بهترین و شناخته ترین نوع گل رز | atisflower

این مجله خبری گل و گیاه آتیس همیشگی، در طول فصول مختلف به گلدهی می‌پردازد، اما بهترین عملکرد آن زمانی است که به‌طور مرتب با قارچ کش‌های مناسب درمان شود. این کار، آفت شپشک آردی و بیماری لکه برگی سیاه را در نطفه خفه خواهد کرد. نگهداری از این رز زیبا آسان است و می‌توانید به‌سادگی آن را در صفحات سیمی مشبک مخصوص گیاهان قرار دهید.

شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی

گل رز برای رشد به خاک حاصلخیز، خیلی عمیق و با زهکشی مناسب نیاز دارد. می توانید با اضافه نمودن مواد آلی روی خاک حاصلخیزی آن را افزایش دهید، علاوه بر این خاک ترکیب شده با خاک باغچه و ماسه شسته شده و کود حیوانی بهترین نوع خاک برای رشد گل رز است. آب گل رز و یا عصاره آن بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و درمان آن با قدرت جذب بالا در پوست است و همچنین التهاب پوست و جوش صورت را بهبود می‌بخشد و با مرطوب کنندگی بالا در جوانسازی پوست مؤثر است. از همینجا می‌توان فهمید که بهترین گل برای هدیه به خانمها گل رز می باشد، گلی که میتواند همه جوره نیازهای پوستی آنها را پاسخ دهد. گل رز گل های زیبا و معطر است که در رنگ ها و اندازه های متنوعی به چشم می خورد. رُزپَک از سال 1364 به صورت تخصصی گل و لوازم گل فروشی، تزئین گل و هدیه و مراسمات را به شکل عمده در سراسر ایران عرضه می کند.

یکی از زیباترین گل‌ها که در اکثر باغچه‌ها یافت می‌شود، گل رز است. گل رز نزدیک به 150 گونه و هزاران دورگه دارد که در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف دیده می‌شوند. گل رز رونده ، گل سرخ، رز مینیاتوری و… از محبوب‌ترین انواع گل رز هستند. اگر شما هم به دنبال گل رز موردعلاقه‌تان می‌گردید تا به باغچه منزلتان طرح و رنگ خاصی ببخشید با ما در این مقاله همراه باشید. به محض دریافت یا خرید شاخه گل رز آن را در یک لیوان یا بطری آب یخ قرار دهید، وقتی به خانه رسیدید ساقه گلها را زیر آب و بصورت مورب برش دهید. در نظر داشته باشید قیچی و چاقویی که از آن برای بریدن ساقه گل ها استفاده می‌کنید، تمیز باشد.

  • بعد از اولین سرما، خاک اطراف بوته گل رز را کاملا آبیاری کنید.
  • آبرسانی خوب به گل ها باعث طولانی تر شدن عمر آن ها می شود.
  • جالب است بدانید که کلمه rose واژه‌ای است فرانسوی است که از لاتین rosa که واژه‌ای دخیل از یونانی ῥόδον rhódo-n گرفته شده و جالب تر از اینکه کلمه یونانی که گفته شده برای خود اوپا نیست بلکه از طریق فارسی باستان اومده.

ازتفاع آن در شرایط مناسب به ۱.۲ متر می رسد و زمان رویش این گل نیز در اواسط بهار تا پاییز خواهد بود. رزهای باغی قدیمی به تمامی رزهایی اطلاق می‌شوند که به ‌طور کل تا قبل از پیدایش اولین رز جدید یعنی رز لا فرانس در سال ۱۸۶۷ پرورش می‌یافتند. از خصوصیات مهم رزهای باغی قدیمی، گرد بودن و زیاد بودن تعداد گلبرگ‌هاست. در صورتی‌ که از گل محمدی یا گالیکا منشأ گرفته باشند، پر عطر هستند. زمان گلدهی بیشتر رزهای باغی قدیمی تنها در فصل بهار است.

گل قاشقی، این علف زیبای آفریقایی را بهتر بشناسید

بهترین زمان برای هرس کردن 15 اسفندماه تا 15 فروردین است. مهمترین و رایج ترین آفت برای گل های رز، شته گل سرخ است. و البته بیماری هایی مثل سفیدک، کپک خاکستری و …هم از جمله بیماری های رایج و تهدید کننده ی این گل زیبا است. که برای درمان آفات و بیماری ها باید طبق مشورت با کارشناسان نسبت به درمان آنها اقدام کنید. مشخصات بهترین گل رز فلوریبوندا که زیباترین گل هر باغی است و از ترکیب و تلاقی چای هیبریدی با گل رز پلی آنتا به وجود آمده است و امروزه به عنوان یک گل خوش عطر استفاده میشود که روش های پرورش و نگهداری منحصر به فردی دارد. رز هلندی رنگ‌های متنوع دارد که تفاوت زیادی با دیگر گونه‌های رز و یا رز ایرانی دارد.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی