آشنایی با 2 نژاد پرفروش گل رز + روش نگه‌داری بلومی | atisflower

مجله خبری گل و گیاه آتیس فروشی شرمیلا، دسته گل و جعبه گل های بی نظیری که شامل گل رز قرمز هستند را برای شما طراحی کرده که شما می توانید در روز ولنتاین و یا برای سالگرد ازدواج و یا ماهگرد دوستی هدیه دهید. جزء زیباترین رزهای قرمز جهان است و گل‌های قرمز تیره بزرگی با ۲۵ – ۳۰ گلبرگ تولید می‌کند. بوی قوی یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده این رز است؛ بنابراین رز ویکتور هوگو انتخاب خوبی برای دسته گل و گلدان است. رز ویکتور هوگو تا یک متر رشد می‌کند و به آفتاب کامل نیاز دارد. گلدهی این گیاه در بهار شروع می‌شود و تا پاییز بار‌ها تکرار می‌شود.

دسته بندی انواع رز :

این نوع گل رز از انواع گل‌های بوته‌ای و زمینی می‌باشد که دارای گل‌های تکی کلاسیک است. بر خلاف دیگر رزهای بوته‌ای، گل رز رنگین کمانی چرخه‌ی شکوفایی بسیار خوبی دارد. این گل مقامت مناسبی در برابر بیماری پودر کپکی، نقطه‌های سیاه و آفت نیز دارد. ارتفاغ آن 3 تا 4 فوت است و در مرکز دارای رنگ زرد و در اطراف دارای رنگ مرجانی است.

۲- قلمه زدن گل رز:

از دیگر انواع گل رز که در میان تمام مردم دنیا به شدت پرطرفدار می باشد، با نام رز هیبریدی شهرت دارد. البته رز هیبریدی به رز هیبرید چای یا رز دورگه چای نیز شناخته شده می باشد که در واقع ترکیبی از رز فرانسوی با رز چای است. از مهم ترین ویژگی های این گل تعداد بسیار زیاد گلبرگ های آن و اندازه بزرگ گل می باشد. اندازه رز هیبریدی بین ۸ تا ۱۲ سانتی متر بوده و دارای ساقه های بلند می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این نوع گل در شرایط گرم آب و هوایی رشد خوبی نداشته و گل نمی دهد.

هنگام مالش گلبرگ ها عطری دلنشین شبیه بوی جنگل از خود آزاد می‌کنند که بسیار پر طرفدار است. ساقه های آنها معمولا قرمز رنگ است و میزان گلدهی آنها یکبار در سال است. مقاومت در گونه های مختلف آنها متفاوت بوده با این حال بهتر است بعد از دوره یخبندان و در بهار کاشته شود.

  • گل های رز بوته ای یا درختچه ای به علت رشد نامنظم و پراکنده ای که دارند، به راحتی قابل تشخیص می باشند.
  • گل رز رونده وقتی به صورت افقی پرورش داده می‌شود معمولا گل‌های بیشتری تولید می‌کند تا در حالت عمودی.
  • اگر احساس شل و پوستی داشته باشد، گل رز قدیمی است، و نباید آن را بخرید.
  • علاوه بر تنوع بسیار بالا از نظر شکل ظاهری و رنگ و بو و عطر آن، این گل برخلاف بسیاری از گل های تزئینی دیگر دارای خواص دارویی زیادی می باشد.
این گونه از رز در فصل تابستان گل نمی دهند و پرورش آن در مناطق گرم به هیچ وجه توصیه نمی شود. الی ماما، یک فروشگاه گل اینترنتی واقع در شهر محلات، قطب اصلی گل و گیاه ایران است. این گیاه ساقه کوتاه تر به همراه شکوفه های کوچک تر نسبت به انواع دیگر رز ها دارند. و اغلب به عنوان حصار برای باغ و لبه های مکان مورد نظر برای تزئین مناسب خواهند بود. حال که با این گیاه آشنا شدید و نمادهای اون رو فهمیدین بیاید انواع رز را بررسی کنیم و ببینیم کجاها مورد استفاده قرار میگیرد.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی