط بستر ريشه زائي قابل دسترس و مناسبي است. دماي بين 25 ـ 21 درجه سانتيگرد در محيط بستر (اطراف ريشه ها) باعث ريشه زايي بهتر قلمه ها خواهد شد.

گل رز زیباترینه، مخصوصا قرمزش که دلرباست، شاید زیباترین چیزی باشه که روی زمین وجود داره و عطر بسیار دلپذیری هم داره. گل رز که در رنگ های مختلف وجود دارد، زیبایی خاصی دارد و کمتر کسی وجود دارد که عاشق این گل جذاب و قشنگ نباشد. گل رز دارای رنگ های مختلف است و بیشتر در هوای معتدل وجود دارد. گل رز در بسیاری از رنگها دیده می شود و در این مورد تنها یک استثناء وجود دارد و آن نبود رزهای آبی است. قیمت گل رز در سال های اخیر بیشتر شده است و طرفداران بیشتری نیز پیدا کرده است. گل رز یکی از پر طرف دارترین گل های جهان است که مردم خیلی دوست دارند.

بررسی نکات مهم در هنگام کاشت گل رز در گلدان

اگر روی آنها کفشدوزک دیدید هرگز آنها را دور نریزید، کفشدوزک ها دشمن خونی شته ها هستند. کفشدوزک ها این شته ها را می خورند و برای گیاهان مفید هستند و می تواند منجر به کاهش ین آفت ها شوند. ایمیداکلوپرید ، استامیپرید ، مالدیسون بهترین سموم برای آفت کشی این آفت شته می باشد. جهت خرید گل رز چهار فصل و نگهداری و پرورش آن می توانید از خدمات باغ گل ها و مراکز گل فروشی معتبر فعال در زمینه ارائه انواع گل طبیعی استفاده نمایید. در مورد آبیاری مناسب گل رز چهار فصل بایستی دقت داشته باشید که گل رز زمانی بهترین عملکرد در رشد را از خود نشان می دهد که رطوبت خاک آن در یک روال و به صورت یکنواخت حفظ شود. تعداد دفعات آبیاری این گیاه بستگی به عواملی از جمله نوع آب و هوا و جنس خاک دارد.

راهنمای کامل گل رز : معرفی گل رز، انواع و نماد های آن

توسط لاله هلندی

لاله هلندی