مراحل کاشت و نگهداری گل رز در گلدان خدمت از ما | atisflower

اگر می خواهید یک دسته گل درست کنید، می توانید تعداد گل های رز بیشتری ببرید. گل رز را یکی یکی کار کنید و پس از اتمام بریدن آن را در گلدان قرار دهید. در قدم آخرتکثیر گل رز چیده شده با سیب زمینی، به آرامی خاک اطراف گودال را پر کنید به شکلی که آسیبی به قلمه ی گیاه وارد نشود. سپس قلمه هارا آبیاری کرده و منتظر شوید تا قلمه ها ریشه زایی کنند.

  • گل رز صورتی نمادی از دوست داشتن پاک و عمیق، سپاسگزاری از زحمات و لطف دیگران و شادی است.
  • این نوع گل رز از انواع گل‌های بوته‌ای و زمینی می‌باشد که دارای گل‌های تکی کلاسیک است.
  • این نوع گل ها در زمان رشد خود به حداقل شش ساعت نور مسقیم خورشید در روز نیاز دارند.
  • بهترین و مناسب ترین دما برای رزها دمایی درحدود 20 تا 25 درجه سانتی گراد است.
  • پس از سبز شدن باید آب دادن را کمتر کنند تا ریشه بوته ها که خیلی ظریف است نپوسد، تا موقعی که هوا سرد و یخبندان است، این بوته ها را باید در گلخانه یا در زیر شاسی نگهداری کرد.
امروزه گل های مختلف از جمله گل های رز در دنیا دارای طرفداران بسیار زیادی بوده و گل رز دارای گونه ها و انواع مختلفی بوده که به دلیل محبوبیت در اکثر مناطق دنیا این گل زیبا را تکثیر میکنند. کاشتن گل رز هلندی نیاز به مراقبت ها ی ویژه ای دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده اند. رز میکلانژ گل‌های بزرگی به رنگ زرد کره‌ای و ظاهر فوق العاده زیبای قدیمی دارد. برای کاشت رز میکلانژ جایی را انتخاب کنید که آفتابگیری متوسط داشته باشد.

معنی رنگ گل رز آبی: آرامش، اسرارآمیز بودن و دست نیافتنی

تکثیر گل رز از طریق بذر، قلمه زدن ریشه بصورت زمینی و قلمه زدن هوایی می توان تکثیر داد. اگر قصد تولید شاخه برید گل رز دارید، باید در خاک نیتروژن، پتاسیم، فسفر، مقدار کم آهن و منیزیم اضافه شود. کودهای مخلوط حاوی پتاسیم برای جلوگیری از رشد آبکی شاخه های گل رز غالب” در فصول بارانی روی می دهد و موثر است. گل وَرد یا گل سرخ نیاز به نور کامل دارد، آنها را در مکانی با نور مستقیم قرار دهید. گل ورد کاملا” آفتاب دوست هست آن را درمکانی با حداقل ۶ ساعت نور کامل قرار دهید.

رز رونده Dublin Bay

زیبایی خیره‌کننده گل رز آن را به گیاهی تزئینی ویژه بدل کرده است. این گل منحصربه‌فرد علی‌رغم ظاهر توانمندش در برابر آفات و بیماری‌ گل رز مقاومت چندانی ندارد. مقابله با بیماری‌های این درختچه زیبا بدون اطلاع از ساختار آن میسر نمی‌شود. گل رز که با نام علمی Rosa شناخته می‌شود؛ درختچه‌ای خاردار با گل‌های بی‌نظیر است. این درختچه پرطرفدار از تیره گلسرخ‌سانان است که دارای ۱۵۰ گونه متفاوت است. همچنین برای مثال بعد از کاشتن گل رز هلندی بهتر است در اواسط بهار از سولفات منیزیم و کود برای رشد بهتر گیاه استفاده شود.

http://dekoram.irمجله خبری گل و گیاه آتیس رز رونده وقتی به صورت افقی پرورش داده می‌شود معمولا گل‌های بیشتری تولید می‌کند تا در حالت عمودی. در واقع وقتی از گل‌ها صحبت می‌کنیم، احتمالا اولین گلی که به ذهنمان می‌رسد، رز است. به همین دلیل است که بین مناسبت ها گل رز خصوصا گل رز هلندی جزو گل‌های محبوب و پرطرفدار برای سالگرد ازدواج و گل روز ولنتاین می باشد. گل رز از گل های محبوب و پرطرفدار در دنیاست که می توان گفت همه به آن علاقه دارند.

بیماری‌های ویروسی گل رز را جدی بگیرید!

توسط لاله هلندی

لاله هلندی