نحوه مراقبت از گل رز | atisflower

این نکته را نیز درمجله خبری گل و گیاه آتیس داشته باشید که رزهای جوان معمولا به آبیاری بیشتری نسبت به رزهای پیر نیاز دارند تا بتوانند ریشه‌های قوی‌تری بسازند. این گونه از گل رز می‌تواند به‌عنوان یک بوته در گوشه حیاط، باغچه یا حتی در گلدان نگهداری شود. برخی از انواع این گیاه می‌توانند تا 35 سانتی‌متر و برخی دیگر تا 70 سانتی‌متر هم رشد کنند.

  • به‌این‌منظور روش‌های ارگانیک مثل اضافه کردن ماهانه کمپوست یا کودهای طبیعی کاملا مناسب و جواب‌گو است.
  • بیش از 30 هزار رقم گل رز و 150 گونه مختلف از این گل در جهان وجود دارد و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.
  • پاجوش ها مواد مغذی را از بوته می گیرند و بوته را ضعیف می کنند.
  • گل رز یکی از محبوب‌ترین گل های شاخه بریده نیز محسوب می‌شود.
  • شاید کمی شوکه شوید، اما باید بدانید که هیچ گل رز آبی رنگی وجود ندارد!
  • استفاده از آن قیاس به شما کمک می کند به یاد داشته باشید که معنای رز سفید آن احساسات را منتقل می کند.

رز نارنجی شعله های آتشین را به ذهن متبادر می کنند. ما در “گل نیک‌راه” همیشه آماده شنیدن نظرات و پاسخگویی به سوالات شما هستیم. برند های محبوب گل طبیعی به ترتیب الویت عبارتند از آلستر,مریم,سورپرایز,بامبو, …

http://dekoram.ir

گرچه برخی ازبذر های گل رز ، خوراکی هستند اما این بذر ها برای حیوانات خانگی سمی هستند، بنابر این آنها را در جایی که سگ یا گربه وجود دارد قرار ندهید. خزه های گل رز، میتوانند دی اکسید خارج شده از اگزوز اتومبیل ها را به طور موثری جذب کنند و به همین خاطر اکثرا در پارکینک ها و خطوط راه آهن از انها استفاده می شود. گلدان موردنظر را برای استفاده با آب گرم و صابون بشویید و داخل آن را با یک برس بطری تمیز کنید. و مطمئن شوید که تمیز شده است زیرا تمیز نشستن گلدان باعث وجود باکتری در گلدان می شود و گل را زود خراب می کند. بعد از آوردن به خانه گل ها را حتما داخل آب قرار بدهید زیرا باعث کم شدن عمر گل می شود. امروزه تنوع انواع مختلف این گل زیبا و پرطرفدار، از دو رگه گیری و پیوند گونه های قدیمی به وجود آمده است.

هنگام انتخاب گل رز دلخواهتان در نظر داشته باشید که در کدام دسته بندی قرار می گیرد ، چرا که اطلاعات مهمی را در مورد خصوصیات ، نحوه نگهداری و رشد گیاه در اختیار شما قرار می دهد. ویژگی های بسیاری وجود دارد که هنگام انتخاب گل رز برای چشم انداز باغ باید در نظر داشت ، مانند رنگ ، بوی گیاه ، ویژگی های مختلف رشد و مقاومت ان دربرابر بیماری. یکی از زیباترین انواع گل رز ، گل رز هلندیاست که با نگاه کردن به آن اوج زیبایی این گل را می بینیم.

خرید گل رز از فروشگاه اینترنتی گل باما

اگر از ریشه‌های درون خاک استفاده می‌کنید، تنها ریشه رز هلندی خود را از خاک جدا کرده و در درون گلدان قرار دهید. حواستان باید در هر دو روش ریشه را در وسط گلدان بگذارید تا از هر طرف به صورت مساوی فضا برای رشد ریشه‌ها وجود داشته باشد. پس از اینکه بقیه گلدان را با خاک پر کردید، با دست خود خاک را کمی سفت کنید تا موقعیت گل در گلدان محکم‌تر شود.

گل رز آبی

توسط لاله هلندی

لاله هلندی