چشم امید به گیاه “زعفران مرغزار” برای مقابله با کووید-۱۹ ۱۳۹۹ ۱۱ ۱۳-دکتر سافران

این گیاه با وجود اندازه کوچک، بسیار گران است و برای بسیاری از کاربردها مناسب است. قبل از آنکه به عوارض مصرف زیاد زعفران بپردازیم باید بدانید از کلاله ها برای تهیه دارو نیز استفاده می شود.زعفران برای آسم، سرفه، سیاه سرفه و برای شل شدن خلط استفاده می شود. این روزها حوزه گردشگری تنوع و تکثر بی‌حد و حصری پیدا کرده است و فعالان گردشگری در سراسر جهان سعی می‌کنند با ارائه طرح‌های نوآورانه و برگزاری تورهای متفاوت گردشگران بیشتری را جذب کنند. یکی از پتانسیل‌های بالقوه ایران و خصوصا نواحی شرقی کشور وجود مزارع متعدد زعفران است که امکان برگزاری تور با تمرکز برای فرآیند برداشت آن را ایجاد کرده است.

زعفران به دلیل طبیعت گرمی که دارد، باعث افزایش شادی و رفع افسردگی می‌شود. طرز تهیه زرشک پلو در این مطالعه به نقد و شرح طرز تهیه زرشک پلو به عنوان یک غذای اصیل ایرانی می‌پردازیم. خواص و فواید سرشار زرشک به همراه مواد معدنی موجود در آن در این مقاله ذکر شده است، بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

با توجه به سابقه ای که در حوزه تبلیغات داریم، با بیش از ۵۰۰ کسب وکار در تماس هستیم و به بیش از ۱۰۰۰ مدیر روابط عمومی شرکت ها مشاوره داده ایم . مسئله ای که بسیاری از مدیران از آن به عنوان دغدغه یاد میکنند، انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب است. ایران با تولید سالانه ۳۳۰ تن و صادرات زعفران به اروپا و دیگر نقاط دنیا به اندازه ۲۸۰ تن از این محصول بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادر کننده زعفران در دنیا است(آمار سال ۱۳۹۸). استان‌های خراسان رضوی و جنوبی با سهمی ۸۵ درصدی بیشترین سهم در تولید زعفران ایران را دارند. صادرات زعفران به اروپا از جمله صادرات اساسی کشور محسوب می شود.

بهترین هدیه برای برادر

اولین قدمی که باید برای تولید زعفران در گلخانه برداشت انتخاب نوع روش کشت است؛ چون باید وسایل مورد نیاز را براساس نوع روش کاشت تامین کرد. انتخاب مکان مناسب برای ساخت گلخانه بسیار مهم است؛ بهتر است در مناطقی که بادهای شدید و برف سنگین می‌آید از ساخت گلخانه منصرف شوید. در استان خراسان رضوی به دلیل شرایط محیطی و آب و هوا، کاشت پیاز زعفران در شهریور ماه شروع میشه و تا اواسط ماه مهر ادامه داره.

پتانسیل کروسین همانطور که به تقویت حافظه و یادگیری کمک قابل توجهی می کند، می تواند مغز را از آسیب های جدی حفظ کند. اخیرا استفاده از زعفران و بخصوص کروسین به خاطر اثراتی که در درمان بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغزی نشان داده، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. کروسین زعفران همچنین به دلیل کاربردهای متعدد آن و فعالیت هایی که در جهت حفاظت از مغز انجام می دهد، می تواند به عنوان مکمل یا دارویی جهت توقف یا درمان آلزایمر به کار رود. بررسی های پزشکی و تحقیقات انجام شده در کشورهای ایران و ژاپن، اثر ضد انعقاد خون در عصاره زعفران را تایید کرده اند. اغلب خانم های خانه دار هنگام خرید عمده زعفران دقت خاصی به خرج می دهند تا از تمامی خواص زعفران بهره مند شوند.همراه باشید تا خواص زعفران برای سلامتی را بیشتر بشناسید.

طبع زعفران سرد است یا گرم؟ زعفران در طب سنتی زعفران آناقاین-دکتر سافران

زعفران آسیاب شده به عنوان داروی قابض در بند آوردن موضعی خونریزی های شدید کاربرد داشته است. علاوه براین، ایرانیان باستان یکی از اولین اقوامی بودند که به جای آنکه تنها منتظر رویش زعفران های وحشی بمانند، دست به کاشت این گیاه زدند. در اروپای قرون وسطی، از این ادویه برای درمان اختلالات تنفسی مانند سرفه و سرما خوردگی، مخملک، آبله مرغان، سرطان، هیپوکسی (hypoxia یا کمبود اکسیژن) و آسم استفاده می شده است. مشخص نیست که زعفران ابتدا در کدام ناحیه کشت و برداشت شده است، اما شواهد تاریخی زیادی مبتنی بر کاربرد آن در چندین کشور اروپای شرقی، خاورمیانه، هند و چین وجود دارد.

  • برخی افراد ممکن است به کاروتئونیدهای موجود در این ادویه حساسیت داشته باشند.
  • پماد زعفران قادر است تا سطح مولکول های محافظ پوست را بالا ببرد و خاصیت ضد التهاب آن به درمان و ترمیم زخم های روی پوست کمک شایانی می کند.
  • در زعفران مقدار زیادی از ویتامینهای گروه B و به ویژه B6 وجود دارد که می تواند باعث جلوگیری از برخی اختلالات خطرناک شده ،و به بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن کمک کند.
  • بهبود سلامت قلب، امروزه، یکی از اهداف اصلی درسلامت بدن انسان است، و یکی از راه‌های ساده برای تامین این هدف، افزایش مصرف پتاسیم است.
  • در صورت مصرف در دوزهای بالاتر از پنج گرم، سمی محسوب می‌شود و در دوزهای بیش از 20 گرم در روز می‌تواند کشنده باشد.

در ادامه رایج‌ترین خواص درمانی گل زعفران در طب سنتی را بررسی می‌کنیم. شاید برخی زعفران را به چشم طعم دهنده‌ یا رنگ‌دهنده مواد غذایی نگاه کنند، اما از دیدگاه طب سنتی زعفران دارای مقدار زیادی مواد مغذی ویژه با خواص بی نظیر است. شاید برخی زعفران را به چشم طعم‌دهنده‌ یا رنگ‌دهنده مواد غذایی نگاه کنند، اما از دیدگاه طب سنتی زعفران دارای مقدار زیادی مواد مغذی ویژه با خواص بی‌نظیر است. بهترین نوع زعفران از نظر حکمای قدیم، زعفران تازه است که رنگ آن بسیار زرد مایل به سرخ بوده و خوشبو باشد.

بنابراین استفاده از زعفران و خوراکی‌هایی با طبع گرم بدن ما را در مقابل ویروس‌های سرماخوردگی مقاوم می‌نماید. مفید برای پوست مانند درمان خشکی پوست، تقویت و روشن شدن رنگ پوست و غیره. برخی از تأثیرات منفی زعفران مانند کاهش یا افزایش اشتها، خواب آلودگی، حالت تهوع و استفراغ می‌باشد.

  • با وجود تمام فواید و مزایای مصرف ادویه طلایی، شواهد بسیاری وجود دارد که زعفران ممکن است سلامت جنین و مادر را به خطر بیاندازد.
  • عصاره‌ی زعفران می‌تواند سطح مولکول‌های رشد و بازسازی پوست را افزایش دهد.
  • زعفران خواص ضد التهابی دارد و یکی از فواید زعفران برای پریود شدن کاهش دردهای شدید پریودی است.

از آنجا که صنایع ما از جمله صنایع دستی، نقطه ضعف بزرگی در بسته بندی محصول دارند، گروه زبرجد با پوشش دادن این نقطه ضعف گام بزرگی در جهت ارتقای تولید برداشته است. روند حرکتی مجموعه بر مبنای یک رویکرد مدیریتی صحیح، به نحوی بنا شده که کلیه فرایند‌ها با هم‌افزایی دانش، خلاقیت و تجربه محصولاتی کاربردی، مطابق با سلایق عموم جامعه و کیفیتی در شأن یک ایرانی را ارائه نماید. گروه زبرجد در تلاش است تا با ارائه محصولات صنایع دستی در بسته بندی های فاخر به جای هدایای مرسوم تبلیغاتی، روح تازه‌ای در جان هدایای تبلیغاتی سازمانی بدمد.

در قسمت قبل تمامی مراحل کود دهی مزرعه زعفران خدمت شما عزیزان گفته شد اما در این بخش قصد داریم که زمان کود دهی زعفران و فصل کود دهی زعفران را برای تمامی مراحل کود دهی را بگوییم. مخلوط کود را می‌توان با مخلوط کردن کودهای دانه‌ای جداگانه در نسبت مناسب ایجاد کرد تا ترکیب مطلوب ایجاد شود. هنگامی‌که کشاورزان به کود دانه مخلوط دسترسی پیدا می‌کنند، می‌توانند برنامه باروری محصول زعفران خود را تنظیم کنند و منجر به تولید سودآوری محصول شوند.

تغذیه و کود برای زعفران در اولین آبیاری ( آبیاری قبل از گل زعفران )

تعداد زیادی رشته زعفران برای تشکیل یک دسته کوچک مورد نیاز است و به همین دلیل قیمت آن در بازار ادویه بسیار بالاست. با توجه به تمام نکات مطرح شده به نظر می‌رسد که با وجود ظرفیت‌های بالای تورهای زعفران، وزارتخانه باید در زمینه اعطای مجوز و حمایت از بخش خصوصی انعطاف‌پذیری و تلاش بیشتری از خود نشان داده و زمینه را برای شکوفایی این موضوع فراهم کند. باوجود بهره‌مندی کشور از مزارع متعدد زعفران، تاکنون از ظرفیت‌های موجود برای برگزاری اصولی تورهای زعفران در سطح وسیع استفاده نشده است. عزم و اراده این مجموعه بر ایجاد اشتغال هرچه بیشتر برای افراد متخصص و متعهد ایرانی، حمایت از تولید داخل و عرضه هنر ایرانی به بهترین شکل در سراسر جهان است.

طبق تحقیقات میدانی ما ، کسب و کار هایی که از صنایع دستی ایرانی در بسته بندی فاخر به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کرده اند ، نتایج غیرقابل باوری گرفته اند و فروش شان به طرز عجیبی افزایش یافته است . که آمار آن را میتوانید به صورت حضوری از کارشناسان زبرجد بخواهید. در گروه زبرجد مجموعه‌ای از افراد کارآفرین، متخصص، باتجربه و توانمند گرد هم آمده‌اند تا با حذف واسطه ها و ایجاد اشتغال برای جوانان، محصولات صنایع دستی اصیل و با‌کیفیت را با قیمتی مناسب به دست دوست‌داران هنر ایرانی برسانند. مجموعه زبرجد در واقع بستری برای حمایت و معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حلقه اتصال تولید و مصرف است.

دانلود مجموعه جامع آموزش زراعت زعفران مزرعه نو-دکتر سافران

یکی از مهم ترین مراحل در کشت تهیه پیاز زعفران می باشد زیرا بخش عظیمی از سرمایه و سودآوری به پیازها، سلامت آنها وابسته است حتما از مراجع معتبر و خود کشاورزان پیازهای زعفرانتان را تهیه نمایید. برای تهیه پیاز زعفران از مزارع دهکده موفقیت از طریق دکمه زیر اقدام کنید. یکی دیگر از مراحل تغذیه مزرعه زعفران انجام محلول‌پاشی می‌باشد. محلول‌پاشی مزرعه زعفران در 3 تا 6 مرحله و از اواسط دی‌ماه تا اوایل فروردین‌ماه و با فاصله 10 تا 15 روزه انجام می‌شود. انجام این محلول‌پاشی‌ها با برندهای کودی مطرح و با برنامه درست می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه تکثیر پیازهای مادری شود.

تجربه به ما نشان داده است که مدیریت کودی باعث افزایش تولید تا ۵۰ درصد است. کود فسفر برای زعفران در برنامه کود دهی زعفران با زاج آب کود ۳۴ ۵۲ ۰۰ است که تاثیر بسزایی بر رشد ریشه دارد. زمانی که رشد ریشه بیشتر می‌شود در واقع سطح جذب عناصر از خاک وسیع‌تر می‌گردد و پیاز میزان بیشتری از مواد غذایی را دریافت می‌کند.

بسیاری از خواص درمانی زعفران از لطف حضور مولکول کروسین در ترکیب این ادویه می باشد. هضم کروسین برای بدن کار ساده ای نیست و به همین دلیل سیستم گوارشی انسان آن را به کروستین تبدیل می کند. خواص زعفران برای مغز و اعصاب+3دستور العمل کاربردی زعفران از سری گیاهانی است که برای تقویت سیستم مغز و افزایش سطح یادگیری و حافظه کاربرد قابل …

در موش‌های صحرایی با اعصاب آسیب دیده، درمان به کمک مصرف عصاره‌ی زعفران توانست در مدت ۴۰ روز درد را به همراه آسیب وارد شده کاهش دهد. این یافته‌ها نشان می‌دهند زعفران می‌تواند در کنترل انواع خاصی از درد موثر عمل کند اما با این حال این موضوع هنوز در انسان ها به تایید نرسیده است. کاربرد دارویی زعفران در بهبود وضعیت بینایی افراد نتیجه‌ای معتبر است.

پیشگیری از سرطان با زعفران

بهتر است پیازهای زعفران را به فاصله 10 تا 15 سانتی متر در گلدان گذاشته و حداقل 10 سانتی متر روی آن خاک بریزید. در اواخر زمستان برای آنکه پیازهای دختری بتوانند ذخیره آب تابستانه خوبی داشته باشند لازم است تا یک مرحله آبیاری نیز انجام شود. در این آبیاری که به زردآب معروف است هم می توانید از کودهای مناسب استفاده نمایید. کودهای محلول پاشی زعفران کمک می کند تا پیازهای مادری تقویت شوند. بعد از اولین محلول پاشی به فاصله 20 روز محلول پاشی ها دیگر را انجام می دهیم. اگر عمق کاشت بیش از 20 سانتیمتر باشد جوانه گل‌ها دیرتر خارج شده و احتمال سرمازدگی افزایش میابد، اگر عمق کاشت کمتر باشد پیازها دوکی یا هویجی شکل می‌شوند و درصد گلدهی کاهش میابد.

  • لطفا تجربیات خود را مبنی بر کشت زعفران و راه‌های افزایش بازدهی مزرعه زعفران را با ما و مخاطبان ماه‌چین به اشتراک بگذارید تا همه با هم در یک حرکت جمعی رشد کنیم و با اثر هم‌افزایی هر روز بهتر از دیروز باشیم.
  • مهدی سیستم فکری مخصوص به خودش را داشت او دوست داشت هر چیزی را یک‌بار امتحان کند و تاثیر رفتارش را ببینید.
  • زمین زعفران باید دارای بافت متوسط، نسبتاً عمیق، نرم و نفوذپذیر، فاقد سنگریزه و علف‌های هرز و دارای زهکش مناسب باشد.
  • این گیاه ارزشمند که به طلای سرخ مشهوره، در آب و هوای معتدل کشت میشه و تنها چند استاد در ایران هستند، که میتونن به زراعت زعفران بپردازن.
  • بنابراین تاجایی که امکان دارد از آبیاری زعفران در ماه‌های خرداد و شهریور تا اواسط مهر خودداری کنید.

همچنین مطالعات فراوان نشان داده، زعفران، یک داروی ضدافسردگی طبیعی است. همچنین، برای درمان موضعی کبودی و کوفتگی و زخم‌ها، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی سریع‌العمل موجود در زعفران، می‌تواند به تسریع فرایند التیام‌بخشی کمک کند. درسته که زعفران خواص بیشماری داره اما مصرف بیش از اندازه هر چیز باعث صدمه به بدن میشه. مقدار مجاز مصرف این ادویه طلایی سه گرم در روز هست که مفیده و بیشتر از این مقدار به شما آسیب میزنه. سروتونین یکی از هورمون های بدنه که در انتقال پیام عصبی به سلول های مغز نقش داره. کاهش سروتونین در بدن که در دوران پیش از قاعدگی یا pms اتفاق می افته موجب بروز علائم ناشی از قاعدگی می شه.

مصرف متعادل کود های پرمصرف و کم مصرف براساس نتایج آزمون خاک. تشكيل و آغاز رشد بنه های دختری در اواخر آبان تا اواخرآذر. کشاورزی زعفران دارای یک دوره زمانی فعالیت چیزی بین 5 الی 7 ماه است یعنی از مهر تا اردیبهشت. و دوره زمانی خواب آن 4 الی 5 ماه ، یعنی تقریبا از اواسط اردیبهشت تا مهر ماه.

با سرمایه مدنظر شما راه اندازی این کسب و کار بسیارمشکل است. با این وجود توصیه میکنیم از نظرات مشاوران در این زمینه بهره مند شوید. بیشتر زعفران تولید داخل در کشورهای خارجی بسته بندی می شود و با تلاش می توان موفق به جهت بسته بندی آن در داخل شد. میزان سرمایه مورد نیاز بستگی به حجم فعالیت شما دارد و نوع تجهیزاتی که انتخاب می کنید اما هزینه های مربوط به خرید زعفران بخش زیادی از هزینه ها را تشکیل می دهند که این موضوع برای شما یک مزیت نسبت به رقبا را ایجاد می کند.

البته دقت داشته باشید که منظور کودهای شیمیایی قابل حل در آب هستند و نه کودهای دیرحل مثل گوگرد یا سولفات پتاسیم گرانول. در آبیاری اول زعفران بسیار مناسب خواهد بود اگر از کودهای زیستی یا همان کودهای میکروبی استفاده شود. کودهای زیستی حاوی باکتری‌های حل کننده عناصر و کودهای اسیدآمینه در آبیاری اول زعفران بسیار مناسب و موثر خواهد بود. مهم ترین فایده مرحله محلول پاشی مزرعه زعفران جلوگیری از کوچک ماندن پیاز ها و افزایش گل‌ دهی آن‌ ها است.

مهم ترین نکته شیب بندی مرتب، دقیق و مناسب برای کود زعفران آمریکایی مزرعه است. یعنی حتما باید برای کشت اقتصادی کود زعفران آمریکایی این گیاه تغذیه شود. ۴- بعد از آبیاری زعفران، محلول پاشی انجام گردد زیرا بعد از آبیاری روزنه ها باز می شوند و جذب عناصر راحت تر می باشد. گوگرد ماده ارزشمندی است که علی‌رغم عنصر مورد نیاز برای گیاه، باعث اصلاح خاک در اثر مرور زمان از طریق کنترل اسیدیته و کمک به رشد و تکثیر باکتری‌های هوازی مفید خاک می‌شود. گوگرد با توجه به مکانیسم عمل در خاک سبب بهبود شرایط رشدی زعفران و ایجاد شرایطی ایده‌آل تر خواهد شد.

راهنمای کاربردی کاشت تا فرآوری زعفران کتاب آلان-دکتر سافران

این عملیات به جهت جلوگیری از بروز استرس آبی نیز بسیار لازم و حیاتی است. بعد از آبیاری اول به محض گاورو شدن زمین سطح مزرعه باید سله شکنی شود به نحوی که پیازها صدمه نبینند بهترین وسیله سله شکنی کج بیل و بیل شیار دار و گاو آهن ایرانی و کولتیواتر است. سله شکنی باعث می‌شود که گلها به آسانی از خاک بیرون آمده و کود حیوانی با خاک مخلوط گردد. زعفران گیاهی است گرمسیری و در نقاطی که آب و هوای معتدل داشته و دارای تابستان های گرم و خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، به خوبی رشد می کند و می شود در این مناطق کاشت زعفران را انجام داد.

نحوه آبیاری بعد از کاشت زعفران

با وجود نیاز آبی کم، زعفران به میزان آب بیشتر برای رشد بنه و تولید گل پاسخ مثبت می‌دهد (فلاحی و همکاران ۲۰۱۷). جابه‌جایی پیازها در مرداد و شهریور به گل‌آوری همان سال شدیداً لطمه می‌زند و این یکی از دلایل کم محصولی سال اول در مزارع زعفران‌کاری می‌باشد. هرچه فاصله کندن پیاز از زمین قبلی و کاشتن آن‌ها در مزرعه جدید کوتاه‌تر باشد، بهتر است.

نحوه کاشت و نگهداری انبه

کروسین موجود در زعفران هم رنگ طلایی آن را ایجاد کرده و بسیار موثر است. کاروتن، لیکوپن، زآگزانتین، اوکالیپتول، پینن، برنئول، گرانیول، لیمونن، سیمن و لینانول از دیگر ترکیبات شیمایی موجود در زعفران هستند که منشا خاصیت آنتی اکسیدانی این ادویه گران‌بها به شمار می‌روند. مصرف زعفران در رژیم غذایی روزانه موجب تقویت سیستم دفاعی بدن شده و از انسان در مقابل بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی محافظت می‌کند. همچنین زعفران دارای ویتامین C نیز هست که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید با آن این درد را کاهش دهید مصرف زعفران است. زعفران خواص ضد التهابی دارد و یکی از فواید زعفران برای پریود شدن کاهش دردهای شدید پریودی است.

تاثیر زعفران در بهبود سندروم پیش از قاعدگی

زعفران به‌عنوان گران‌بهاترین محصول کشاورزی و دارویی جهان جایگاهی ویژه در بین محصولات صنعتی و صادراتی ایران دارد. زعفران از نظر طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک است و مهم‌ترین خاصیت آن در درمان افسردگی می‌باشد. در این کتاب مراحل کاشت، پرورش و فرآوری زعفران و نیز چگونگی تجارت این محصول و قوانین صادرات زعفران شرح داده می‌شود. زعفران یکی از زراعت های مهم کشاورزان ایران است که در گذشته، بیشتر در حاشیه کویر کاشت می شد ولی اکنون سعی می شود به علت ارزش بالای این محصول در سراسر ایران کاشته شود. این محصول به دلیل ارزش اقتصادی زیاد و به دلیل نداشتن مخارج کاشت هر ساله، در صورتیکه خوب از آن مراقبت شود و اصول به زراعی آن رعایت شود سود سرشاری نصیب کشاورزان و زارعین می کند.

تماس با ما

در طب سنتی قدیم ایران زعفران دارای طبیعتی گرم و خشک است. برای تعدیل طبع زعفران، می‌توان از مواد غذایی و خوراکی‌هایی مصرف نمود که طبع سردی دارند. چیست، در پاسخ باید گفت که طبع آن همانند طبع زعفران گرم و خشک هست. دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مقاله‌ای در خصوص طبع زعفران بر اساس کتب طب سنتی در سایت مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری آمریکا که زیرمجموعه موسسه ملی سلامت این کشور است منتشر نموده است.

  • ناگفته نماند که مصرف چای و زعفران بر روی بهبود عملکرد مثانه نیز مؤثر است.
  • زعفران یکی از گیاهان دارویی است که در صورت مصرف متعادل، شادی آور و مُفَرح و نشاط آوری بسیار قوى است.
  • در طب سنتی هر گیاه دارویی و عناصر اعم از جامدات و مواد معدنی و گیاهان از نظر خشکی، تری، سردی و گرمی هر یک به چهار درجه تقسیم بندی می شوند.
  • زعفران برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی مفید است و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.
  • استفاده موضعی از زعفران، زخم و سوختگی ها را سریع تر بهبود می بخشد.

به شرکت کنندگان در این دوره پس از قبولی در آزمون نهایی از طرف سازمان محترم آموزش فنی و حرفه ای کشور گواهی نامه مهارت اعطا می گردد . دانش پذیران می توانند از طریق ثبت نام و خرید دوره ، پکیج آموزشی را به صورت پستی و سامانه یادگیری الکترونیکی دریافت نمایند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به دهکده موفقیت گشتا می باشد.

پزشکان طب سنتی معتقدند که در ترکیب داروهای مورد استفاده برای بیماران قلبی زعفران اضافه شود تا هدایت و نفوذ دارو به قلب بهتر انجام شود تا اثربخشی آن بیشتر باشد. کاهش فشارخون، کاهش چربی خون از فواید دیگر در طب سنتی است. مصرف بیش از حد زعفران نیز باعث کاهش فشار خون و رقیق شدن بیش از حد خون شود و ممکن است عوارضی مانند خونریزیهای بینی و رحمی در بانوان به همراه داشته باشد. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماری های ژنتیک چشم جلوگیری می کندو به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود. زعفران خاصیت ضد التهاب و ضد اسپاسم دارد و در درمان دردهای مفاصل و آرتروز مفید است. زعفران در بهبود عملکرد کبد موثر است و به درمان یرقان کمک می کند.

روغن هسته سنجد چیست و چه فوایدی دارد؟

اگر زعفران را با شیر شیرین‌بیان مخلوط کنید، می‌توانید از این تونیک مو برای درمان آلوپسی یا طاسی و ریزش مو و همچنین تحریک رشد سریع‌تر مو استفاده کنید. زعفران موجب بهبود جریان خون به فولیکول‌های مو می‌شود، به دنبال جریان خون بیشتر مواد غذایی و اکسیژن نیز بیشتر در اختیار فولیکول مو قرار می‌گیرد. استفاده از زعفران در رنگ نمودن سوسیس ها، الئومارگارین و شورتنینگ ها نیز رایج است. کروسین، پیکروکروسین، کروستین و سافرانال مهمترین ترکیبات موجود در عصاره زعفران می باشند.

تاثیر زعفران بر کاهش وزن

هرکسی هر طور که می خواهد آن هارا به بازار عرضه می کند.متاسفانه مشتریان بی اطلاع نیز آن را به عنوان زعفران ممتاز خریداری می کنند. بازاریابی تلفنی از دیگر اسرار و رموز افزایش فروش یک محصول و کسب موفقیت می باشد. با شناخت جامعه هدف و آشنایی با درخواست ها و نیازهای آن ها می توان به بهترین شکل با آن ها ارتباط برقرار نموده و با ارائه محصولاتی کاربردی برای آن ها به جذب بیشتر مشتریان پرداخت. بازاریابی تلفنی از جمله روش هایی می باشد که شما می توانید در صورتی که از جامعه هدف خود آگاهی داشته باشید از آن استفاده نمایید. در همین زمینه انجام این امر نیازمند رعایت نکات بسیاری می باشد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

خامه میله باریک و بلندی است که از روی تخمدان بیرون م یآید و در انتها به سه 2 سانتیمتر و هر رشته کلاله – کلاله قرمز عنابی ختم م یشود. دهانه بوق دندانه دار و پهن و به عرض 4 قسمت مورد استفاده زعفران همین کلاله سه شاخه است. در مزارع زعفران اولین وجین بعد از آبیاری دوم انجام و این وجین باعث از بین رفتن علفهای هرز مزرعه زعفران می‌گردد. توجه داشته باشید، از زمان کاشت پیازها تا قبل از اولین آبیاری بهتر است گلدان ها در مکان خنک و کم نوری قرار دهید.

راهکار های مبارزه با کنه در زمین زعفران

در حال حاضر هم با پیشرفت علم پزشکی، خواص درمانی زعفران ثابت شده است و همچنان از این گل شگفت‌انگیز در طب سنتی با هدف درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. گلبرگ‌های زعفران هم درست مانند کلاله یا خامه دارای خواص بسیاری هستند. به همین دلیل از آن‌ها برای درمان بیماری‌ها یا تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هم استفاده می‌شود.

قیمت فروش فله ای زعفران درجه یک

هنگامی‌که کورم‌ها شروع به تولید و رشد برگ کردند، آبیاری باید حداقل باشد. توجه کنید که نمونه های متفاوت از بخش های مختلف زمین راحتما چک کنید. کسب درآمد مناسب از کشت زعفران نیازمند این است که در تمامی مراحل بعد از کاشت شاملابیاری زعفران، مبارزه با علف هرز، کود مناسب، محلول پاشی و برداشت به درستی عمل کنید. بعد از برداشت مرحله ی سوم فروش و فراوری زعفران آغاز می شود تهیه بسته بندی مناسب و داشتن راه کارهای فروش از تفاوت بین کسانی که سود هنگفتی از زعفران می برند نسبت به سایرین می باشد. زعفران یک دوره بیداری و یک دوره خواب را در طول زندگی میگذارند.

نکات طلایی برداشت زعفران بهترین مقالات کشاورزی آموزش کشاورزی و باغبانی و گیاهان آپارتمانی-دکتر سافران

با این حال خاک های لومی برای احداث مزارع زعفران مناسب می باشند. زعفران کاران عملیات تهیه زمین را که از اوایل بهار آغاز می شود را به ترتیب زیر انجام می دهند. زعفران گياهي نيمه كويري است كه در برابر سرما و كم آبي مقاومت دارد .

خواص نبات زعفرانی

مصرف کود برای زعفران در صورتی که کود با کیفیت در زمان و مقدار مناسب استفاده شود، اثرات شگفت‌انگیزی خواهد داشت. مرحله سوم که یکی از مهم ترین مراحل بوده کود دهی زاج آب است. همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد زمان این کود دهی بعد از برداشت گل های زعفران و با اولین مرحله آبیاری مزرعه زعفران است. و در آخر هم مرحله کود های محلول پاشی است که با شروع فصل زمستان انجام مراحل آن آغاز می‌شود.

پیاز زعفران رو از کجا تهیه کنیم که درشت باشه وسریعتر محصول بده واینکه قیمت پیاز زعفران کیلو چنده؟ ممنونم لطف میکنید راهنمایی بفرمایید. چنانچه مایل به خرید اینترنتی زعفران به صورت مستقیم از کشاورز هستین از قسمت فروشگاه میتوانید بسته های مورد نظر خود را انتخاب کنید. 98 % زعفران ایران در مناطق جنوبی خراسان بزرگ تولید می شود. در حال حاضر حدود 95 % زعفران ایران در شهرستانهای تربت حیدریه، گناباد، کاشمر ،فردوس، طبس، بیرجند، قاین، بشرویه، سرایان، بجستان، خلیل آباد، بردسکن، و مه ولات کشت و تولید می شود.

  • از دیگر روش‌های کاشت زعفران، کاشت آن در خانه در باغچه یا گلدان است.
  • این حفره به تدریج گسترش یافته وهمچنین عوامل گندزا به راحتی از محل زخم ها وحفرات در داخل بنه نفوذ کرده وباعث تسریع در پوسیدگی بنه می گردند.
  • برای شکار بهتر موش‌ها پیشنهادمی‌شود پس از خراب‌کردن لانه‌ها تله‌هایی در ورودی لانه‌های فعال قرارداده‌شود.
  • چنانچه از ادویه جلالی خرید کنید از این بابت هیچ جای نگرانی نخواهید داشت.
  • به‌طورکلی کورم‌ها باید در عمق ۷ تا ۱۵ سانتی‌متری کاشته‌شوند.
  • 2) کود حیوانی رطوبت خاک را نگه می دارد؛ لذا گیاه در مقابل خشکسالی بهتر مقاومت می نماید.

همان‌طور که می‌دانید خاک‌های ایران به سبب الگوی کشت نامناسب با اقلیم ایران دیگر مانند گذشته حاصل‌خیز نیست و توان تامین مواد مغذی گیاهان زراعی را ندارد. البته ماه‌چین برای این گونه موارد نیز راه‌حلی دارد و آن نیز استفاده از سبدی از کودهای تقویتی برای مزارع زعفران است تا احتمال اتفاق هر گونه خطایی کاهش پیدا کرده و بازدهی مزرعه با افزایش حتمی همراه شود. با ماه‌چین دیگر نگران خرید کود زعفران برای مزرعه خود نباشید. ما اینجا هستیم تا تجربه‌ی خودمان را با شما به اشتراک بگذاریم. شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت کود زعفران خود را تهیه کنید، البته لازم است که روش‌ها و اصولی را نیز برای تهیه این کود رعایت کنید. برای تهیه کود گاوی که مخلوطی از گاو و گوسفند با یکدیگر است، بهتر است که در ابتدا آنها را با هم مخلوط کنید و مطمئن باشید که محصولی همسان و یکدست تهیه شده است.

  • دقت کنید عمل محلول پاشی روی برگ ها در دمای زیر 10 درجه سانتی گراد انجام نشود.
  • امیدواریم مطلب آموزشی مصرف کود برای زعفران مورد توجه و پسندتان قرار گرفته و با استفاده از آن بتوانید مدیریت صحیحی روی زراعت خود داشته باشید.
  • میانگین تولید محصول زعفران به ازای هر هکتار در ایران مقدار ۴.۷ کیلوگرم در مدت زمان 25 سال گزارش شده است.
  • بر روی هر یک از شماره های زیر کلیک کنید تا مستقیما با مشاوران صحبت کنید.
  • قبل از انجام کود دهی زعفران و حتی قبل از کشت هر نوع گیاهی لازم است ابتدا از نیازها و کمبودهای خاک مزرعه خود مطلع شوید.

چشم امید به گیاه “زعفران مرغزار” برای مقابله با کووید-۱۹ ۱۳۹۹ ۱۱ ۱۳-دکتر سافران

از دیگر نکات مهم در مصرف زعفران این است که اطمینان خاطر پیدا کنید که زعفران مورد استفاده شما اصل بوده و تقلبی نباشد ، زیرا زعفران تقلبی از رنگ های مصنوعی و مواد غیر بهداشتی تهیه می‌شود که برای مصرف به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در ترکیبات زعفران های تقلبی از زعفران به میزان خیلی کم استفاده می‌شود. آزمایش انجام شده روی موش ها نشان داده که مصرف کروسین باعث کاهش چربی خون و چربی بدن آنها شده که می تواند اثباتی بر ادعای اثرگذاری زعفران برای لاغری باشد. تحقیقات بسیاری تاثیر زعفران بر کاهش مشکلات قلبی را اثبات کرده است. احتمالا دلیل این موضوع سوختن کلسترول در حالی که بدن کروسین را به کروستین تبدیل می کند، می باشد. این در حالیست که منجر به افزایش گلبول های قرمز خون نمی گردد در نتیجه مشکلاتی از قبیل غلظت خون نمی تواند از تاثیرات مصرف زیاد زعفران باشد.

پیشگیری از کلسترول بالا، خاصیت منحصر به فرد زعفران

در نهایت با هم و با شناخت پدرانمان این مسیر سخت را طی کردیم حال می خواهیم انحصار دانش کاشت زعفران را بشکنیم و با شما به اشتراک بگذاریم. این طرح می تواند دید جامعی از کاشت زعفران به شما بدهد و در شروع کار برای شما مفید باشد. این مقاله از سایت زعفران مارکت یک دستورالعمل برای مراحل کاشت تا برداشت زعفران است، که به شما کمک می کند تا زعفران را برای سودآوری کشت کنید و تجارت زعفران خود را بسازید. این اطلاعات بر اساس تجربه ما از کاشت زعفران، هم چنین تجربه های کشاورزان دیگر در چندین مزرعه زعفران در سراسر جهان است. مرزها یا پل‌هایی که در محدودۀ مزارع زعفران قراردارند مکان‌های مناسبی برای لانه‌سازی موش است.

کاشت زعفران در زمین

برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و افزایش اشتها مفید است. بهترین ظروف نگهداری زعفران در درجه اول ظروف فلزی و بعد ظروف شیشه‌ای رنگی است. و به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نقش موثری در مهار کردن عوامل ایجاد کننده چاقی داشته باشد. در زعفران مورد استفاده ما ویتامین‌های گروه B، گلوکوزید کروسین‏، کریستین‏، پیکروکروسین‏ (ماده تلخ) و اسانس روغنى فرّار وجود دارد. توجه داشته باشید که مصرف پیاز زعفران به علت وجود ترکیبات شیمیایى سمی در آن توصیه نمی‌شود. پس از برداشت گل‌ها قسمت کلاله هر گل را برمى‌‏دارند و لاى کاغذ خشک ‏کن در داخل جعبه‌‏هاى کوچکى قرار مى‌‏دهند.

دستگاه برداشت زعفران آریا صنعت اسرار-دکتر سافران

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید گل اولین قسمت گیاه است که در اواسط فصل پاییز رشد می‌کند. 3- مسائل و معضلات بی شماری موجب شده تا بخشی از صادرات زعفران به صورت قاچاق در آید و چون ارزآوری برای کشور ندارد، صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می کند. مثلاً چندی پیش حجم بالایی از کورم زعفران از کشور به صورت قاچاق وارد افغانستان شد که ادامه این روند شرایط تولید این محصول در کشور را بحرانی تر می کند.

این مطالعه مروری با هدف بررسی اثرات درمانی زعفران بر بیماری­های قلبی عروقی از نقطه نظر طب ایرانی و طب نوین انجام شد. ابن سینا حکیم و دانشمند ایرانی از ترکیب این ۴ مزاج اصلی، در کتاب قانون خود به ۹ مزاج اشاره می‌کند. برای مثال بر اساس تقسیم‌بندی ابن سینا، مزاج صفراوی مرکب مزاج گرم و خشک و مزاج دموی مرکب مزاج تر و گرم است. بسیاری از ما با شنیدن نام زعفران به یاد ادویه‌ای خوش عطر و خوش طعم می‌افتیم.

از طرفی برای رشد اولیه پیاز دختری نیز استفاده از کودهای پتاسیم بسیار مناسب است. کود پتاس‌وافر دایان به علت درصد بالای پتاسیم (۵۴ درصد) و فسفر (۴۵ درصد) و خلوص بالا (فاقد کلر و سدیم و عناصر مضر) برای تامین پتاسیم در زعفران بسیار موثر است. گیاه زعفران بسیار با ارزش است و طلای سرخ نامیده میشوددر کشت و کار و پرورش و تولید این گیاهباید یه نکات زیادی دقت کرد تا در نتیجه به زعفران بهتر،مرغوب تر و بیشتری رسید .

کود دهی زاج آب

زعفران توسط سازمان‌های تحقیقاتی متعددی به عنوان یک گیاه ضد افسردگی طبیعی مورد ستایش قرار گرفته. زعفران در درمان اختلالات لکه زد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود، موثر است. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماری های ژنتیکی چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود.

همچنین استفاده از زعفران روی پوست به پاک‌سازی پوست و شفاف شدن آن هم کمک می‌کند. به همین دلیل است که در بسیاری از کرم‌های آرایشی و بهداشتی از زعفران استفاده می‌شود. چراکه نه‌تنها تیرگی‌های زیر چشم را رفع می‌کند، بلکه باعث شفافیت پوست هم می‌شود. زعفران یا زَرپَران با نام علمی Crocus sativus گیاهی است از تیرهٔ زنبقیان، سردهٔ زعفران که خواص زیادی از قبیل دارویی و رنگ غذایی دارد. ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در دنیا است و شهرستان قاین به عنوان پایتخت زعفران و زعفران گناباد به دلیل کاشت به روش سنتی و آبیاری با آب قنات در سازمان جهانی فائو ثبت جهانی شده است.

قسمت مورد استفاده گیاه زعفران کلاله نارنجی رنگ گل آن می باشد. تکثير زعفران منحصرا توسط غده زير زمينی بنه (کورم) متداول است. در حالی که هدف مکمل ها هرگز نباید درمان، درمان یا پیشگیری از هر بیماری از جمله افسردگی باشد، این تحقیق از استفاده تاریخی زعفران در فرهنگ ها به عنوان یک تقویت کننده خلق و خوی قوی حمایت می کند. استفاده از مکمل های زعفران در کوتاه مدت برای اکثر افراد بی خطر به نظر می رسد. آنها ممکن است عوارض جانبی مانند اضطراب، تغییرات اشتها، ناراحتی معده، خواب آلودگی و سردرد ایجاد کنند.

پایگاه خبری و تحلیلی کاشف اسرار- دارای مجوز

این بسته های آموزشی شامل کتاب های مرجع و جزوات آموزشی ، فایل های مولتی مدیا به همراه فیلم های آموزشی ویژه و کاربردی می باشند که توسط اساتید برجسته و کارشناسان خبره مرکز پارس تهیه و تدوین شده اند. از مهم ترین ویژگی های این بسته ها ، جامع بودن آنها ، کیفیت بالای آموزش ، دسترسی آسان و آنلاین در همه ساعات شبانه روز می باشد. مرکز آموزش مجازی پارس افتخار دارد که با تیم حرفه ای و چشم اندازی متفاوت نسبت به ارائه دوره های آموزش مجازی در تمام زمینه ها و مهارت های مورد نیاز افراد و متخصصین ایران اقدامات ویژه و متفاوتی انجام داده است. دانش پذیران عزیز می توانند پس از دریافت بسته های آموزشی در درب منزل و مطالعه و مشاهده محتوای آن و کسب آمادگی لازم، نسبت به انجام آزمون آنلاین اقدام نموده و پس از کسب نمره قبولی گواهینامه معتبر فارسی و لاتین مرکز پارس برای آنها صادر و ارسال می گردد . کاربردی ترین دوره های آموزشی علم حوزه کشاورزی و شیلات را با پکیج های آموزش مجازی پارس نمایندگی خراسان تجربه کنید.

راهنمای کاربردی پرورش زنجبیل (روش‌های کشت و کار، کشت بافت، ترکیبات، تکنولوژی فرآوری، کاربردها، آفات و بیماری‌ها)

کود های محلول پاشی هم جز آن دسته از کود هایی هستند که از طریق برگ گیاه مواد مورد نیاز ریشه گیاهان را می‌رسانند. سال‌های قبل دو برادر همزمان از ماه چین پیاز زعفران تهیه کردند هر کدام یک هکتار کشت کردند. زمان کود دهی که فرا رسید مشاوران ما به تمامی کشاورزان خود اعلام کرد که کوددهی زاج‌آب را انجام دهند. یکی از برادران از این کار خودداری کرد، چرا که به کود دهی اعتقاد نداشت!!! در این مرحله با توجه به اطلاعاتی که از مزرعه شما به دست آمده است پکیج کودی مناسبی را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا پاسخ‌گوی تمام نیاز شما در زمینه مدیریت کودی مزرعه زعفران باشد.

این مرحله عموما در دی ماه و بهمن ماه به عنوان سومین آبیاری زعفران انجام می‌شود. در این مرحله پیاز دختری کاملا رشد کرده و همچنان در حال درشت شدن است. یکی از موثرترین مراحل برای افزایش درشتی زعفران همین مرحله است. کودهای پیشنهادی ما برای تامین پتاسیم در آبیاری سوم زعفران پتاس‌وافر دایان و سولفات پتاسیم پودری است. در مزارعی که کمبود آهن مشهود باشد در این مرحله از کود آهن نیز می‌توان استفاده کرد.

مانند بسیاری از بایدها و نبایدهای بارداری، به نظر می رسد که سه ماهه اول مهم ترین است. امروزه تاثیر هدیه تبلیغاتی اصولی حتی بیشتر از بیلبوردهای اتوبان برآورد شده است. ، شما و کسب وکار تان را میتواند از فرش به عرش برساندو کاری کند که دیگر احتیاجی به آزمون وخطا در تبلیغات گران قیمت و بی فایده نداشته باشید. زمانی که زعفرانی با قیمتی ارزان تر خریداری می کنید نباید انتظار داشته باشید زعفرانی خوب و با کیفیت دریافت کنید .چه بسا زعفرانی تقلبی یا بی کیفیت را با حیله ارزان تر بودن به شما بفروشند که حتی ارزش قیمتی که می پردازید را ندارد. زعفران نگین به زعفرانی گفته می شود که هنگام پاک کردن آن دقت و وقت بسیار زیادی صرف شده تا بتوانند قسمت انتهای پرچم که منتهی به کلاله سه شاخه است دقیقا از قسمت سه شاخه شدن برش دهند.

بهترین پیاز جهت کاشت زعفران را می توان از مزارع 4 الی 5 ساله بدست آورد. به این ترتیب که آن هایی که وزن بیش از 8 گرم دارند در مزرعه جدید کاشته شوند و پیازهای ریز و کوچکتر را در زمین کوچکی که خوب تقویت شده جداگانه کاشته و با آبیاری و مراقبت بیشتر آن ها را درشت نمود و سال بعد به مزرعه اصلی انتقال داد. مزارع با استفاده از کج بیل یا دستگاه گاوآهن شخم زده می شوند و بنه ها به صورت دستی جمع آوری می شوند. سپس بنه ها از علف های هرز و پیازهای ناخواسته پاک می شوند و مواد کاشت جدید بر اساس اندازه طبقه بندی می شوند.

برنامه کوددهی زعفران زمان کوددهی زعفران آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان-دکتر سافران

برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم. مجوز های مورد نیاز و کشورهای هدف صادراتی ذکر شده است. اگر زعفران تحت شرایط استاندارد خشک شود و رطوبت ان به مقدار مناسبی کاهش پیدا کند، امکان جابجایی و انبار ننمودن آن وجود دارد. در این زمینه توصیه میکنیم از مشاوران تخصصی مشورت بگیرید.

  • مشاوران ما در ادامه‌ی مسیر نیز همراه شما خواهند بود و راهنمایی های لازم را در زمینه کود های مورد استفاده در آبیاری، زمان آبیاری خواهند داد.
  • و چندین مورد مشاوره تلفنی و حضوری زعفرانکاران مختلف از شهرهای متفاوت برای مشاوره به دهکده موفقیت مراجعه کردند.
  • خود ما به عنوان افرادی که چند سال در کشت زعفران فعالیت داشتیم به خوبی میدونیم وجود کسی که قدم های جلوتر مسیر کشت زعفران رو گذرونده باشه و با تجربه و علم کافی کمکمون کنه، در زمان مناسب سوال ها و مشکلاتی که پیش میاد رو حل کنه لازم و ضروریه.
  • این محصول به دلیل ارزش اقتصادی زیاد و به دلیل نداشتن مخارج کاشت هر ساله، در صورتیکه خوب از آن مراقبت شود و اصول به زراعی آن رعایت شود سود سرشاری نصیب کشاورزان و زارعین می کند.
  • توی کارگاه دوره ی آموزشی کشت زعفران به صورت مرحله به مرحله با نکات کشت آشنا میشید و در نهایت میتونید با افراد شرکت کننده در دوره ی آموزشی تعامل کنید و سوالات پیش اومده در دوره ی مجازی آموزش کشت زعفران رو برطرف کنید.

از زعفران به‌عنوان یک داروی مفرح قلب و تقویت‌کننده قلب نام می‌برند. اما این موضوع صحت و اصلی ندارد چراکه با این مقدار از زعفران این اثر باعث فوت نمی‌شود. مصلح و دافع ضرر زعفران در این موضوع اشیاى قابضۀ روح است. چهت خرید و مشاوره در مورد زعفران صادراتی با شماره های ما در زعفرانیک در تماس باشید.

زعفران دارای چه طبعی می‌باشد؟

اگر هنوز به تاثیر هدیه تبلیغاتی روی کسب وکار خود تردید دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۶۸۸۹۱۵ | ۰۲۱۷۷۶۸۸۹۳۲ تا نمونه های موفق این کار را به شما نشان دهیم. فعالیت اصلی شرکت تاکید بر تکمیل زنجیره مکانیزاسیون ذرت علوفه ای شامل کاشت, داشت, برداشت, انجمن زعفران کاران ایران بسته بندی سیلاژ ذرت با قابلیت جابجایی و ذخیره سازی سه ساله می‌باشد. چهارمین دوره آموزشی “اصول کاشت، داشت و برداشت زعفران” با حضور ۴۰ نفر از فراگیران از تاریخ ۲۳ اردیبهشت لغایت هفتم خرداد به مدت هشت ساعت به همت انجمن علمی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی و با تدریس یاسین نوروزی دانشجوی دکترای زراعت برگزار شد.

  • ۲ گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت روی آتش بسیارملایم بگذارید تا دم بکشد.
  • زعفران برای بيماری های برنشيت، تيزاب معده، آرامش اعصاب، جگر و گرده مفيد بوده، شادی می آفريند و در غذا ها استفاده می شود.
  • زعفران را در لیوانی ریخته و تکه کوچکی یخ روی آن بیندازید و اجازه دهید تا یخ در دمای محیط ذوب شود.
  • باتوجه به اینکه ایران سومین کشور تولیدکننده صنایع دستی در جهان است، محصولات صنایع دستی از محبوبیت و جایگاه خاصی نزد خانواده‌های ایرانی برخوردار است.
  • عزم و اراده این مجموعه بر ایجاد اشتغال هرچه بیشتر برای افراد متخصص و متعهد ایرانی، حمایت از تولید داخل و عرضه هنر ایرانی به بهترین شکل در سراسر جهان است.
  • در فصل برداشت با دست چیده می شود و آن را به یک ادویه قیمتی تبدیل می کند.

با وجود تمام فواید و مزایای مصرف ادویه طلایی، شواهد بسیاری وجود دارد که زعفران ممکن است سلامت جنین و مادر را به خطر بیاندازد. زعفران جریان خون در چشم ها را بهبود می بخشد و از پیر چشمی جلوگیری می کند. در موش ها، خمیر گرفته شده از زعفران قادر به درمان سوختی های ایجاد شده توسط آب جوش شناخته شده است. علت این موضوع، احتمالا خواص آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک زعفران می باشد. زعفران می تواند سطح کلسترول خون که باعث حمله قلبی و دیابت می گردد را کاهش دهد.

ارزش غذایی زعفران

زعفران از عناصری مانند کروسین، پیکروکروسین و سافرانال تشکیل شده است. علاوه بر این موارد خواص دارویی نیز دارند.مواردی که در ادامه مطالعه میکنید ممکن است بخاطر وجود هر یک از این عناصر باشد. پیشنهاد میکنیم مقاله‌ی مربوط به کروسین را نیز مطالعه کنید تا دلیل علمی این خواص را بدانید. زعفران ایرانی همان طور که می دانید زعفران خاصیت های بسیار زیادی برای بدن انسان دارد و بیشتر هم برای طعم دهنده و خوش بو کردن غذا ا…

مهمترین خواص پزشکی زعفران ایرانی فروشگاه زعفران اصل قائنات-دکتر سافران

توسط لاله هلندی

لاله هلندی