کاشت گل رز در گلدان گل گیفت | atisflower

از انواع دیگر گلهای رز می توان به تیکلد پینک اشاره کرد که رنگ آن صورتی روشن می باشد که به رطوبت کامل برای رشد احتیاج دارد. رز بونیکا یکی از نوع گل های رز بوته ای می باشد که دارای گل هایی به رنگ صورتی روشن می باشد. این نوع گل رز معمولا از بهار تا پاییز به طور مرتب شکوفه های معطر ۵ تا ۷ سانتی متری می دهد. این گیاه مناسب آب و هوای خنک است و رشد خوبی در این گونه مناطق از خود نشان می دهد. یکی از زیباترین و پرطرفدارترین و بهترین نوع گل رز که در اکثر گلفروشی ها می توان آن را یافت، گل رز هلندی می باشد.

  • این مکیدن می تواند منجر به ایجاد برگ ای ضعیف، جوانه های افتاده و رشد کم و قدرت کم رشد در گل ورد شود.
  • داشتن خلل و فرج در این نوع خاک نیاز ریشه گیاه به اکسیژن را نیز تامین می کند و می تواند باعث زهکشی مناسب خاک نیز به هنگام آبیاری گردد.
  • اما پرطرفدارترین گلهای رز شامل گل رز مینیاتوری، گل رز رونده، گل رز هلندی، گل رز عطری، گل رز فرانسوی، گل ریز انگلیسی، نام برد.
  • در این روش تکثیریعنی قلمه زدن گل رز بعد از اینکه رز در بهار شروع به گل کردن نمود، می توان شروع به قلمه زدن کرد و بدین ترتیب در تمام مدتی که گل رز دارای گل است چه در بهار و تابستان و چه در پائیز می توان قلمه آنرا گرفت.
  • ابزارهای هرس های دستی را باید بعد از هر بار استفاده با آب گرم، صابون یا محلول سفید کننده ملایم تمیز کنید زیرا باکتری ها می توانند روی ابزارها باقی بمانند و روی گل های بعدی که برش داده اید تأثیر بگذارد.
اگر می خواهید، می توانید انتهای دوشاخه را کوتاه کنید تا ساقه دوباره کامل شود. برای کمک به ماندگاری بیشتر گل رز، ابتدا مقداری نگهدارنده گل را در آب قرار دهید. البته به خاطر داشته باشید که ممکن است مقداری از رنگ به داخل آب نشت کند و باعث تغییر رنگ آن شود. چند گل رز سفید بخرید رنگ بهترین رنگ را روی رزهای سفید نشان می دهد. اگر از رزهای رنگی استفاده می کنید، رنگ به هر رنگی که از قبل وجود دارد اضافه می کند. به عنوان مثال، اگر سعی کنید یک رز زرد را آبی رنگ کنید، سبز خواهید شد.

http://dekoram.ir

آموزش ساخت گل رز رنگین کمان را در سایت بذرکو نیز قرار داده ایم می­توانید مقاله آن را مطالعه کنید. در کشت های مزرعه ای، در نقاطی که شرایط نوری پایین حاکم است و هزینه انرژی بالا است برای گیاه خواب زمستانه(رکود) در نظر می گیرند. برگهای رز تا 5 درجه سانتی گراد زیر صفر تحمل سرمایی دارد و این تحمل به نوع رقم، حمله آفات و بیماریها، بلوغ بافت چوبی، رطوبت هوا، دما و … اما در ارقام کنونی دنیا نیاز سرمایی و خواب زمستانه لازم نیست و در تمام طول سال گل می دهد.

معرفی گل رز، انواع و نماد آن (تاریخچه کامل و نکات جالب)

گال طوقه یا Crown Gall یکی از آفات و بیماری گل رز است که با ایجاد غده‌های سرطانی سبب تضعیف گیاه و ازبین‌رفتن آن می‌شود. باکتری عامل این بیماری از طریق زخم‌های گیاه به بافت آن وارد شده و سبب رشد و تکثیر نامناسب سلول‌های گیاه و ایجاد غده‌های سرطانی می‌شود. بیماری Pernospora Sparsa یا سفیدک داخلی یک بیماری گل رز است که با ایجاد لکه‌های بسیار روی بخش‌های مختلف گل سبب تضعیف آن می‌شود. ایجاد لکه‌های قرمز و صورتی روی برک، کاسبرگ، گلبرگ‌ها و ساقه گل رز نمود ظاهری این بیماری است که شکل ظاهری و سلامت گل را به خطر می‌اندازد. بیماری پوسیدگی ریشه را می‌توان یکی از رایج‌ترین آفات و بیماری گل رز نامید که از فعالیت قارچ آرمیلیا ایجاد می‌شود. پوسیدگی ریشه رز یا Rose root rot همان گونه که از نامش پیداست با تأثیر بر ریشه درختچه رز سبب تضعیف و ازبین‌بردن آن می‌شود.

تکثیر گل رز:

ترجیحا” مکانی را مجله خبری گل و گیاه آتیس کنید که دارای حصار، دیوار باشد چون این گل رونده هست باید قیم را بگیرد و بصورت رونده بالا برود که زیبایی محل را دو برابر کند. پس این حصار را قبل از کاشت درست کنید و آن را محکم کنید. برخی از گل رزها رشد رونده داشته که به آن گل رز رونده می نامند.

خواصی که گل رز را به ملکه گل ها تبدیل کرده است

توسط لاله هلندی

لاله هلندی