گل رز تشخیص کیفیت + فوت و فن نگهداری و تکثیر رز علی ولی | atisflower

این مجله خبری گل و گیاه آتیس های خوشرنگ و آتشین مناسب ترین هدیه برای نشان دادن دوستی و رفاقت است. از رز سفید در مراسم عروسی استفاده های بسیار زیادی میشود زیرا نشانه ی تقوا و عشق پاک است. رز سفید را می توان در روز اول ازدواجتان به همسرتان هدیه دهید زیرا نشانه ی وحدت و عشق پاک است. برای افزایش حاصلخیزی و رطوبت خاک بهتر است که مواد آلی به آن اضافه شود. بهترین ترکیب خاک برای این گل، ترکیب خاک باغچه، ماسه شسته شده و کود حیوانی و یا ترکیبی از ورمی کمپوست، خاک باغچه و ماسه می باشد که باید طبق مشورت ترکیب شود.

  • امروزه رز رنگ بندی متنوعی دارد؛‌ ولی گونه‌های قدیمی فقط به رنگ صورتی و سفید بوده‌اند.
  • PH مناسب این گل 5/6 می‌باشد، ولی با PH 5/5 و 5/7 هم سازگار است.
  • پس از آنکه دانه ها را روی خاک مرتب چیدند، آهسته با کف دست آنها را فشار باید داد تا دانه خوب به خاک بچسبد و روی آن را با قشری به ضخامت ۱ تا 5 / 1 سانتیمتر شن پوشانده، خزانه را آبیاری می کنند.
این نوع گل ها می توانند بین ۱٫۵ تا ۴٫۵ متر از هر جهت رشد کنند. رز های بوته ای معمولا به علت مقاومت در برابر سرما و تولید خوشه های فراوانی که دارند، بسیار قابل توجه می باشند. بسیاری از رزها در نور کامل خورشید رشد می‌کنند، اما بعضی از انواع آن‌ها نیز در صورتی رشدی عالی خواهند داشت که در طول روز، مرخصی کوتاهی از خورشید داغ تابستانی داشته باشند.

http://dekoram.ir

کاشتن گل رز هلندی از جهات مختلفی حائز اهمیت می باشد و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می باشد. این گل دارای عطر بسیار زیادی بوده و گل بسیار مناسبی برای نگهداری در باغ و باغچه های منزل می باشد. گل رز هلندی به راحتی در کنار دیوار رشد کرده و بالا می رود. زمانی که گل ها به رشد خوب و عالی رسیدند با تعویض شیره گل با مواد گلیسیرین و دیگر روغن ها فرایند رشد رز تثبیت می شود.

زنبور برگ‌خوار ثانوی گل رز یا Allantus Viennensis

برخی نماد یا پیام رز سفید نیز معصومیت و شادابی در جوانی می‌دانند. خارج از بحث گل، رنگ سفید را به معنی ورود به یک مرحله جدید از زندگی می‌دانند. همانطور که قطعا دیده‌اید همواره در مراسم‌های ترحیم، عروسی و به دنیا آمدن فردی استفاده می‌شود. همدلی و همدردی خود را با افراد سوگوار را می‌توانید با رز سفید و یا گل‌های به رنگ سفید بیان کنید. دو تا از پر فروش ترین نژاد گل در ایران می‌توان به رز هلندی و رز جاودان اشاره کرد. این دو گل رز از لحاظ مقاومت و ماندگاری نسبت به بقیه گونه‌ها دارای برتری هستند.

اسم گیاهم چیست!

لازم به دکر بوده که با دانستن نکات بالا در مورد کاشت گل رز هلندی شما می توانید یک گل رز هلندی را تکثیر نموده و از گل دهی ان لذت ببرید. برای مثال این گل نیاز به کود دهی داشته و باید سم پاشی شوند. گل رز بیشتر در باغچه و باغات کاشته میشود، اما به تازگی قابلیت کاشت و نگهداری گل رز در گلدان در بیشتر گونه های این گل ایجاد شده است. رنگ گل رز آبی به معنای اسرارآمیز و دست نیافتنی نیز هست. شما با هدیه کردن دسته گل رز آبی به مخاطب خاص خود می گویید که دوستت دارم هرچند می دانم که دست نیافتنی هستی. گل رز زرد برای یک رویداد شاد، بسیار عالی است ، یک نوزاد جدید یا نامزدی، دلایل خوبی برای ارسال گل رز زرد است.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی