نحوه مراقبت از گل رز | atisflower

برای هوادهی و زهکشی بهینه می توانید خاک را با پرلیت مخلوط کنید. شاید نمیدانستید که گونه های قدیمی گل رز می توانند 40 تا 50 سال یا بیشتر عمر کنند، اما گونه های معاصری که در گلخانه ها فروخته می شوند اغلب 10 تا 12 سال عمر می کنند. گلبرگ های گل رز حاوی اسانس بسیار با کیفیتی است که عمدتاً در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. همچنین از گلبرگ های برخی ارقام برای تولید شیرینی و مارمالاد استفاده می شود. درست مانند کنه‌ های تار عنکبوتی، این موجودات کوچک نیز می‌توانند گیاهان داخل خانه شما را خراب کنند. گیاهان خود را حداقل هر هفته از نظر این موارد بررسی کنید.

گل رز، تاریخچه، مفهوم و انواع آن

همانطور که از اسمش مشخص است از این گل می توان در منزل هم نگهداری کرد. پس کسانی که عاشق گل رز می باشند می توانند با پرورش گل رز مینیاتوری در گلدان یک بوته رز زیبا داشته باشند. رز مینیاتوری در رنگ های مختلفی از جمله قرمز ، صورتی ، زرد و گلبهی یافت می شوند. رز مینیاتوری قرمز جز محبوب ترین ها در دسته مینیاتوری ها قرار دارد.

نکات خلاصه کلیدی در مورد گل رز :

گل‌فروشی‌ها از گل رز درباکس گل، دسته گل،دسته گل نامزدی، باکس گل خواستگاریو نیزتزئین حیاط و دیزاین باغچه‌ها استفاده می‌کنند. شاید بشود این طور گفت که تنها گل رزی که هیچ معنای عاشقانه‌ای پشتش نیست، گل رز زرد است. به زبان خودمانی نسل‌های امروزی، معنی گل رز زرد معادل دوست معمولی و فرند زون و این حرف‌هاست.

بذرها را در خاک قرار دهید و با فشار ملایم دست به داخل فشار وارد کنید. در این زمان به صورت سبک آبیاری کنید و در محیطی با دمای در حدود 22 درجه سانتیگراد و میزان نور کافی قرار دهید. رز سرخ نماد عشق بی ریا، زیبایی، شجاعت، احترام، تبریک و محبت است.

  • مخلوط خاک گلدان با کیفیت بالا را انتخاب کنید و به آن پرلیت و کمپوست نیز اضافه کنید.
  • آن را در دسته انواع گل رز عطری قرار می‌دهند و به خاطر زیبایی که دارد، طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند.
  • از مهمترین ویژگی گل‌های رز بوته‌ای، رشد خوشه‌ای گل‌ها و رایحه و عطر دلپذیر آنها است.

بیش از 30 هزار رقم مجله خبری گل و گیاه آتیس رز و 150 گونه مختلف از این گل در جهان وجود دارد و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. برای نگهداری از گل رز باید محیطی پر نور و خاکی با زهکشی عالی را برای آن فراهم کنید. گل رز جز گل‌های برگ‌ریز است و می‌تواند به‌صورت بوته‌ای، زمینی، بالارونده و پیوندی رشد کند. گل رز نه‌تنها خودش به‌تنهایی، بلکه در ترکیب با سایر گل‌ها و گیاهان زینتی نیز، بسیار زیبا و چشم‌گیر می‌شود. رز می‌تواند در باغچه‌ها و پس زمینه‌ها حضور داشته باشد یا حتی در یک گلدان زیبا درون بالکن زیبایی خود را به رخ بکشد. گل رز یکی از محبوب‌ترین گل های شاخه بریده نیز محسوب می‌شود.

http://dekoram.ir

توسط لاله هلندی

لاله هلندی