طراحی داخلی فضای اداری

طراحی داخلی اداری یکی از موضوعاتی است که وجههی ادارات و سازمانهای تجاری و غیر تجاری مختلف را شکل میدهد و به همین دلیل است که امروزه بیشتر ادارات و سازمانهای معتبر زمان و هزینهی زیادی را صرف دکوراسیون داخلی اداری میکنند زیرا قصد دارند تا از این طریق تاثیر بیشتری را بر روی مخاطبان و مشتریان خود بگذارند. در چیدمان محیط اداری، اولین و مهم ترین نکته، تعداد افراد استفاده کننده و میزان تردد آن ها است. سطح محصور و باز و فضاهای فردی و گروهی با یک نسبت متوسط در کنارهم قرار می گیرند و همچنین از ساختاری متقارن برای فضا استفاده می کنیم. پس اغلب در محیط های اداری از رنگ های روشن و خنثی استفاده می کنیم. بخش مهمی از طراحی فضای داخلی، استفاده از رنگ ها است.

انتخاب وسایل مورد نیاز در محیط کار و همچنین پارتیشن بندی مناسب محیط، نقش مهمی در چگونگی طراحی دکوراسیون ادارات دارند. به طبع هرکدام از اشخاص بالا، نیازهایی از قبیل فضا برای نشستن، فضایی برای گفت و گو و استراحت و فضایی برای برگزاری جلسات گروهی نیاز دارند. این سایت معروف خارجی همانند دیگر سایت های مطرح دنیا به معرفی و انجام پروژه های بزرگ ساختمانی می پردازد. چه یک خانه باشد، چه یک شرکت بزرگ یا یک دفتر کوچک. در حوزه رشته ی معماری وب سایت های زیادی وجود دارد اما بزرگ ترین و پربیینده ترین وب سایت معماری دنیا، وب سایت آرک دیل می باشد در طی ۱۰ سال، خدمات زیادی به جامعه ی معماری دنیا نموده است. یک پیمانکار ساختمان اداری استخدام کنید تا در مورد ایده های در مورد ساختمان اداری که مدنظر دارید بحث کنید، کار خود را توضیح دهید و از خلاقیت خود در نوآوری طرح جدید دفتر اداری خود بگویید تا شرکت ساختمان سازی و بازسازی ساختمان دفتر شما را به یک شاهکار تبدیل دکوراسیون داخلی اداری کلاسیک کنید.

در ذیل شاهد تصاویری از طراحی دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان اداری دفاتر خدمات فناوری اطلاعات مدیریت هوش در استانبول- کشور ترکیه هستید که در سال 2017 با رویه جوان گرایی و اهمیت به آرامش و کارایی کارمندان خود و به وجود آوردن محیط کاری انعطاف پذیر در کنار بالا بردن حس همکاری با خلاقیت و نوآوری ، اقدام به انتخاب شرکت Ünder نمود که با نگاهی اجمالی به عکس های به اشتراک گذاشته شده ذیل پی به هنر و خلاقیت تیم طراحی آن خواهید برد. ۱۰-از چه گروه ها و افراد حرفه ای برای پیش برد کار استفاده می کنید؟ طراحان داخلی جهت ایجاد محیطی جذاب و متفاوت از متریالهای مختلفی مانند شیشه؛ چوب؛ آینه دکوراتیو؛ آجر؛ سنگ استفاده میکنند. نکته:بهتر است با توجه به خواست کارفرما محیط اداری با به کارگیری پارتیشن ها یا قفسه هایی با ارتفاع مناسب از متریال های مختلفی همچون شیشه تقسیم بندی شوند.

طرح کاغد دیواری می تواند یکی از تاثیر گذارترین نکات در دید بیننده باشد و همچنین جلوه ی خاصی به فضا بدهد . افراد در کنار گیاهان به معاشرت و خوردن غذا می پردازند که علاوه بر زیبایی بصری اصل نزدیکی به طبیعت که در طراحی این فضا بسیار مهم بوده است، رعایت شده است. دیوارها ممکن است خیلی موثر بنظر نیایند ولی جالب است بدانید که از اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر زیبایی محیط دیوارها هستند که با جابه جایی اندکی تاثیری شگرف به جا میگذارند، همانطور که در چیدمان و دکوراسیون منزل از جمله اتاق خواب و نشیمن یکی از ابتدایی ترین تغییرات جابه جایی دیوارها است، در دکوراسیون اداری نیز دیوارها نقش بسیار مهمیرا در انرژی و شیک شدن دفتر کار شما و یا سازمان ایفا میکنند و دیزاین آن میتواند محیط را لوکس جلوه دهدکرد و همچنین عواملی که باعث خسته شدن کارمندان میشود را در حد امکان کم کند و یا به طور کامل از بین میبرد. می توانید در قسمت هایی از فضا با توجه به کاربری محیط از رنگ های گرم و پررنگ استفاده کنید تا هم تنوع ایجاد کند و هم به محیط انرژی ببخشد.

بسیاری از این وسایل و تجهیزات برای فضاهای کوچک طراحی شده اند و در نتیجه می توانند در محیط های اداری کوچک به خوبی استفاده شوند. حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ترفندها و نکات مهم در نحوه چیدمان و دکوراسیون داخلی این محیط ها آشنا کنیم. ترکیب استفاده از متریال ها در محیط اداری بسیار اهمیت دارد و نکات فراوانی دراین زمینه می تواند در به کارگیری متریال مورد استفاده در این محیط ها به شما عزیزان کمک کند. برای محیط اداری خیلی از موارد تزئینای استفاده می شود. طراحی و بازسازی ساختمان اداری شما رابطه مستقیم به روحیه کارمندان شما دارد. از نظر شرکت ساختمانی و طراحی ساختمان ها چه یک خانه، یک دفتر بزرگ یا یک ساختمان اداری، هر سازه ای باید به خوبی طراحی شود. یا بزرگ باید بادوام باشد. از دیگر امکانات سایت فیلم های آموزشی و یا مراحل طراحی و ساخت پروژ های معماری است که به نوبه خود در به روز کردن دانش معماری بسیار مفید است. از 24 ساعت شبانه روز، به طور تقریبی 8 ساعت را در محل کار خود می گذرانید. یک آسانسور باربری اجناس ویکتوریایی و برج ساعت چوبی هر دو در دفتر کاریابی Represent در لندن قرار گرفتهاند که طراحی داخلی اداری آن توسط Alder Brisco و با بازسازی یک ملک انبار قدیمی انجام شده است.

هنگامی که یک طراح از مواد ، شکل ها ، الگوهای و بافت های مختلفی استفاده می کند ، تفاوت بین آنها می تواند ویژگی های ذاتی آنها را تقویت کند . استفاده از شلف ها و طبقات مدرن امروزی که به صورت ثابت بر جداره دیواره ها ساخته میشود، امروزه کاربرد های بسیار زیادی دارد. مثلا اینکه طرح ها به صورت اتوکد هستند، یا تی ری دی مکس هم دارند، و. حتی اگر شما یک خانه خیلی خیلی بزرگ داشته باشید، ولی طراحی داخلی آن حرفه ای نباشد دچار کم بود فضا خواهید شد و یا اینکه ارتباط فضا ها در داخل خانه اصلا راحت نخواهد بود. شرکت طرّاحان تجارت جهانی به عنوان معتبرترین شرکت طرّاحی دکوراسیون اداری همواره توانسته است تا در اجرا و پیادهسازی ایدههای دکوراسیون اداری کلاسیک موفّق ظاهر شود و این مسئله موجب گردیده است تا مشتریان ما از نتایج حاصل از پروژههای اجرا شده بسیار راضی باشند و در پروژههای بعدی نیز از تجربیّات و تواناییهای ما برای طراحی داخلی اداری و یا رفع مشکلات دکوراسیون اداری خود استفاده نمایند. استفاده از نورپردازی و رنگ مناسب در محیط موجب پویایی و نشاط خواهد شد.

در این پست ۸ تا از بهترین وب سایت های تخصصی و معتبر معماری، شهرسازی و دکوراسیون داخلی در ایران و خارج از ایران را به شما معرفی می کنیم. آن ها ادعا می کنند که قوانین ممکن است مردم را تغییر ندهند ولی محیطی که در آن حضور دارند باعث ایجاد تغییراتی در آن ها می شود. بهتر است محیط اداری بخش بندی گردد تا محدوده کاری برای هر پرسنل مشخص و میزان فضای کاری با توجه به نوع شغل شخص مشخص شود. با توجه به میزان بالای استرس در فضای کاری، طراحان در بازسازی این شرکت، ایده ی اصلی طراحی را بر روی المان ها و عناصر آرامش بخش گذاشتند. در عوض ، بسیار مهم است که در طراحی داخلی مغازه ، شکاف هایی وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند آزادانه در اطراف فروشگاه حرکت کنند . برای محیط های اداری، اغلب از رنگ های خنثی و روشن و ملایم استفاده می گردد تا علاوه برا ایجاد تغییر در فضا، پس از مدتی چشم کاربر اذیت نشده و فضا برایش خسته کننده نباشد. نکته ایی که باید در دکوراسیون داخلی دفتر اداره مد نظر قرار داد این است که نمیتوان مانند منزل از هر وسایل تزئینی استفاده کرد بلکه باید از وسایلی استفاده کرد که حالت رسمی دفتر را به هم نریزد.

به دلیل تجمع و رفت و آمد اشخاص مختلف در محیط های اداری، بهتر است تا جایی که می توان از وسایل، مبلمان، متریال و چیزهایی استفاده کرد که به راحتی قابل شست و شو بوده و چرک و کثیفی را بیشتر نشان ندهند. نکته ی مهم برای به کاربردن انواع رنگ در محیط های اداری، استفاده از رنگ های سازمانی برای نشان دادن بهتر برند آن شرکت است که این نکته را طراح باید در نظر گیرد. مزیت کارانا دکور پشتیبانی پس از اجرای طرح است و در صورت وجود هر گونه مشکل پس از اتمام کار می توانید با کارشناسان کارانا دکور تماس برقرار کنید تا در صدد رفع مشکل شما اقدام کنند.

به دلیل قدمت بنا و استهلاک تاسیسات، از کار افتادن سیستمهای تاسیساتی مانند؛ نوسان و مشکلات در اتصال برق، ترکیدن لوله و نشتی آب و به وجود آمدن خرابی در نقاط دیگر علاوه بر جلوه بدی که به ساختمان میدهد؛ موجب نارضایتی کارکنان میشود و ممکن است خطراتی نیز به همراه داشته باشد. محیط کاری زیبا، کامل و بدون نقص و فضای مناسب با دکوراسیون داخلی زیبا علاوه بر حس رضایت کارکنان از محیط کاری موجب انگیزه آنها برای اجرای درست وظایف شده و تاثیر در عملکرد و خلاقیت آنها داشته که موجب بالا رفتن بهرهوری و همینطور سودآوری شرکت در بلند مدت میگردد. ساختمان ۵ طبقه دارد و هر ۵ طبقه، خط مشی واحدی را در طراحی دنبال می کنند. امروزه معماران در حال ارائه مفاهیم و طرح های چشمگیر برای طراحی ساختمان های اداری هستند . در ادمه به بررسی نکات مهم در طراحی داخلی ساختمان های اداری خواهیم پرداخت و مواردی را به شما عزیزان خواهیم گفت.

بنابراین نیازمند مبلمانی مناسب، راحت و استاندارد مطابق ارگونومی برای انجام وظایف خود است. طراحی داخلی کاربری ساختمان های اداری، کاری سخت، زمانبر و نیازمند تخصص لازم در این زمینه است تا نیاز کاربران را بتوان در این زمینه برطرف کرد. در ادامه پیشنهاد می کنیم برای شروع کار بازسازی ابتدا فضاهای مورد نیاز خود را از میان موارد مشخص شده، نسبت به مساحت فضایتان انتخاب کنید. یا مثلا رنگ زردالهام بخش است و یا آبی باعث تحریک ذهن می شود از آنجا که امروزه کارایی کارمندان بیشتر از املاک و مستغلات یک شرکت ارزش دارد، متخصصان طراحی باید دانش خود را گسترش دهند تا بفهمند چه چیزی باعث بهترین خروجی از طراحی داخلی دفتر کار می شود.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی