گل رز هلندی گل رز شاخه بریده گلخانه ای-greenhouse-hydroponics | atisflower

رزت رز غیرقابل‌درمان است و تنها راه مقابله با آن پیشگیری از ابتلا آن به بیماری است. کپک خاکستری با نام علمی Botrytis cinerea به‌عنوان یکی از آفات و بیماری گل رز شایع است. عامل این بیماری قارچی با همین نام است که سبب سوختگی و پوسیدگی اغلب اندام گیاه می‌شود. این بیماری به طور معمول با مشاهده لکه‌های کوچک صورتی یا به‌صورت قهوه‌ای شدن غنچه‌ها و سپس برگ‌ها نمود پیدا می‌کند.

بهترین گل رز فلوریبوندا + قیمت خرید عالی

۲- محل مورد مجله خبری گل و گیاه آتیس را به قطر ۵۰ سانتی متر از حصاری که دارید فاصله دارد را حفر کنید، نمک منیزیم را داخل چاله خود بریزید، این نمک باعث افزایش رشد گیاه شما و جذب نیتروژن می کند. حالا گل رز رونده خود را داخل گودال قرار دهید و با خاکی که قبلا” حفره چاله را خالی کرده بودید پر کنیدو آبیاری نمایید. گل رز در کشور ما با نام­های گل محمدی، گل سرخ، گل سوری، یا گل ورد شناخته می­شود.

گیاه فلفل زینتی، بامزه ترین گیاه زینتی

گونه‌های قدیمی رز دارای گل‌های بزرگ با طول عمری که در برخی موارد به 50 سال رسیده است. اما نژادهای امروزی یا مدرن، گل‌های کوچک‌تر و حدود 6 الی 10 سال می‌توانند عمر کنند. رز دارای رنگ بندی زیبا و خاصی است که هیچ گل زینتی این رنگ بندی کامل را ندارند. رز های قدیمی رز هایی هستند که سالی یکبار گلدهی ‌می‌کنند، مقاومت این نوع رز در برابر آفات و بیماری ها زیاد بوده اما اگر قسمت گل در معرض سرمای زیاد قرار بگیرد دچار یخ زدگی می‌شود.

http://dekoram.ir

پیوندک را بهتر است از شاخه ای که گل یا غنچه دارد بگیرند. در برخی کشورها از تکنیک پیوند زمستانه که عبارت از پیوند پیوندک چوب نرم یک برگه بر روی پایه دانهالی در حال خواب با ریشه سخت است که این پایه رزا کانینا اینرمیس است. این گل شرایط رشد در اکثر خاک ها را داشته و سازگار می باشد اما هر چه خاک شما مرغوب تر باشد رشد گل بهتر می باشد. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید. دمای مناسب برای این گیاه به طور میانگین 16 درجه سانتیگراد می‌باشد. از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

  • رزهای رونده نیز مثل اغلب گیاهان پُر گل دیگر، باید منظم کوددهی شده و هر 4 هفته یکبار، با کود فرموله شده مخصوص گل رز تقویت شوند.
  • ترجیحا” مکانی را انتخاب کنید که دارای حصار، دیوار باشد چون این گل رونده هست باید قیم را بگیرد و بصورت رونده بالا برود که زیبایی محل را دو برابر کند.
  • در زیر به تعدادی از مشخصات مهم این گل و همچنین روش کاشتن گل رز هلندی اشاره شده است که با رعایت ان ها می توان گل رز هلندی را کاشت و تکثیر نمود.

همچنین رز بنفش یکی از گل های مناسب برای انواع جشن ها و یا گل آرایی با تم سفید و بنفش می باشد. همه گیاهان آبدار دارای نوعی سیستم ذخیره آب هستند، چه برگ، چه ساقه یا ریشه که در گل رز صحرایی، تنه آن متورم می شود تا رطوبت را در مواقع خشکسالی حفظ کند. ساقه لاغر می تواند نشان دهد که گیاه به رطوبت بیشتری نیاز دارد.

شرایط نگهداری گل رز

توسط لاله هلندی

لاله هلندی