آفات و بیماری گل رز بهترین مقالات کشاورزی آموزش کشاورزی و باغبانی و گیاهان آپارتمانی | atisflower

در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به مجله خبری گل و گیاه آتیس انواع گل رزهلندی و بررسی هرکدام از آن بپردازیم. (نام علمی Rosa gallica) رز گالیکا که گاهاً به آن رز فرانسوی هم می‌گویند، یک ویژگی خاصی دارد و آن بزرگ بودن قطر گل هایش است. این رز بسیار زیبا بوده و در رنگ های صورتی، قرمز و بنفش موجود است. قبل از قرار دادن قلمه ی گل رز در سیب زمینی، می توانید تمامی برگ های قلمه را از آن جدا کرده و یا در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید چندین برگ را در بالای ساقه برای زیبایی گیاه حفظ نمایید.

حقایق جالب و خواندنی در مورد گل رز

اکثر رزهای فلوریبوندا بزرگ در شیراز رزهای چای هیبریدی هستند. این گل رز دارای ساقه های بلند با یک گل رز در هر ساقه است – عالی در باغ و عالی در گلدان. رزهای چای ترکیبی دارای گل‌های کلاسیک با مرکز برجسته و مارپیچ‌هایی از گلبرگ‌های اطراف مرکز هستند.

  • به طور مثال می توان گفت اگر مشخص شود که خاک باغچه از نوع رسی است، می بایست آن را اصلاح نمود.
  • رز چینی گیاهی نسبتا حساس است و باید در برابر هوای سرد محافظت شود.
  • مشخصات بهترین گل رز فلوریبوندا که زیباترین گل هر باغی است و از ترکیب و تلاقی چای هیبریدی با گل رز پلی آنتا به وجود آمده است و امروزه به عنوان یک گل خوش عطر استفاده میشود که روش های پرورش و نگهداری منحصر به فردی دارد.
  • این بوته گل رز هنوز زنده است و طرفدار زیادی دارد که از گوشه کنار دنیا برای دیدن این گل به آلمان سفر می‌کنند.
  • سعی کنید گل ها را از گل فروشی های قابل اعتماد بخرید تا گل های تازه چیده شده را به شما بدهند.
گل رز دارای گونه‌های بسیار زیادی می‌باشد؛ این گل از نظر فرم، رنگ، زیبایی و عطر جزو بهترین و زیباترین گل‌های دنیا است، که اصولا به صورت بوته ای کشت و جزو گروه این گیاهان دسته بندی می‌شود. با پیشرفت باغبانی و پرورش گیاه به صورت مدرن امکان کاشت و نگهداری گل رز در گلدان فراهم گردید. علاوه بر اینکه باید اصولی باشد، تقریبا دو ماه طول می کشد، تا قلمه‌های این گیاه ریشه بزند. اما نحوه کاشت و نگهداری گل رز در گلدان فقط وابسته به قلمه گیری نیست، بلکه نیازمند نگهداری و ایجاد شرایط محیطی مناسب است. البته یکی از زیباترین انواع گل رز ،گل رز هلندیاست .این گل، گلبرگ های مخملی تیره و شکوفه های بزرگی دارد و انواع آن شامل رنگ زرد،قرمز،صورتی،سفید، طلایی است. قطعا یک دسته گل رز هلندی صورتی یا سبد گل هدیه که ترکیبی از گل رز هلندی هفت رنگ می باشد، هر سلیقه ای را راضی می کند.

دسته گل عشق

گل رز رنگ های متفاوتی دارد مثل رنگ سفید ، صورتی ، آبی و قرمز که رنگ قرمز آن پرطرفدار ترین آن است . گل رز یکی از محبوب ترین گل هاست که بوی بسیار خوشایندی دارد. گل رز انواع مختلفی داشته و در رنگ های قرمز و آبی و زرد و سیاه در بازار به فروش می رسد.

گل رز

با طی شدن مراحل قبلی می بایست غلاف را به خوبی بررسی کنید تا آثاری از هجوم آفات و بیماری ها بر روی آن نباشد. 14_ در مذهب غربی، گل رز یکی از سه گل ذکر شده در انجیل است. رز درختچه ای از دیگر واریته های رز باغی جدید، مقاومت بالایی داشته و به طور کلی نگهداری از آن آسان است. رز انگلیسی به بیماری های قارچی مقاوم است و اغلب واریته های آن دارای رایحه ای دلپذیر هستند. رز فلوریبوندا برای سطح های زیر کشت بسیار بزرگ ایده آل می باشد. برخی از واریته های رز مذکور دارای عطر و برخی دیگر فاقد بو هستند.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی