جاهای دیدنی اهواز جاذبه ها و تفریحات اهواز با عکس و آدرس رهی نو | behgardi

پل سفید اهواز در تاریخ 26 آبان ماه 1378 با شماره‌ی ۲۴۹۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. با توجه به این که شهر اهواز در زمان جنگ شاهد آسیب های زیادی بوده است ولی با این حال پر از عمارت‌ های قدیمی و دیدنی است. خانه ماپار نیز یکی از این خانه‌ های تاریخی دوران پهلوی اول است. این خانه با نمای آجری، درهای چوبی و پنجره‌ های رنگی یکی از بناهای منحصر به فرد اهواز به شمار می رود. خانه ماپار دارای دو طبقه و یک زیرزمین است و مانند بناهای هم دوره خود دیوارهایی از جنس سنگ دارد. در سال ۱۳۸۰ خانه ماپار مورد مرمت قرار گرفت و با آجرکاری های این ساختمان زیبا روح تازه‌ ای گرفتند، همچنین این بنا در همان سال به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

جاهای دیدنی اهواز | از کارون تا لشگرآباد

فضای بیرونی سرای معین‌التجار هنگام شب به لطف نورپردازی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌شود. مگر می‌شود به اهواز و خوزستان سفر کرد و به تماشای رود کارون پر آب ترین و بزرگترین رود ایران نرفت. رودی زیبا که با وجود ناملایمات و کم آبی‌ها همچنان شاهرگ حیاتی اهواز است. آب آشامیدنی شهر اهواز از رود کارون تامین‌ می‌ شود و به عنوان مکان تفریحی پررونق میزبان گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده است. واژه کارون از کلمات قارن یا کران به معنی پسر و ادامه دهنده نسل گرفته شده است و در واقع اشاره به امتداد بسیار طولانی این رود دارد.

  • این بازار پیش‌تر اصلی‌ترین مرکز خرید در اهواز بود و قدمت آن بیش از یک قرن است.
  • بازار عبدالحمید، بازار کاوه، بازار امام، مرکز خرید زیتون و بازار لشگرآباد از جمله مراکز خرید اهواز هستند.
  • همچنین لازم به ذکر است در فضای داخلی پارک نیز چند ساختمان قدیمی وجود دارند که به ساختمان راه‌آهن تعلق داشتند.
  • وجود پل کابلی باعث اتصال خیابان تخت سلیمان در غرب کارون به خیابان زند در شرق کارون می شود.
  • اهواز یکی از کلان شهرهای ایران است، که در بخش مرکزی شهرستان اهواز قرار دارد و به عنوان مرکز استان خوزستان شناخته می شود.
این مکان همچنین جهت برگزاری آیین‌های مذهبی استفاده می گردد. آرامگاه علی ابن مهزیار در شهر اهواز، خیابان عامری و پل علی ابن مهزیار واقع شده است. شهر اهواز مرکز استان خوزستان و دارای آب و هوای گرم و مردمانی مهربان میباشد. هنگامی که نام اهواز را می شنوید، به صورت ناخودآگاه به رودخانه کارون، فلافل و آفتاب گرم فکر می کنید.

آبشار پل هفتم اهواز یکی از چشم‌نوازترین آبشار مصنوعی‌های خاورمیانه است. که نورپردازی فوق‌العاده‌اش در شب یکی از زیباترین جلوه‌های شهری را رقم جاهای دیدنی اهواز میزند. آبشار رنگين‌كمان كارون درواقع طولاني‌ترين آبشار مصنوعي در كشور است كه طول آن از يك‌سو 150 متر و از سوي ديگر به 200 متر مي‌رسد و در كناره‌هاي پل هفتم اهواز ایجاد شده است. این آبشار با کمک 6 الکتروپمپ آب رودخانه را به بالای پل می‌کشد و از بالای پل از ارتفاع 18 متری به کارون می‌ریزد.

آبشار مصنوعی اهواز

جاهای دیدنی اهواز جاذبه ها و تفریحات اهواز با عکس و آدرس رهی نو | behgardi

این پل معلق یا هلالی حدود ۵۰۰ متر طول و ۱۳ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۳۱۵ هجری شمسی احداث شده است. با عبور از روی پل می‌توانید از دیدن منظرهٔ زیبای رود کارون لذت ببرید. در آن دوران بیشتر اهالی ثروتمند شهر و اشراف‌زادگان بیشتر از بازار عبدالحمید خرید می‌کردند؛ اما امروزه جزو بازارهای ارزان شهر شده و دیگر خبری از زرق‌وبرق قبلی آن نیست. در جنوب غربی ایران درست در کنار رود کارون شهری زیبا مانند عروسی آرام نشسته است و زیبایی‌اش را در میان آب‌های خروشان کارون تماشا می‌کند. جنوبی است و آفتاب جنوب صورتش را سوزانده است و همانند مردمان خونگرمش، گرم و دلنشینش کرده است. که واقع در منطقه لشکر آباد اهواز میباشد، و طی سال‌های اخیر چنان مشهور گشته، که این روزها یکی از جاذبه‌های گردشگری خوزستان میباشد.

لشگرآباد اهواز

توسط لاله هلندی

لاله هلندی