بررسی طراحی رستوران و کافی شاپ در ایران / کافه کاراکتر

باید دارای مبلمان راحت باشد و مناسب با امکانات سرو نوشیدنیهای سرد و گرم، همراه با کیک و بستنی و دیگهای خوراکهای سبک همچنین فضایی مناسب برای تجمع و استراحت مهماان پدید آورد. نورپردازی برای خصوصیتر کردن فضاها: نورپردازی باید به گونهای باشد که برای هر میز روشنایی برای تنظیم جو رستوان استفاده کرد. در فضایی با نورپردازی ویژه و خاص رستوران سنتی کشتی سندباد موسیقی زنده نیز هر شب اجرا میشود که باعث جذب افراد زیادی به آنجا شده است. بنابراین در این یادداشت قصد داریم با معرفی کتابی بدین مضمون شما را به مطالعه و بازنگری در نمونه های گردآوری شده دعوت کنیم. مسافري كه به شهر مي آيد يا از آن گذر مي كند نياز به محلي براي اقامت خويش دارد. کتاب طراحی هتل دارد. کتاب طراحی هتل ورودی اصلی هتل. سلسله مراتب ورود: سرسرای ورودی برای احساس جو رستوران در هنگام ورود. در شهرهای شلوغ که بیشتر جمعیت در آپارتمان ها زندگی میکنند، وقت گذرانی به همراه صرف غذا در محیط های باز و سبز به یکی از علاقه های مردم تبدیل شده است، بنابراین اکثر رستوران داران در تلاش اند تا بتوانند محیطی دلنشین در فضای باز در کنار فضای سرپوشیده خود، برای مشتریان ایجاد کنند.

ما در مجله دکونیوز رنگ های مختلف و تاثیر هر یک بر اشتها و احساس رضایت افراد در زمان مراجعه به رستوران را در ادامه بررسی و در نهایت بهترین رنگ برای دکور رستوران را معرفی خواهیم کرد. بلکه مربوط به استفاده بهینه از فضاهای موجود و بازاریابی برای فروش بیشتر است. کتاب طراحی هتل مینمایند که امکانانت کاملی برای برگزاری جلسات داشته باشد این امر بهینه خود باعث افزایش مراجعین هتل میشود. کتاب طراحی هتل از نورهاي گرم و صفحات نوراني در زمينهي عمودي استفاده شود. به اتاق مهمانان، دارای بسیاری از خصوصیات ساختمان های مسکونی است و در علین حال برخشی مشابهت ها، یادآور اتاق های بستری بیمارستان است. «برای ما مهم است که مطمئن شویم داستان و روایتی قوی تمام عناصر و جزئیات طراحی داخلی را به هم مرتبط میکند. کتاب طراحی هتل به داستان يا خوابي مي ماند كه در آن زمان فشرده شده و مسيري دراز را در زماني كوتاه سپري مي كنيم. کتاب طراحی هتل قسمتها، نظارت و کنترل بر جریانات پولی و تامین اعتبارات هتل و … روانشانسان می­ گویند که رنگ تاثیر بسیار زیادی بر مغز ما دارد و نمی­توان رابطه مستقیم آن را با ایجاد احساس رغبت نادیده گرفت. حتی با توجه به هدف از طراحی داخلی خود می توانید جداره نما را از یک متریال شفاف مانند شیشه یا با متریالی صلب از جنس بتن، چوب یا آجر استفاده کنید .

کافه رستوران ویکولو برای ملاقات با افراد مهم و قرارهای کاری مناسب است. در کف عموما رنگ های خنثی (مانند رنگ های طوسی ، خاکستری ، دودی و رنگ های دسته کرم ، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی( به کار برده شده است .در کفسازی در خانه های دوره قاجار با قالی های ایرانی فرش میشده و در پاخور درها که عموما به دلیل مستطیل شکل بودن قالی خالی می ماند کاشی هفت رنگ جای خالی رنگ های قالی را پوشانده است. وجود حوض و گلدان های گل در اطراف آن می تواند دکور شما را کامل تر کند. دکور این نوع از کافه و رستوران ها باید به گونه ای باشد که حس صلح و دوستی را در ذهن مشتریان تداعی نماید.

جذاب ترین قسمت این طراحی داخلی رستوران خاص موج عظیمی از کاشی ها و سرامیک های آبی است که به سمت آشپزخانه جریان دارد و نگاه ها را به سوی آشپزخانه، مهترین بخش رستوران می کشاند، آنگاه به دنبال آن طرحی از تکه های سرامیک ظاهر می شود. نحوه طراحی و قرار دادن همه عناصر در کنار هم در تعریف ظاهر و فضای رستوران و البته تجربه مشتری نقش اساسی دارد. زمينهاي از نورهاي محيطي ميتوان قسمت پذيرش را با شدت نور متفاوت يا رنگ متفاوت چنان طراحي كرد كه در فضاي هال ورودي بيشترين نظر را جلب كند.پذيرش :قسمت پذيرش دو نقش كاربردي و دكوراتيو توامان دارد. سپاس که با ما همراه هستید.

می توان ۲ فضای مجزا جهت خانمها و آقایان برای برپایی نماز در نظر گرفت به همراه کفش کن و سرویس بهداشتی جهت وضو گرفتن. رستوران هایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند معمولا مورد توجه اقشار مردم قرار می گیرند. با نورافشاني رو به بالا در كف يا توام با كاتود سرد، بر حالت نمادين مجموعه تاثير بسزايي ميگذارد. در دوران چادرنشینی، با زندگی در سازههای سبک و مهاجرت شرایط مساعد را برای زندگی انتخاب و در دورههای بعدی همواره در راستای ایجاد تعامل با محیط اطراف کوشیده است. در بسیاری از مناطق ایران، خانههای حیاط مرکزی که جهات مختلفی را با توجه به شرایط روزانه و فصلی ایجاد میکرد، پاسخ مناسبی برای زندگی و کوچ فصلی در یک محیط بسته بود. همه مواردی که توضیح داده شد باید در هماهنگی کامل با یکدیگر طراحی و پیادهسازی شوند. هم چنین توجه به طراحی نمای رستوران از دیگر نکاتی است که نه تنها در طراحی رستوران مدرن بلکه کلیه رستوران ها باید به آن توجه شود. علاوه بر این شما تا مهم ترین جاذبه دیدنی کیش یعنی کشتی یونانی تنها ۱۸ دققه فاصله خواهید داشت و برای رسیدن به پلاژ و پارک ساحلی به کمتر از ۱۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

در طراحی رستوران در تبریز ، پیشنهاد می شود که با مطالعه و آنالیز رقبا و شرایط محیطی به موضوع رنگ بندی رستوران دقت ویژه ای شود. توجه به محوطه سازی و معابر خارجی نیز معماران را وا می دارد که نیم نگاهی به تفرجگاه ها و پارک ها داشته باشند. حیاط این رستوران زیبا همان حال و هوای گذشته را دارد و تقریباً میتوان گفت که دستکاری چندانی در آن نکردهاند. نورهاي رو به پايين كه بالاي ميز كار قرار ميگيرند به مشتري كمك ميكنند كه فرمها را مطالعه كند و بداند در حال امضاء و قبول چه مواردي است! در نتیجه اگر میخواهید کافی شاپ داشته باشید، باید بدانید که با طراحی کافی شاپ به صورت جذاب و خاص میتوانید جذب مشتری کنید. کتاب طراحی هتل سبز جهت دلپذیر کردن فضای مذکور، با اهمیت است ولی میتواند از نظر بصری با بخش نشیمن لابی در ارتباط باشد. کتاب طراحی هتل است. اگر سبک طراحی رستوران شما سبک دکوراسیون داخلی سنتی است سعی کنید تخت را با جنس چوب نراد روس تهیه کنید که در برابر نور خورشید، باد و باران مقاوم است. فضاهایی با کاربریهای متفاوت در جبهههای مختلف، به همراه ملاحظات خاص در هر نما، زندگی در ویژگیهای خاص هر فصل را لذتبخش میکرد.

نمایی که تنها نور یک جهت را فراهم میکرد. ویترین غذا: قراردادن یک ویتری غذا در نزدیکی ورودی یا به صورتی که در میزها مرکزیت داشته باشد. از این رو برای جلوگیری از اتلاف وقت شما عزیزان، بهترین رستوران های سنتی تهران را در هر گوشه از پایتخت به تفکیک موقعیت معرفی کردهایم. این رستوران واقعا حس اصالت و متانت را به شما منتقل میکند و هر آنچه در این رستوران دنج و دوست داشتنی که در منطقه یک تهران قرار دارد به چشم میخورد، لوکس، ساده و بسیار دیدنی است. فضای داخلی رستوران بسیار شیک طراحی شده و نورپردازی خیرهکنندهای دارد. می توانید از لوستر در نورپردازی کافه و رستوران استفاده کنید. کافه های که سبک و سیاق سنتی شکل را برای حوزه کاری خود در نظر گرفته اند می توانند از ایده پردازی کلاسیک بهره بگیرند و چیدمان های سلطنتی برای کافه های دنج و خاص پیشنهاد می شود.

مخوف و هراسانگيز به نظر نرسد. اشیا و محل استقرار پادو نزدیک به پیشخوان لابی، آسانسورها و ورودی در نظر گرفته میشود. از سبک طراحی ساختمان هتل گرفته تا جزئی ترین نکات مرتبط با اقامت شما، تماما به گونه ای طراحی شده اند که مناسب و مورد علاقه هر سلیقه ای باشند. این باغ و ویلا با متراژ زمین 2000 متر مربع و ساختمان حدود 450 متر مربع زیربنا بصورت سبک مدرن ارگانیک طراحی گردیده است.ساختمان دوطبقه است که استخر و سونا و جکوزی داخلی نیز دارد. یکی از محصولات پرطرفدار و کلاسیک تخت سنتی است که کاربرد بسیار زیادی در تزیین دکوراسیون و استفاده از آن به جای مبلمان در محوطه ویلا دارد. این تابلو باید به گونه ای قرار بگیرد که در روز و شب، به خوبی قابل رویت باشد از همین روی نورپردازی تابلوی رستوران و نورپردازی داخلی آن باید به دقت صورت بگیرد. باید در جایی واقع شوند که از پیشخوان پذیرش قابل رویت و کتاب طراحی هتل کنترل باشند. سیاستها و اصول اداره یک هتل میتواند بیشترین تاثیر را در جذب مسافرین و بازدهی مالی یک هتل داشته باشد. ورودی که داخل سایت قرار گرفته و دارای یک پیش فضای سازماندهی شده قبل از ورودی اصلی است مانند هتل هما، که برای شاخص کردن آنها میتواند از المان یا سایه بان در مقابل نور طبیعی استفاده کرد.

از این بابت مناسبترین محل برای رستوران اصلی، طبقه هم کف هتل در نزدیکی لابی میباشد. در غیر این صورت با در نظر گرفت تمهیدانی از قبیل دید کافی و دسترسی مناسب از فضاهای دیگر رستوان میتواند در نیم طبقه و یا مکان دیگری قرار بگیرد. یک طراح حرفه ای استخدام کنید اما به آن ها ایده ذهنی خودتان را نیز بدهید طوری که خلاقیت شما و حرفه آن ها با هم به یک طراحی بدیع و منحصربه فرد بیانجامد. کتاب طراحی هتل فضا را به شیوه های گوناگون ارتقا بخشند. کتاب طراحی هتل ساختمان های اداری بنگرند. کتاب طراحی هتل بر اینکه بخشهای مختلف اداری با هم همکاری داشته باشند، بتوانند با سایر قسمتهای دیگر مثل امر آشپزخانه، امور نظارت و خانه داری ارتباط نزدیک داشته باشند. بخش اداری را ازیک دیدگاه میتوان بعنوان مهمترین بخش یک هتل و یا هر کاربری به شمار آورد. یکی از فضاهایی که در طراحی هتل ها همواره اهمیت دارد؛ رستوران ها و فضاهایی با کارکرد مشابه نظیر طراحی داخلی رستوران و فست فود کافی شاپ است.

اگر اهل پیادهروی در صبح هستید و ترجیح میدهید صبحانه را در کافهها و رستورانهای شهر نوش جان کنید رستوران کارزین در کاخموزه نیاوران بهترین رستوران فضای باز تهران برای سرو صبحانه است. رستوران سنتی درویش از دو قسمت مسقف و فضای باز تشکیل شده و بخش مربوط به غذاهای آن نیز در کنار سرو انواع مختلفی از چای ها و همچنین چاق کردن قلیان های بی نظیر از جمله ویژگی های بارزی است که با حضور در مکان این مجموعه پذیرایی که یکی از معروف ترین رستوران های سنتی تهران هست، می توانید از آن برخوردار شوید. همچنین به دلیل اینکه اکثر ملاقات ها و گفتگوهای اجتماعی در این مکان صورت می گیرد اهمیت طراحی داخلی لابی ورودی هتل ها در دید مالکان و طراحان دو چندان می شود. کتاب طراحی هتل تنها راه برقراری ارتباط آنها با شرایط بیرون، یک نما بود. از آنجايي كه هتل تنها بنايي از شهر است كه مسافرين غريبه حق استفاده و بهره برداري از آن را به طور رسمي دارند، قادر است هويت جمعي شهر را در يك جا گرد آورده و آن را عرضه كند. کتاب طراحی هتل محلی قرار گیرد که دسترسی به آن به سهولت صورت گیرد.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی