معرفی 10 گل رز مناسب برای باغچه خرید گل آنلاین گندم VIP | atisflower

در فصل های بهار و تابستان می توانید شاهد رویش گیاه باشید. خاک های شنی رسی، خاک باغچه یا همان لومی و اضافه کردن حدود ده درصد مواد آلی مثل کود کهنه دامی بهترین ترکیب برای گل ورد می باشد. در کل رزها خاک سنگین را دوست دارند اگر برای گلدان گل رز قصد خرید خاک داشتید به گل فروش بگوید خاک سنگین می خواهم. در این خاک ریشه های بوته رز به خوبی رشد و گسترش پیدا می کنند.دقت کنید به هیچ وجه از خاک های آهکی برای گل رز استفاده نشود. به منظور زهکشی خوب در مناطق پرباران در فضای باز، بستر کاشت را بلندتر از سطح چمن در نظر بگیرید.

روش های تکثیر و افزایش گل های رز چیست؟

فسفر موجود در این کود سبب رشد ریشه، پتاسیم سبب رشد غنچه و نیتروژن سبب رشد بهتر شاخه و برگ گیاه می شود. برای این نوع از بافت خاک گل رز (بافت رسی) می توان با اضافه کردن مقداری آهک، ترکیب بافت خاک را تغییر داده و زهکشی آن را بهبود بخشید. خاک مناسب گل رز خاکی است که بافت آن از نوع لومی باشد زیرا بافت لومی زهکشی مناسبی دارد و تعادل ماسه و رس در آن به صورت پنجاه پنجاه است. در گونه ی مذکور گلبرگهای گیاه به شکل مارپیچ باز شده و اغلب در لبه ها به سمت عقب حرکت می کنند دقیقا طوری که نوک غنچه های گیاه به خوبی نمایان باشند.

همچنین از مجله خبری گل و گیاه آتیس رز هلندی قرمز در دسته گل عروس نیز استفاده می‌کنند. برای اولین قرار و یا ملاقات فردی تازه رز قرمز بهترین گزینه است. نوع دیگری از مدل های کاشت و نگهداری گل رز در گلدان، پرورش گل رز رونده می‌باشد.

http://dekoram.ir

این گیاه، گل‌های زیبای دورگه چای و چرخه گلدهی مداوم فلوریبوندا را به ارث برده است. گل‌های درشت گرندی فلورا به صورت تکی یا خوشه‌ای روی ساقه‌های بلند رشد می‌کنند. این گل با وجود مقاومت بالا، نسبت به دورگه چای و فلوریبوندا از محبوبیت کمتری برخوردار است.

گل آلسترومریا

این گل جذاب علاوه بر کشورهای اروپایی، در برخی از کشورهای قاره آمریکا و ایران نیز رشد مطلوبی دارد. درختچه رز به دو صورت قلمه‌زدن و پیوند در خاک‌های غنی قابل‌کشت است.گل‌های محفوظ از آفات و بیماری گل رز علاوه بر کاربرد تزئینی، در داروسازی، تولید عطر و عصاره نیز کاربرد گسترده دارند. مراقبت صحیح و استفاده به‌موقع از سموم مراقبتی از بروز بیماری و حمله آفات به گیاه پیشگیری می‌کند. در ادامه انواع بیماری‌ها و آفات احتمالی گل رز را به‌تفصیل شرح می‌دهیم.

  • همان طور که در روشتکثیراز طریق قلمه زدن گل رز اشاره کردیم، می بایست قلمه ای مناسب از بوته ی گیاه تهیه شده تا تکثیر موفقیت آمیز باشد به طوری که قلمه سالم، جوان و حداقل دارای 20 سانتی متر ارتفاع باشد.
  • این زمان را برای جدا کردن هر گونه خار و برگ نیز اختصاص دهید.
  • در صورتی که PH خاک گل رز بسیار اسیدی باشد، می توان با اضافه کردن آهک به سطح خاک PH آن را بالا برد و از طرفی اگر خاک بسیار قلیایی می باشد، می توان قلیایی بودن آنرا با اضافه کردن مقداری گوگرد متعادل کرد.
  • این گیاه به دلیل رنگ منحصر به فرد خود درمیان گل ها در میان دوستداران گل سرخ شهرت و محبوبیت بسیاری دارد.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی