انواع گل رز ، تاریخچه و مفاهیم آن را بیشتر بشناسید گل نیک‌راه | atisflower

تنوع رنگ‌بندی رز هلندی از رز ایرانی بیشتر است و همین باعث شده تا کاربرد آن در باکس گل و دسته گل طبیعی بیشتر از انواع دیگر رز باشد. در آخر باید گفت قیمت گل رز هلندی با توجه به هزینه‌های پرورش آن معمولا 4-5 برابر بیشتر از انواع دیگر است. این گونه از انواع رز باغی است و مزیت آن این است که در چهار فصل گل می دهد و گل‌های بادوامی دارد. گلهای شاخه ای آن متوسط و بین 5 تا 11 سانتی متر قطر دارند.

دسته گل رز آبی 20 شاخه ای هلندی (طبیعی)

یکی از مهم‌ترین مراحل نگهداری گل رز هرس کردن آن است. هرس کردن مناسب و صحیح علاوه بر حفظ زیبایی ظاهر گیاه، به حفظ سلامتی و رشد سالم آن نیز کمک می‌کند. گل رز را می‌توانید در هر زمانی از سال هرس کنید، اما اگر می‌خواهید یک هرس سنگین و کامل انجام دهید بهتر است این کار را در بهار انجام دهید. تقریبا تمام گونه‌های گل رز، گیاهانی خورشید دوست هستند. گل رز دوست دارد در محلی با نور کامل خورشید قرار بگیرد که حداقل 6 الی 8 ساعت نور در روز دریافت کند. نور کم باعث می‌شود تا گیاه ضعیف شود و رشد خوبی نداشته باشد.

http://dekoram.ir

مجله خبری گل و گیاه آتیس زمان برای خواباندن گل رز در هوا در فصل بهار است٬‌ درست بعد از اولین گل دهی از آنجایی که این بهترین و فعالترین زمان برای رشد است. را نشانه عشق و دوستی می دانند و به نشانه دوستت دارم آن را هدیه می کنند. از اولین تابستان پس از کاشت به بعد، تولیدکنندگان شروع به حذف هر گونه گل تولید شده و همچنین شاخه های ضعیف می کنند تا تولید پاییز آینده را ارتقا دهند.

گل جیپسوفیلا

از طرف دیگر، افسانه‌ها می‌گویند که از خون عاشق کشته شده‌ی آفرودیت (آدونیس)، یک دسته گل رز قرمز رشد کرده است. مسیحیان هم باور دارند که یک بوته گل رز در مکان کشته شدن حضرت مسیح رشد کرده است. یکی از گل های بسیار زیبا و محبوب برای عکس پروفایلگل رز است. در فرهنگ ایرانی گل رز ارزش بسیاری دارد و نوعی قداست مذهبی پیدا کرده‌ است. گل سرخ در ادبیات صوفیانه نیز مقام بسیار بالایی دارد. در این نوشته معنی رنگ انواع گل رز را نیز آورده شده است.

شکوفه‌های زیبا و معطر رز نماد خیر و تیغه‌های تیز و دردناکش نماد شر را دارند. این یک رنگ خانوادگی از رزهای صورتی است، اما این سایه تیره‌تر صورتی نشانه‌ای از قدردانی و قدردانی است. در حالی که صورتی زنانگی را نشان می‌دهد، سایه تیره‌تر به همین معناست، اما با احساس عمیق‌تری از قدرت و اعتقاد. این رز به معنای رنگ صورتی تیره مانند تصویر یک فرد ظریف با قلبی قوی و انعطاف‌پذیر است.

  • حداقل لازم است این کار را یک روز در میان انجام دهید.
  • این گل عمدتا بومی مناطقِ معتدل نیم‌کره شمالی است و در بیشتر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه به وفور یافت می‌گردد.
  • این گل های رز دارای گل های تک و دارای 5 گلبرگ در خوشه ها هستند و رایحه ای شبیه به مشک دارند که سبک و شیرین است.
  • گاهی اوقات گفته می شود که گل رز قرمز تیره نشان دهنده فروتنی یا زیبایی ناخودآگاه است.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی