معرفی 23 تا از زیباترین انواع گل رز موجود در بازار + عکس گل من و تو | atisflower

لذا كنترل گلخانه و نگهداري آن در شرايط مناسب لازم و ضروري است. كنه ها، تريپس ها و شته ها از مهمترين آفات رزهاي گلخانه اي به شمار مي روند. سفيدك سطحي و كپك خاكستري نيز در شرايطي كه بوته ها مرطوب مي شوند و دما كمي پايين مي آيد، در صورت عدم توجه و مراقبت به سرعت گسترش مي يابد. گل رز بعنوان ملكه گلها از زمان عهد باستان مورد توجه بشر بوده است. در آن موقع استفاده هاي داروئي آن بيشتر مورد توجه بوده ولي بتدريج كشت و كار آن در باغها گسترش يافت. علاقه و اشتياق انسان به داشتن اين گل در تمام فصول سال باعث گرديد تا توليد آن در گلخانه انجام گيرد.

http://dekoram.ir

خزانه ای که در آن دانه ها را می کارند، اگر در مجله خبری گل و گیاه آتیسخانه باشد مناسب تر است. در غیر این صورت باید از تغارهای مخصوص بذرکاری استفاده کرد. که به منظور به دست آوردن ارقام جدید یا برای پیوند استفاده می شود. یکسال نشاءها مانده و در بهار سال دوم آنها را از کرت اصلی خارج و در خطوطی به فاصله 5 / 1 متر و فواصل بوته ۲۰-۱۰ سانتی۔ متر کشت می کنند و در خرداد ماه برای پیوند آماده می باشند.

اوایل بهار قسمتی از شاخه هایی را که به اندازه کافی بلند و قابل خم شدن است را نزدیک زمین خم کرده در گلدان یا زمین پای بوته زیر خاک می کنند. پاییز یا بهار سال بعد که شاخه های خوابانده شده ریشه کرده است آنها را از بوته اصلی جدا کرده و موقع مقتضی با کمال احتیاط بیرون آورده در نقطه دیگر می کارند. هر آنچه که باید در مورد گل رز هلندی بدانیدنشانه رسیدن میوه گل سرخ موقعی است که میوه ها رنگ انداخته و نارنجی رنگ می شوند. ولی باید دانست در بعضی از اقسام گل سرخ مخصوصا دورگه های چای میوه ها به زحمت رنگ میاندازند و بطور کلی موقع رسیدن میوه ها بسته به نژاد، منطقه و محل کاشت فرق می کند. میوه های رسیده را باید در همان موقع چیدن، اواسط مهر یا آبان کشت کرد (زیرا دانه های میوه گل سرخ پس از چیدن خیلی زود قوه نامیه خود را از دست میدهند). با بیش از بیست سال سابقه خدمت به دوست داران گل و گیاه مفتخر است برای سه بار اخذ لوح تقدیر بهترین شرکت کننده در نمایشگاه های بین المللی تهران گردد.

آشنایی با گل رز

با کمی آب، رنگ خوراکی و زمان، می توانید گل رز خود را تقریبا هر رنگی که می خواهید در بیاورید. رایج ترین روش رنگرزی گل رز این است که ساقه آن را در آب رنگی فرو کنید و اجازه دهید گل رز رنگ را به خود جذب کند. اما اگر عجله دارید، می توانید سر گل را مستقیماً در آب فرو نمایید. پس از پیرایش قلمه ها برایتکثیر گل رز در سیب زمینی، باید سوراخی کوچکتر از قطر قلمه را در سیب زمینی ایجاد کرده و قلمه ها را در آن قرار دهید. تحت این شرایط بسته به فصل و کیفیت قلمه، ریشه زایی در 5 الی 6 هفته انجام می شود.

رز بوربون

هرس کردن در بهار یکی دیگر از کارهای مهمی است که باید برای این رز انجام دهید. گل‌های بزرگ، رنگارنگ و جالب توجه این رز در بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند. اما درواقع رز سیاه نیست و بافت مخملی منحصربفرد گلبرگ‌های آن شباهت زیادی به رنگ سیاه دارد. هر یک از گل‌های این رز ۱۰ سانتیمتر قطر و ۴۵ گلبرگ دارند.

  • از نظر گیاه شناسی گل رز یا گل سرخ، یکی از اعضای خانواده رزاسه با انواع بوته هایی مثل پاکوتاه و پا بلند و رونده است.
  • کاشتن گل رز هلندی از جهات مختلفی حائز اهمیت می باشد و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می باشد.
  • گل رز گل های زیبا و معطر است که در رنگ ها و اندازه های متنوعی به چشم می خورد.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی