مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ چیدمان الماس 96% قبولی ایران تحصیل | darsjet

برای قبولی آزمون های ورودی نمونه دولتی و تیزهوشان، دانش اموزان دوره متوسطه اول به ویژه پایه نهم نیز به مشاوره برنامه ریزی درسی برای پیشرفت تحصیلی و قبولی در این آزمون ها نیاز دارند. یکی از مسائلی که واقعا پیش از مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ حائز اهمیت است، شهریه رشته های مختلف در دوره ها و دانشگاه های مختلف می باشد. اگر بدون اطلاع از شهریه دوره ها اقدام به انتخاب رشته کنید ، ممکن است بعدها در طول تحصیل با مشکل مواجه شوید. در انتهای فرم انتخاب رشته خود نیز حدود 20 تا 30 درصد پایانی را به کد رشته محل هایی اختصاص دهید که شانس قبولی بسیار بالایی در آن ها دارید. این انتخاب ها بدبینانه هستند ، بدین معنی که در بد ترین حالت اگر از میان رشته های نرمال موفق به کسب قبولی نشدید، در این انتخاب ها شانس قبولی دارید.

📌  مشاور انتخاب رشته در مورد رشته ها اطلاعات کامل داشته باشد

علاوه بر این، مشاورین کنکور جوان تر اغلب انگیزه و انرژی بیشتری برای کار مشاور درسی انلاین دارند. همچنین این دسته از مشاورین کنکور با توجه به اینکه اختلاف سنی کمتری با دانش آموزان دبیرستانی و داوطلبان کنکور دارند معمولا ارتباط بهتری با شاگردان خود برقرار می کنند. طبیعتا یک مشاور رتبه برتر کنکور که ۲۰ تا ۲۵ سال سن دارد و از طریق آموزش های موسسه، اصول مشاوره تحصیلی کنکور را نیز فرا گرفته است، بهتر از یک مشاور کنکور سن بالا می تواند دانش اموزان دبیرستانی و فارغ التحصیلان جوان پشت کنکوری را درک کند. مشاور و برنامه ریز کنکور هرگز نباید برنامه آماده و از پیش طراحی شده به دانش آموزان تحویل دهد. هر دانش آموز یا داوطلب کنکور بسته به سابقه درسی، وضعیت فعلی، منابع در دسترس، توان و ظرفیت و بسیاری عوامل دیگر به برنامه مخصوصی نیاز دارد که با برنامه سایر دانش آموزان متفاوت است.

ویژگی های بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

فردی که انتخاب می‌کنید باید با تجربه باشد تا بتواند با توجه به رتبه، علاقه و استعداد شما بهترین رشته را برای‌تان انتخاب کند. همیشه از موسسه ای خدمات مشاوره درسی دریافت کنید که راهی برای دریافت و رسیدگی به نظرات، انتقادات یا شکایات شما داشته باشند. متاسفانه برخی از مشاوران کنکور که به صورت انفرادی تنها در قالب یک کانال یا پیج اینستاگرام فعالیت دارند در عمل فاقد چنین امکانی می باشند.

  • در یک انتخاب رشته به صورت رشته محور، داوطلب رشته مورد علاقه اش را در دانشگاه هایی که می تواند در آن ها به تحصیل بپردازد را انتخاب می کند، در این مورد شهر محل تحصیل نیز باید در نظر گرفته شود اما الویت داوطلب رشته می باشد.
  • در سال های اخیر متاسفانه در ایران به این موضع که هر فرد چه نوع شخصیتی دارد زیاد توجه نمی‌کنند.
  • همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام ودنبال کردن صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین اخبار و تغییرات این حوزه مطلع گردید.
  • برای کسب رتبه های عالی و قبولی در کنکور لازم است موارد دیگری را نیز مد نظر داشته باشید از جمله اینکه مطالعه شما باید اصولی و طبق روش هاش درست بر اساس یک برنامه ریزی درسی صحیح باشد.
مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ چیدمان الماس 96% قبولی ایران تحصیل | darsjet

بعد از دیدن و شنیدن اطلاعات جامعی که در قسمت قبل بدست آوردیم تصمیم گیری رو آسون تر می کنه. بعضی ها دوست دارند خیلی سریع به جای چند ساعت وقت گذاشتن روی شناخت رشته ها توضیحات مختصر و مفید بشنوند. برای انتخاب رشته باید به علاقه ، آینده شغلی ، مسافت توجه کنین ، در صورتی که رفت و آمد مسیر کار در آینده سخته رشته ای رو انتخاب کنین که محل خدمت با محل سکونت شما یکی است .

کسانی که در شغل بهیاری مشغول به کار هستند و قصد دارند تا با شرکت در کنکور سراسری شانس خود را برای قبولی در رشته پرستاری امتحان کنند، میتوانند از این سهمیه استفاده کنند. شرایط استفاده از این سهمیه به این صورت است که 5 درصد از ظرفیت رشته پرستاری را افرادی که دارای دیپلم بهیاری هستند تشکیل میدهند. البته لازم به ذکر است که فرد برای مشمول این سهمیه شدن باید حداقل سه سال سابقه کار در مراکز درمانی را داشته باشند. فرآیند انتخاب رشته به صورت کاملا آنلاین از طریق سایت انتخاب رشته کنکور سراسری بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انجام می شود. راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به صورت مرحله به مرحله برای شما آورده شده است. در انتخاب رشته تلفنی و آنلاین دقیقا مانند انتخاب رشته حضوری ، مشاور ابتدا از شما راجع به رتبه و علایقتان سوال می کند.

انتخاب های واقع بینانه

توسط لاله هلندی

لاله هلندی