کاشت گل رز در گلدان گل گیفت | atisflower

زنگ گل رز با نام Rose Rust Disease یکی از بیماری‌های شایع گل رز است که شباهت زیادی به زنگ زرد گل رز دارد. بافت هدف این بیماری گل رز در اغلب موارد برگ‌های درختچه هستند. نشانه‌های ظاهری این بیماری بروز لکه‌های زرد و نارنجی و تغییر آن‌ها به رنگ سیاه است. این نوع رز از پیوند رز دورگه چای و فلوریبوندا به وجود آمده است.

http://dekoram.irبا ایجاد خاک ترکیبی و استفاده از آن به عنوان بستر رشد گل رز چهار فصل در واقع ایده آل ترین محیط رشد را برای گیاه خود فراهم می کنید. داشتن خلل و فرج در این نوع خاک نیاز ریشه گیاه به اکسیژن را نیز تامین می کند و می تواند باعث زهکشی مناسب خاک نیز به هنگام آبیاری گردد. فروشگاه گل بهار به عنوان یکی از باسابقه ترین فروشگاه های ارائه دهنده انواع گل، دسته گل، تاج گل و غیره، در مجموعه فعالیت های خود خرید آنلاین گل رز را قرار داده است.

گل رز نماد چیست؟ ( نماد انواع رنگ های رز )

این آفات گل رز با ایجاد زخم‌هایی روی گیاه گاهی موجب ابتلا گیاه به بیماری‌های مهلک می‌شوند. حشرات قهوه‌ای تریپس با مکیدن شیره قسمت‌های جوان گل رز، برگ‌ها و سرشاخه‌ها را زرد، ضعیف و بدفرم می‌کنند. این آفت از ریشه گل رز تغذیه کرده و گل را به‌شدت ضعیف می‌کند.لاروهای شاخک بلند رزاسه Osphrateria coerulescens و زنبور چوب‌خوار Ardis brunniventris با نفوذ به درون ساقه گل رز، بافت چوبی آن را مورد تهاجم قرار می‌دهند. ولی از طرفی تعداد بوته ای را که بوسیله قلمه می توان از یک بوته به دست آورد چند برابر کمتر از آن است که بوسیله پیوند ممکن است حاصل نمود. برای زیاد کردن اقسام بوته های گل سرخ راه های متعددی وجود دارد که هریک از آنها به نسبت خواصی که دارد، می تواند مورد استفاده علاقمندان واقع گردد.

به منظور مجله خبری گل و گیاه آتیس و پرورش گل های رز بالا رونده، منطقه ای آفتابی را انتخاب نمایید. این نوع گل ها در زمان رشد خود به حداقل شش ساعت نور مسقیم خورشید در روز نیاز دارند. مورد دیگر در کاشت این گل در نظر گرفتن جایی است که گل رز روند می خواهد در آینده به آن متصل شود. بنابراین مکان مناسب برای نگهداری این گلدان در آپارتمان، تراس می باشد.

سفیدک پودری زرد یا دروغین گل رز

علی رغم این واقعیت که تمام رزهای آبی و بنفش موجود در بازار، رنگ شده اند. باید بدانید، گل رز آبی معانی جالبی دارد، مثل اشرافیت و اصالت سلطنتی، ممکن کردن غیرممکن‌ها و کمیاب بودن. به همین علت گل رز آبی همیشه در سبد گل عروس یا سبد گل بله برون عشوه گری خاصی می کند.

  • گلدان گل رز خود را در مکانی با منبع نور خوب به سمت جنوب یا غرب قرار دهید، این گلدان گل رز باید روزی حداقل ۶ ساعت نور بهش تابیده شود.
  • برش به نفع جوانه ای که در طرف خارج از مرکز گیاه بر روی ساقه قرار گرفته، باعث ایجاد یک بوته با مرکز و قلب باز، منظم و ساده خواهد گردید.
  • گل رز در کشور ما با نام­های گل محمدی، گل سرخ، گل سوری، یا گل ورد شناخته می­شود.
  • تنها یک گونه از رز سالیان سال است که توانسته زنده بماند و هرسال گلدهی دارد.
  • این گل در نور کم و سایه نیز حساسیت خاصی از خود نشان ‌نمیدهد.
  • گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی