آشنایی با 2 نژاد پرفروش گل رز + روش نگه‌داری بلومی | atisflower

گل رز قرمز جذاب و دوست داشتنی نماد عشق عمیق و پاک، علاقه و محبت قلبی، گذشت می باشد. نماد عاشقانه و زیبای گل رز قرمز باعث شده که یکی از گل‌هایی باشد که در همه جشن ها و مناسبات مثل ولنتاین، تولد، مراسم ها و سالگرد ازدواج و هدیه جایگاه خاص و ویژه ی خود را داشته باشد. گل های رز قرمز برای همه ی گل آرایی ها و دیزاین انواع دسته گل، باکس گل و سبد گل قابل استفاده می باشد.

http://dekoram.ir

آبیاری بیش از حد نیز باعث نرم شدن ساقه گل رز و شکننده شدن و گاهی مرگ گیاه می شود این امر باعث کاهش اکسیژن به گیاه می شود. منظور مما از پر آبی فاصله کم آبیاری میان هر آبیاری هست. مثلا اگر هفته ای ۷ بار آبیاری کنید این مشکلات بوجود می­آید. پیش از خرید گل رز چهار فصل مطالعه منابعی که در مورد شرایط نگهداری از این گیاه مطالب مفیدی ارائه کرده اند می تواند در نگهداری اصولی از آن تاثیرگذار باشد.

آخرین نوع رز باغی مدرن : رز درختچه ای یا بوته ای

سپس مجله خبری گل و گیاه آتیس ها در گلدان های 7/5 سانتی متر یا به طور مستقیم در دیگر بسترها کاشته می شوند. در این روش قلمه های مورد نظر از بین ساقه های دارای گل که گل های آنها کاملا رشد کرده اند (جهت اطمینان از واقعی بودن جوانه های گل) انتخاب می شوند. به علاوه جوانه های بدون گل قدرت کمتری دارند بنابراین، ذخیره کافی برای ریشه زایی ندارند. برخی گونه های گل رز به ویژه ارقام مدرن قوی، پس از هرس بوته از یک چشم جوانه بیشتر از یک ساقه تولید می کنند. 2_ در هرس تابستانی گل رز ساقه هایی را کوتاه کنید که دارای چوب های سالم (با مغز سفید یا سفید _ سبز رنگ) بوده و در صورت تیره بودن باید به کلی حذف گردند. در هرس تابستانی گل رز، بریدن شاخه های گیاه را با سرعت انجام دهید تا محل بریدگی کاملا صاف و یکنواخت از کار در آید.

در ایران گلبرگ‌های رز برای تهیه مربای خانگی بکار می‌روند. همچنین گلاب به‌طور معمول در برخی از خوراک‌های ایرانی به عنوان یکی از مواد داخل پلو و به‌خصوص در شیرینی‌جات و دسرهای ایرانی بکار برده می‌شود. لذا از همین رو شما می‌توانید هرروزه سفارش خرید گل طبیعی شاخه بریده خود را ثبت کنید. دمای مناسب گیاه برای رشد در روز می تواند بین ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی گراد باشد. در شب نیز اگر دما حدود ۱۶ درجه سانتی گراد باشد، برای گیاه مناسب است. این میزان رطوبت در شرایط ایده آل، در روز باید ۵۰ و در شب باید ۶۰ درصد باشد.

هرس و تربیت مناسب برای پرورش رز هلندی

به خاطر داشته باشید که گل های رز رگه دار و خالدار خواهند بود. لازم به ذکر است سیب زمینی به علت دارا بودن مواد مغذی و همچنین حفظ رطوبت برای قلمه ی رز انتخاب مناسبی برای پیوند و تکثیر این گیاه می باشد. متاسفانه بسیاری از رز های جدید در مقایسه با نیاکان خود در برابر بیماری ها مستعد تر و حساس تر هستند و در چنین حالتی، هرس گیاه باعث ورود نور و تهویه مناسب به بوته شده و به طور مناسبی از هجوم آفات و امراض جلوگیری می نماید.

  • شما همچنین میتوانید آنها را برای تشکر از یک دوست برای حمایت یا کمک او برایش بفرستید.
  • ظرف و یا گلدان را از خاک مناسب پر کنید (حدودا سه چهارم).
  • پیدایش این نوع گل که از چین سربرآورده است از ظریف ترین و زیباترین انواع گل رز میباشد.به دلیل شباهت رایحه این گل به رایحه چای آن را گل رز چای نامیده اند.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی