آفات و بیماری گل رز بهترین مقالات کشاورزی آموزش کشاورزی و باغبانی و گیاهان آپارتمانی | atisflower

با وارد شدن مجله خبری گل و گیاه آتیس جاودان به بازار بسیاری از مردم برای خرید یک کادو متفاوت و همچنین ماندگار سراغ رز جاودان رفتند. رز جاودان نیز رنگ و شکل های متنوعی دارد که می‌توانید مطابق با سلیقه خود آن را تهیه کنید. فقط برای نگهداری این گل کافی است جلوی نور خورشید و در معرض گرد و غبار نگذارید. همچنین کشور چین دارای نژادهای 5 هزار ساله از گل رز است.

کاشت و نگهداری گل رز در گلدان

بعد از انجام عملیات جهت حفظ بهداشت باغ، شاخه های هرس شده را معدوم کنید یا بسوزانید. شاخه های مرده به رنگ قهوه ای و بسیار شکننده هستند و شاخه های بیمار عموما کمرنگ یا بی رنگند. بنابراین باید ساقه های مرده، بیمار و آسیب دیده را در بهار حذف کنید و اگر آسیب شدید بود، از محل اتصال به ساقه اصلی این کار را انجام دهید. ابزار برش تیز، آوند چوبی را له نمی کند و موجب انسداد جریان رو به بالای آب در آوند چوبی ساقه نخواهد شد.

http://dekoram.irبه همین خاطر مردم بیشتر بجای محصولات غذایی دوست داشتند گل رز پرورش دهند. و کسانی که جزء طبقه اجتماعی بالاتری بودند حمام های خود را نیز با گل رز پر می کردند. اگر از شیشه های کوتاه تری استفاده می کنید، می توانید ساقه ها را تنها 7.6 سانتی متر تقسیم کنید. ساقه را زیر آب نگه دارید و آن را به 10 تا 12 اینچ (25.4 تا 30.5 سانتی متر) برش دهید.

هرس و تربیت مناسب برای پرورش رز هلندی

استفاده از نمک منیزیم در کاشت گل رز رونده بسیار تاثیرگذار است، نمک منیزم عامل تولید سبزینه و موجب جذب بیشتر نیترژن است.استفاده از نمک منیزیم برای گل رز هم به همین اندازه موثر است. تراکم بالای گلبرگ‌ها و ترکیبی از رنگ‌های دلنشین غروب خورشید، Alchymist را به یک رز ارزشمند برای باغچه‌های بزرگُ تبدیل کرده است. در سال 1956، آلمانی‌ها این گل را به دنیا معرفی کردند و به این شکل، فصل تازه‌ای برای رزهای با تعداد گلبرگ‌های زیاد گشوده شد. این گل تنها یک بار در باغچه شما شکوفه می‌دهد، اما عطر دلپذیر آن برای همیشه در حافظه شما باقی خواهد ماند. همچنین این رز در مقایسه با بسیاری دیگر از انواع رزها و رزهای رونده از مقامت بالاتری برخوردار بوده و می‌تواند تا دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد را به‌خوبی در فصل زمستان تحمل کند. Alchymist از جمله انواع گل رز رونده است که می‌توانید علاوه‌بر یک گل رز رونده به‌عنوان یک درختچه زیبا نیز آن را پرورش دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که قسمت پایین با زاویه کمی بریده شده است.
  • گل رزی که پس از اتمام سرمای زمستان و در آغاز فصل رویش در زمین جای گیر شود می تواند تا رسیدن تابستان و ماه های گرم سال به خوبی در جای خود تثبیت شده و در داخل خاک مستحکم شود.
  • موزائیک رز با نام علمی prunus necrotic ringspot virus را می‌توان کشنده‌ترین بیماری گل رز نامید.
  • گفته می شود که اضافه کردن یک قرص آسپرین به آب نیز به کنترل سطح باکتری ها کمک می کند.
  • برای کاشت این گل رز باید جایی را انتخاب کنید که دما و آفتاب گیری متوسط داشته باشد.
هرس کردن و آبیاری متوسط در پرورش رز آلبرشت دورر بسیار مهم است. گل رز هلندی جزو یکی از زیباترین گل ها می باشد که دارای گلبرگ ها ی زیبا و بزرگی می باشد و به رنگ های مختلف دیده می شود. گل رز هلندی دارای عطر بسیار خوبی بوده و دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد. محبوب‌ترین نژاد اغلب بیشتر مردم از آن نگه داری می‌کنند نژادهای رونده رز هستند. این رزهای رونده خاصیت پیچکی دارند و بسته به جهت رویش و روندگی آنها می‌توانید گونه مناسب خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر در کنار باغچه شما دیواری وجود دارد می‌توانید با کاشت رز بالا رونده یک پوشش گیاهی زیبا برای باغچه و دیوار خود داشته باشید.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی