ساخت و اجرای سقف کاذب؛ انواع سقف کاذب چطور اجرا میشه؟ سلام ساختمان

این نوع سقف در رتبه بعدی قرار دارد، جنس رابیتس از فولاد مشبک می باشد که توسط مفتول یا سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل شده است. گاهی برای محیط های باز هم نیاز می شود که یک بخش سرپوشیده داشته باشیم که در این مورد هم می توان از سقف کاذب طلقی استفاده نمود. برای ساخت سقف دکوراتیو چوبی از سازه های فلزی و صفحات چوبی استفاده می شود که تاثیر فراوانی در ساختن یک محیط دنج و گرم دارد. این سقف دکوراتیو و تزئینی می تواند با رنگ های متنوع و طرح ها و نقاشی های گرافیکی خاص نیز ساخته شود. این سقف معمولا در محیط های بزرگ استفاده می شوند و معمولا در آپارتمان ها دیده نمی شود. سقف دکوراتیو گریلیوم وزن سبکی دارد همچنین در صورت نیاز به شستشو این امکان به راحتی فراهم می شود.

  • تعداد آویزها در هر مترمربع و فاصله آنها از هم به نوع پوششسقف کاذبو مقاومت و قابلیت تغییر شکل آویزها بستگی دارد .
  • برای اینکه ورقه ها را بتوانید نصب کنید می بایست میلگردهایی در سقف کار گذاری کنید تا این ورقه ها را به آنها متصل کنید.
  • برای دیدن عکس های این مدل سقف میتوانید کلمه “هات استمپ” را در بخش جستجو، در بالای سایت جستجو بفرمایید.
  • همچنین این محصول پس از گذر از مرحله برش آماده استفاده می‌باشد.
  • این سقف دکوراتیو و تزئینی می تواند با رنگ های متنوع و طرح ها و نقاشی های گرافیکی خاص نیز ساخته شود.
  • در این مرحله درز بین ورقه ها با بتونه پر میشه و سقف، برای نقاشی آماده میشه.

ساخت و اجرای سقف کاذب؛ انواع سقف کاذب چطور اجرا میشه؟ سلام ساختمان

یک خط را در فاصله‌ی ۱۰-۱۵ سانتی متری از بالای دیوارهای خود رسم کنید. این فاصله‌ی ۱۰-۱۵ سانتی متری برای این است که فضای اجرایی لازم برای نصب پانل‌ها و همچنین تاسیسات را داشته باشید. از یک تراز حبابی استفاده کنید و یک خط مستقیم را به طور کامل با مداد یا ریسمان رنگی در اطراف اتاق خود بکشید.

عوامل موثر بر قیمت اجرای سقف کناف

حداقل ابعاد چهارتراش ها برای قطعات اصلی و فرعی باید به ترتیب برابر 60×40 و 40×40 میلیمتر باشد . تمامی این پروژه نسبت به متراژ و نوع سفارش قیمت های متفاوتی دارند همچنین اجزای آن نیز با توجه به نوع سقف نیز متفاوت است. این سقف در اکثر ساختمان ها مانند مراکز تجاری، اداری، درمانی، مترو ها و …. این سقف آکوستیک نیز همانند دیگر سقف ها ظاهری ساده دارد اما عامل مهمی در سینماها، سالن های کنفرانس و واحدهای آموزشی موسیقی به حساب می آید.

یکی از قدیمی ترین انواع آن ، اجرای سقف کاذب گچی با رابیتس و ملات گچ می باشد که به آن سقف کاذب رابیتس نیز گفته می شود. از ویژگی های آن می توان به وزن زیاد ، سرعت اجرای متوسط ، سهولت اجرا ، قیمت مناسب و طرح پذیری بالا اشاره نمود. برای ساخت سقف کاذب رابیتس در سازه های بتنی ، پیش از بتن ریزی سقف سازه ای ، میلگردهای آویز تعبیه می گردد.

همچنین این محصول پس از گذر از مرحله برش آماده استفاده می‌باشد. این نوع از سقف‌ کاذب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که ملات‌ها به خوبی به رابیتس‌ها می‌چسبند و باعث سهولت در کار می‌شود. توجه داشته باشید که تمامی قیمت‌های پیشنهادی برای نصب سقف کاذبف که از سمت متخصصین دریافت می‌شود طبق قیمت‌های اتحادیه بوده و کاملا شفاف و مشخص است. ممکن است بخواهید سقف پذیرایی را بمنظور زیباتر کردن آن، سقف کاذب کنید بدیهی است که در چنین شرایطی گزینه‌های زیبا و جذاب را انتخاب کنید. مانند سقف کاذب کسشان که سرآمد همه سقف‌های کاذب از نظر زیبایی است. در ادامه نحوه اجرای سقف کاذب پانلی را به طور مصور در سه بخش توضیح می‌دهیم.

سقف کاذب را می توانید برای ایجاد یک سقف دوم و ایجاد یک فضای خالی بین سقف اصلی و سقف کاذب به کار ببرید. برای اجرای سقف کاذب می بایست به یک تیم مجرب مراجعه کنید تا آنها این کار را برایتان انجام دهند. برای اجرای این کار آنها با استفاده از ورقه های رابیتس تمام سقف را می پوشانند. سقف دکوراتیو و تزئینی شیشه ای مقاومت کمتری نسبت به سقف کاذب کناف (کی پلاس پارس) دارد و موارد استفاده ی آن نیز کمتر می باشد.

همچنین می‌توان تجهیزات صوتی و امنیتی را طوری در آن تعبیه کرد که خللی در زیبایی فضا به وجود نیاورد. سقف کاذب عموما در آخرین مراحل کار ساخت بنا به ساختمان اضافه می‌شود. همچنین سقف کاذب را می‌توان محلی برای عبور و نصب المان‌های تاسیساتی و الکتریکی در نظر گرفت. نصب سقف‌های کاذب در بسیاری از موارد قسمتی از پروژه بازسازی و نوسازی مکان‌ها و فضا‌های قدیمی‌تر محسوب می‌شود. انواع سقف کاذب گچی، چوبی، فلزات رنگین، سقف کاذب پی وی سی، شیشه‌ای، آهنی، سقف کاذب آلومینیومی و سقف کاذب کامپوزیت را می‌توان در بازار یافت. طرح سقف کاذب آشپزخانه در انواع ساده، مدرن و لوکس و به صورت سقف کاذب کناف آشپزخانه ، pvc ،cnc، طلق، چوب، آسمان مجازی قابل اجرا است.

بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی سقفی است که در برابر رطوبت مقاوم باشد. بنابراین سقف كاذب پی وی سی یکی از بهترین انواع سقف ها برای اجرا در سرویس بهداشتی است. از سقف پلکسی نیز می توان به عنوان بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی یاد کرد. زیرا هم دارای طرح های گوناگون است و هم اینکه در برابر رطوبت مقاوم قیمت سقف کاذب است. از محبوب ترین و پرکاربردترین آن ها می توان به سقف کناف، سقف فلزی، سقف کشسان، سقف پی وی سی و سقف شبکه اشاره نمود.

اجرای سقف کاذب کناف

توسط لاله هلندی

لاله هلندی