دکوراسیون طلا فروشی – ۵ ایده طراحی که نباید از دست دهید

برای طراحی و معماری طلا فروشی از متریال مختلفی استفاده میشود که در این بخش به برخی از این نوع متریال میپردازیم. دقت داشته باشید که در طراحی داخلی مجتمع تجاری خود از مبلمان یا صندلیهای راحتی حتماً استفاده کنید تا مشتریان شما بتوانند استراحت کنند. با این روش، امنیت و حفاظت فروشگاه شما در کنار زیبایی بصری دکوراسیون داخلی حفظ خواهد شد. نکات اساسی به منظور افزایش امنیت در طلافروشی را شرح دهید؟ توجه به عطر و موسیقی در طلافروشی از عوامل ایجاد اعتبار برای فروشگاه است. برای انجام این کار نیاز به استند های خاص است تا بتوان دکور طلافروشی را به صورت فوقالعاده عالی دیزاین کرد که خوشبختانه امروزه وجود عرضهکنندگان معتبر مانند رامادُر سبب شده است تا امکان خرید انواع استند و محصولات مورد نیاز دیگر برای دکوراسیون طلافروشی در اندازه های مختلف و با کیفیت فوقالعاده بالا به گونهای که امنیت صد درصدی محصولات حفظ گردد امکان پذیر شود. در نهایت نیز کارهای دکوراسیون آنجا را هم با ترکیبی از لمسه کاری، ابزارهای پلی اورتان آماده، پتینه کاری سقف، قاب سازی های گچی روی دیوار و آینه ی دکوراتیو داخل آن انجام دادیم، کلیه ویترین ها و کاور گاوصندوق و همچنین ویترین ورودی مغازه و در ورودی که کار نجاری با چوب و ورق MDF روکش چوب بلوط و رنگ وایت واش صورت پذیرفت.

گاوصندوق و یا دزدگیری که بر روی این موارد قرار میگیرد سبب میشود تا امنیت آنها را بالا برده و سارق نتواند به راحتی از طلافروشی سرقت نماید. به خاطر داشته باشید که هدف از تزیین زیورآلات به نمایش گذاشتن تکه های طلا است نه صرفاً نمایش دکوراسیون. بنابراین ویترین طلافروشی باید به نحو مطلوب، جواهرات را به نمایش بگذارد. در نمایش طلاهای خالص، سنگهای قیمتی شامل الماس و فلزات گرانبها باید از قفسههای شیشهای استفاده شود. مثلاً استفاده از رنگهای آبی، سبز یا سفید میتواند در آرامش مشتری بسیار کمک دکوراسیون داخلی طلافروشی کند. رنگهای روشن برای نورپردازی بسیار روحیهبخش هستند. اما در کل برای انتخاب رنگ مناسب برای محیط فروشگاه باید تلفیقی از رنگهای کرم، سفید، طلایی به کار برد. در حالت کلی تراش آینه و شیشه به دو صورت ایستاده و متحرک انجام می گردد که وجود متخصصین حرفهای رامادر سبب شده است که تراش آینه به صورت حرفهای و خاص تراش داده شده و محصول و قابی فوق العاده شیک و زیبا با هزینه ای بسیار مناسب ایجاد شود. که در حالت کلی باید با حفظ امنیت بتوان دکوراسیون داخلی و یا ویترین های طلافروشی را به صورت کاملاً شیک و مدرن طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی طراحی کرد.

همهی کسبوکارها و حرفههای مختلف رنگ خاص خود را دارند. البته انتخاب رنگ به کار رفته در محیط در وهلهٔ اول به سلیقهٔ مالک مربوط میشود و باید با در نظر گرفتن نظر او باشد. در ادامه نکاتی بیان می کنیم که در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه باید در نظر گرفت و وجود آن ها در هر محیط استاندارد و شیکی الزامی است. چگونه در بازیهای آنلاین امنیت خود را حفظ کنیم؟ در طراحی داخلی طلا فروشی از چند صندلی برای مشتری استفاده کنید. استفاده از نور آفتابی در روشنایی و نورپردازی طلافروشی، شاید در نظر اول باعث درخشش و چشمگیر شدن الماسهای داخل ویترین شود، اما عقیق و فیروزه و دیگر سنگهای قیمتی رنگی زیر این نور زیاد محو میشوند. در فروشگاه ها و مغازه ها به خصوص مغازه طلافروشی توجه زیاد داشتن به کفپوش الزامی می باشد. این تولید حرارت زیاد به معنی مصرف بیشتر و افزایش احتمال آتش سوزی و بروز مشکلات در سیستم برق کشی و روشنایی فروشگاه شما است.

در طراحی این فضا مسائل امنیتی دسترسی به ویترین و گاوصندوق کاملا رعایت شده است و فضای نمایش طلاها بر روی دیوارها بنابر درخواست کارفرما به کمترین مقدار است و نمایش طلاها فقط از طریق ویترین صورت می گیرد. ما به شما کمک می کنیم به راحتی و با کمترین قیمت دکوراسیون خود را طراحی کنید. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. ویترین مغازه تنها مکان مناسب برای نمایش جواهرآلات نیست. کالاهایی که در ویترین قرار گرفته، می توانند از زوایای مختلف و با نورپردازی مناسب برای مشتریان قابل دید باشند و نیاز نباشد تا برای تماشای آن حتما آن را از ویترین خارج نمود. پیوستگی روشنایی و نداشتن سایه روشن نوری در فروشگاه نیز از آن دست موضوعات مهم دیگر است که باید حتما در هنگام طراحی نورپردازی و روشنایی طلافروشی به آن توجه کنید. شما باید از هر روشی که این نور را بیش تر منعکس و پخش می کند، برای جذاب تر دیدن شدن طلافروشی تان استفاده کنید. اما نکته خیلی مهم این است که ممکن است مغازه شما در کنار بسیاری از مغازههای دیگر قرارگرفته باشد لذا حتماً در طراحی ویترین مغازه سعی کنید تفاوت را ایجاد کنید مثلاً تصویر بالا که میتوانید از یک فانوس آویز برای نمایش دادن کفشهایتان استفاده کنید.

ظاهر لوکس طلافروشی باعث جذب مشتریان زیادی میشود. معمولا ظاهر لوکس این فروشگاهها باعث ایجاد موفقیت آنها در میزان فروش طلا میشود. ویترین اصلی فروشگاه خود را طوری نورپردازی کنید که دمای رنگ آنها باعث محو شدن جواهرات رنگی نشوند، در عین حال شدت نور باید جوری باشد که توجه عابرین پیاده خیابان را نیز به خود جلب کند. برای ویترین مغازه هم با سفارش یک گاوصندوق آسانسوری که به صورت سفارشی متناسب با فضای آن جا ساخته شد. برای پیشگیری از سرقت طلا با بالا بردن امنیت میتوانید از مواردی مثل شیشههای ضد سرقت، نصب دوربین مداربسته، دربهای ریموتی قفل دار، استفاده از گاوصندوق و دزدگیر و مواردی از این قبیل استفاده نمایید تا امنیت محیط را تا حد ممکن بالا ببرید. برای افزایش امنیت در طراحی داخلی طلا فروشی باید از دوربین های مدار بسته، درب های ریموتی و شیشه های ضد ضربه و مقاوم استفاده کرد. مشتری از بدو ورود به درون فضای طلافروشی توجه خاصی به طراحی دکوراسیون محیط میکند به همین منظور برای ظاهر محیط باید نهایت ظرافت را به کار برد.

همچنین بنا به درخواست کارفرما کانتر مغازه که از حیث امنیتی بسیار مهم بود، برون سپاری کرده و به صورت گاوصندوق های به هم چسبیده با ورق دوبل درست کردیم. در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر باید در کنار توجه به نکات زیبایی شناسی به مباحث امنیتی نیز توجه کرد. در دکوراسیون ویترین طلا فروشی و همچنین طراحی داخلی آن، مسئله امنیت را نیز باید مد نظر داشته باشید. در واقع می توان گفت یک دال تخت در آن قسمت ایجاد نمودیم که بتنواند وزن گاوصندوق را تحمل کند. متخصصین روشنایی و مهندسینی که در حال طراحی لامپ و چراغ LED هستند، به دنبال رسیدن به نزدیکترین نور ممکن به نور خورشید هستند. امروزه افراد زیاد متعددی به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی دکان ی خویش میباشند تا از این روش تغییرات و تحولات گسترده ای را در دکان ی خود به وجود آورند. لامپهای متال هالید و هالوژنی کیفیت بسیار کمتری دارند و حرارت تولیدی آنها بسیار زیاد است.

مثلاً اگر رنگی که در برند یا سایت شما است، قرمز است، سعی کنید که طراحی اداری خود را بیشتر به سمت رنگهای قرمز یا رنگهای شبیه به آن ببرید. بهتر است از رنگهای ملایم و روشن مثل سفید و کرم برای این محیط استفاده کنید و باعث مجللتر نشان دادن محیط بشوید. استفاده از آینه نیز باعث ایجاد ظاهری لوکس گالری میشود. روشهای متفاوت نورپردازی و استفاده از رنگها در دکوراسیون طلافروشی باعث ایجاد حسهای مختلف میشود. استفاده از اشکال هندسی مختلف میتواند زیبایی فضا را چندین برابر کند. همانگونه که قبلاً اشاره شد انعکاس نور در مغازهی طلافروشی میتواند موجب جلبتوجه مشتریان شود. یکی از مهمترین فاکتورهای حائز اهمیت در طراحی وب سایت و پلتفرم های فروشگاهی بخش انبارداری و موجودی کالاست که یک وب سایت فروشگاهی اصولی و استاندارد بایستی از این مهم بهره مند باشد تا محصولات ناموجود به صورت خودکار و داینامیک در معرض دید اولیه مشتریان قرار نگیرد و یا با لیبل ناموجود مشخص گردند و یا محدودیت باقی مانده موجودی کالا به مشتری نمایش داده شود تا مشتری سریعا قبل از اتمام کالا اقدام به خرید نماید یا همچنین زمانی که موجودی محصولی ناموجود است با تجدید موجودی محصول به مشتری از طریق پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی شود که این مهم در شبکه های اجتماعی و یا اینستاگرام تعبیه نشده است، یا همچنین بخش سفارشات که شامل سفارش درخواستی مشتری، شماره تماس، آدرس و دیگر اطلاعات وی است تا در هر زمان در صورت نیاز بتوان به سرعت و به راحتی به آن ها دسترسی داشت.

هدف بازسازی این واحد تجاری نیز متمایز شدن از ظاهر مغازه از سایر رقبا بود. در ابتدای عملیات بازسازی طلافروشی با برچیدن کامل کلیه وسایل ازجمله درشیشه ای سکوریت ورودی، بالابر انتهای مغازه و هر چیز دیگری که در مغازه بود، فضای را برای پیاده سازی طرح آماده ساختیم. در بازسازی واحد تجاری آقای پاکنهاد برای حفظ امنیت دیوارهای مغازه فرایند مسلح سازی دیوارهای مشترک را با مش میلگرد و ورق و در نهایت رابیتس بندی و گچ کاری روی آن شروع کردیم. این واحد تجاری پیش تر، به صورت فروشگاه لوازم ورزشی بود و در آن اصطلاحاً بالکن نیم طبقه ای با سقف سبک زده شده بود که به پیشنهاد ما این سقف رو برداشته و ارتفاع موجود را به 3.5 متر افزایش دادیم که با این کار سعی کردیم فضای داخل مغازه را بزرگتر و دلبازتر جلوه دهیم.

در ادامه می خواهیم چند دکور طلا فروشی کلاسیک و ایده برای طلا فروشی را به شما نشان دهیم تا از آن ها براحتی ایده بگیرید. ویترین مغازه های کوچک نسبت به بزرگ متقاوت است و مغازه ها و فروشگاه های بزرگ نسبت به کوچک می توانند طلا و جواهرات زیادی را در ویترین خود جای دهند. استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون مغازه های کوچک مانند یک معجزه عمل می کند استفاده از یک طیف رنگ های روشن متناسب با محصولات موجود در فروشگاه یک انتخاب هوشمندانه برای بزرگتر نشان دادن مغازه است از طرفی در صورت داشتن محصولاتی با طیف رنگی تیره انتخاب فضا با رنگ های روشن سبب تمرکز بیشتر مشتری بر روی محصولات می شود. در چنین مغازههایی طراحان میتوانند ایدههای مختلفی را امتحان کرده و درنهایت، دکوراسیون دلخواه صاحب مغازه را اجرا کنند، اما در مغازههای کوچک به دلیل کمبود فضای کافی طراحان محدودیتهایی دارند. برای تحقق این هدف می توانید از وسایل هایی همچون گونه های مختلفی از کانترها، پارتیشن ها و غیره بهره ببرید.

ما طیف گسترده ای از شیشه های امنیتی را از محصولات سطح پایین که در برابر حمله دستی افراد فرصت طلب مقاومت می کنند، تا شیشه های ضد نفوذ و گلوله با ضخامت بالا ارائه دهیم. حتی شیشههایی که برای ویترین آن در نظر گرفته میشود هم باید از نوع ضد گلوله و نشکن باشد. هدف از تراش دادن آینه این است که بتوان باعث ایجاد نمایی زیبا و قالبی خاص شد که برای این کار نیاز به تجهیزات و تخصص بالا است. شیشه های رنگی کاربرد مختلفی دارند مثلاً یکی از کاربرد شیشه های رنگی استفاده از آنها در فضای بین کابینت است که باعث زیبایی بیشتر محیط آشپزخانه می گردد، که خوشبختانه امروزه انواع شیشه های رنگی با طرح و رنگ های بسیار گوناگون قابل دسترسی هستند که این شیشه ها بر حسب سلیقه مشتری توسط متخصصین برحسب اندازه برش داده شده و در فضای بین کابینت نصب می گردند. در طراحی ویترین طلافروش می توان از سنگ برای تزیین و جلوه دادن به ان استفاده نمود. اگر آینهها روی سقف طلافروشی نصب شوند؛ باعث لوکس جلوه دادن طلافروشی میشوند.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی