مراحل کاشت و نگهداری گل رز در گلدان خدمت از ما | atisflower

گل رز قرمز نشانه عشق و علاقه است و جوانان می توانند این گل زیبا را به همسر و نامزد خود هدیه بدهند و آنها را شاد نمایند. اگر گیاهانی که به سمت بالا رونده هستند برای باغچه شما مناسب نیست؛ می‌توانید از گیاه رز که به اطراف یا افقی روندگی دارند نگهداری کنید. از رزهایی که افقی رشد می‌کنند اغلب برای پارک‌ها و خانه‌هایی که باغچه آنها در مرکز حیاط قرار دارد استفاده ‌می‌کنند.

اولین نوع رز باغی قدیمی : رز آلبا

در اینجا برخی از شرایط لازم جهت پرورش و نگهداری از گل رز چهار فصل را مورد بررسی قرار می دهیم. از انواع گل رز می توان فلوریبوندا را نام برد که از ترکیب گل­های چای ترکیبی و پلی پنتا به وجود آمده است. فلوریبوندا را می توان در رنگ های مختلفی از جمله نارنجی ، زرد ، صورتی ، بنفش و سفید یافت. آنها به طور کلی مقاوم در برابر آفت ها و بیماری هستند و مراقبت از آنها آسان است. گل رز فلوریبوندا با درختچه های انبوه ، سفت و سخت شناخته می­شوند و اغلب در محوطه سازی در پارک های عمومی و فضاها مورد استفاده قرار می گیرد.

رز رونده May Queen، نرم و در عین حال متراکم، دقیقا مانند گل‌ محبوب پیونی!

ایجاد نقاط سفید براق در سطح پشتی برگ‌ها نشانه فعالیت این کنه است. این حشره مکنده سفید رنگ با تغذیه از شیره برگ‌های جوان گل رز سبب سفید شدن آن‌ها می‌شود. تخم‌های این حشره در طول زمستان روی تنه و شاخه رز باقی‌ می‌مانند.

  • این گونه رز ها نوعی از فلوریبوندا هستند که در مقیاس کوچک تری پرورش می یابند.
  • هر یک از گل‌های این رز ۱۰ سانتیمتر قطر و ۴۵ گلبرگ دارند.
  • با بیش از بیست سال سابقه خدمت به دوست داران گل و گیاه مفتخر است برای سه بار اخذ لوح تقدیر بهترین شرکت کننده در نمایشگاه های بین المللی تهران گردد.
  • افراد به دو صورت برای مشخصات گلخانه خود تصمیم می گیرند.

اگر می خواهید گل رز سریعتر رنگ را جذب کند، ساقه ها را کوتاهتر کنید. 4_ برش را به نفع جوانه ای انجام دهید که می خواهید در جهت صحیح رشد کند. برش به نفع جوانه ای که در طرف خارج از مرکز گیاه بر روی ساقه قرار گرفته، باعث ایجاد یک بوته با مرکز و قلب باز، منظم و ساده خواهد گردید. بدین ترتیب با جذب حداکثری شیره توسط این شاخه، شاخه اصلی بوته گل رز دچار فرسودگی می شود و همین امر سبب ضعیف شدن شاخه دیگر نیز خواهد شد.

http://dekoram.irمجله خبری گل و گیاه آتیس های رز در انواع متفاوتی مثل دارای گونه‌های بسیار زیادی از جمله گل محمدی، رز عطری، رز هلندی، رز فرانسوی، رز گل ریز، گل نسترن، مینیاتوری، چینی، باغی قدیمی، خزنده، بالارونده، ریز، درشت و پابلند می باشد. رز و انواع رنگ های از مهم ترین و محبوب ترین گل هایی است که در تمام مناسبت ها استفاده شده و در باغچه، گلدان و انواع فضای سبز هم کاشته می شود. این گلها نیاز به تبادل هوایی مناسب دارد و آبیاری این نوع گل باید به صورت مرتب صورت بگیرد و آب اضافی باعث خراب شدن آن می شود. این گلها بهترین مورد برای استفاده به عنوان پوشش دیوار و آویزان شدن از پله ها می باشند و برای خانه های حیاط دار که دارای تراسهای بزرگ می باشند بهترین گزینه است.

گل آپارتمانی هاورتیا گورخري

توسط لاله هلندی

لاله هلندی