الکترود جوشکاری آما 1230 F ابزار صنعتی دلتا قیمت خرید الکترود جوشکاری | foulka

الکترود جوشکاری آما 1230 F ابزار صنعتی دلتا قیمت خرید الکترود جوشکاری | foulka در نهایت، همه چیز به نوع جوشکاری که باید انجام شود بستگی دارد، بنابراین برای جوش‌های گوشه، از تکنیک‌های متفاوتی نسبت به جوش لب به لب استفاده می‌شود. هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است. در صورتیکه علامت سوم الکترود، عدد ۲ باشد، فقط در حالت جوشکاری سطحی و جوشکاری افقی قابل استفاده هستند. E در اینجا معرف آن است که این الکترود جهت جوشکاری برق مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به جای E حرف RG در ابتدای کد درج شده باشد یعنی الکترود می تواند در جوشکاری گازی استفاده گردد.

نگاهی به انواع روش های جوشکاری

اگر شما به یک حرفه جوشکاری علاقه دارید، ممکن است قبلا از ابزار و تجهیزات جوشکاری مانند الکترود جوشکاری استفاده کرده باشید. یکی از مهمترین ابزارهای جوشکاری، تفنگ جوشکاری یا دستگاه جوشکاری است که جریان الکتریکی تولید می کند و فلز را ذوب می کند و متصل می شود. الکترود جوشکاری ضروری هستند و مهم این است که یک جوشکار بداند از کدام نوع برای مشاغل مختلف استفاده کند. بطور کلی ، بسته به نوع فرایند جوشکاری دو نوع الکترود جوشکاری وجود دارد. الکترود های مصرفی و الکترودهای غیر مصرفی دو دسته بندی الکترود جوشکاری هستند. الکترودها قطعه‌‌ هایی هستند که یک طرف آن‌‌ها به بخش غیر فلزی شامل الکترونیک یا مواد نیمه رسانا متصل می‌شود و طرف دیگر در تماس با قطعات فلزی قرار می گیرد .

بهترین کار این است که به اطلاعات درج شده روی جعبه محصول توجه داشته باشید. این محصولات، نقطه ذوب پایینی دارند و در طی عملیات جوش MIG، مورد استفاده قرار می گیرند و از نیکل و کروم تشکیل شده اند. این نوع الکترودها به علت مقاومت در مقابل ضربه در تمام موقعیت ها به جز سرازیر مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت این الکترودها را در جعبه هایی که رطوبت به درون آن ها غیرقابل نفوذ باشد به فروش می رسانند. امکان خشک کردن الکترود به علت سوختن پوشش سلولزی در این الکترودها وجود ندارد.

الکترود پس از ذوب شدن در فضاهای خالی بین قطعات قرار می‌گیرد و آن‌ها را محکم شرکت فولکا به یکدیگر می‌چسباند. در عین حال بعنوان عایقی جهت ایجاد گاز محافظ و شکل‌گیری سرباره شناور بر روی سطح موردنظر قرار می‌گیرد و از این طریق مدت زمان خنک شدن جوش را افزایش می‌دهد. الکترود جوشکاری تنگستن یا مصرف نشدنی از انواع الکترود جوش است که در جوشکاری با لایه محافظ گاز استفاده می شود. این الکترود ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ذوب و دما دارند. الکترود های تنگستن از فلزات مختلفی تشکیل می شوند که از هر کدام آنها برای انجام جوشکاری های مربوط به آن فلز با آلیاژ های مورد نظر استفاده می شود.

  • در ادامه با انواع مختلف الکترودهای جوشکاری بیشتر آشنا می‌شویم.
  • اساس طراحی و تولید سیم جوش ها به صورت بدون روکش است و ساختار آن ها دارای ترکیبات شیمیایی است که به فلز پایه بسیار نزدیک هستند.
  • این گرید از الکترود استیل که قابلیت اتصال قطعات استیل در گرید های مختلف را نیز دارد در اصل از نوع 24Cr13Ni یعنی با 24% کروم و 13% نیکل در ترکیبات شیمیایی تولید شده است.
  • جنس این الکترود از فلز آهن است و از روکش هایی از جنس آهک، سلولز، اکسید سدیم، خاک رس و آزبست تشکیل شده است.
  • 7018 ساده‌ترین الکترود برای استفاده است چون خیلی نرم کار می‌کند و عملا هیچ پاششی ندارد.

چنانچه جوشکاری با روش گازانجام گیرد از کلمه E استفاده نشده و به جای آن از حرف RG استفاده می کنیم. به دلیل ماهیت جسم، نوع اتصال و حالت کار همیشه نمی توان از الکترودهای با نرخ جایگزینی زیاد استفاده نمود. الکترودهای با نرخ جایگزینی زیاد فقط برای جوش های گوشه ای تخت و افقی می باشند.

وظیفه پوشش الکترود در جوشکاری

توسط لاله هلندی

لاله هلندی