شیر وسیله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | kasrasaran

شیر وسیله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | kasrasaran

شیرهای سماوری بیش از یک مجرای حفره‌ای دارند که جهت سهولت حرکت جریان از درون شیری که باز است،‌ اغلب به‌صورت افقی تعبیه می‌شود. متداول‌ترین نوع شیر‌های سماوری مدلی است که دارای دو خروجی باز و بسته شو می‌باشد. دلیل این امر این است که می توان به راحتی نشیمن این شیر را با تزریق مواد روغنی به آن تعویض کرد. شیر سماوری یا همان پلاگ ولو داری یک پلاگ (دیسک) می باشد که از دیسک استوانه ای که گاها مخروطی نیز می باشد، ساخته می شود.

گروه تکنوپایپ این گونه شیرها را در دو طبقه اصلی تقسیم بندی می نمایند. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت پترو ایلیا انرژی می‌باشد. اگر سرويس باز و بسته شدن كامل لازم باشد از شيرهاي زير استفاده مي‌كنيم.

افت فشار در شیر سماوری چقدر است؟

وقتی امکان روانکاری وجود ندارد، مثلا در صنایع زیرزمینی یا در مناطق دور از دسترس به این نوع اطلاعات بیشتر در اینجا شیرآلات نیاز است. سطح بین بدنه و مجرابند را با مواد پلیمری می پوشانند که فلز با فلز تماس نداشته باشد. اگر فاصله میان قطعات کم شود، گشتاور بیشتری خواهیم داشت  که باعث بروز سایش در قطعات داخلی شیر خواهد شد.

  • شیر سماوری غیر هم مرکز اولین بار در دهه 30 و در صنعت کاغذ مورد استفاده قرار گرفت.
  • همچنین یک شیر سماوری از یک شیر ربع گرد نیز استفاده می‌کند که در مواقعی که نیاز به عملکردی فوری و تکرارشونده داریم،‌ به کار می‌آید.
  • این نوع شیرآلات از بروز مشکل در تجهیزات پایین دستی جلوگیری می کنند و کاربرد آن ها در خطوط سیالات حساس است.
  • شیر سماوری از
    دسته شیرهای چرخشی و ربع گرد می باشد و مجرابند آن بشکل استوانه ای یا
    مخروطی می باشد که هم بصورت Soft Seat  و
    هم Metal Seat  تولید و استفاده می گردند.

در مواردی که کمی نشتی قابل قبول است، سیلینگ کشویی بدون نیاز به رینگ آب‌بندی اضافی انجام می‌شود. این شیر تا حدودی قابلیت تنظیم جریان را دارد اما برای این نوع کاربری استفاده نمی‌شود. دیسک این شیر نازک است و ارتعاش جریان سیال می‌تواند هم ترازی این دیسک نازک را با نشیمنگاه بر هم زند. برای افزایش طول عمر این شیر باید در هنگام استفاده کاملاً باز و یا کاملاً بسته باشد.

معرفی انواع شیر زاویه ای (Angle Valve) و بررسی اجزای آن اینرژی

تعمیر بدنه پلاگ ولو با توجه به نوع تعمیر در سایت محل نصب یا با انتقال به هایپر صنعت فامکو انجام می شود. این نوع پلاگ ولو در خطوط انتقال و کاربری‌های تغییر مسیر جریان استفاده می‌شود. یک پلاگ ولو مولتی پورت می‌تواند کار سه یا چهار گیت ولو یا شیر قطع کن را انجام دهد. گرچه که گاهی اوقات پلاگ ولو مولتی پورت به طور کامل جریان را قطع نمی‌کند. برای اینکه شیر عملکرد مناسبی داشته باشد باید در تنظیم پورت‌ها دقت لازم را داشته باشید. شیر سماوری برنجی از سایز 3.4 اینچ تا 4 اینچ برای سیال آب و هوا استفاده می شود.

5# شیر سماوری روانکاری نشده (Non-Lubricated Plug Valve)

توسط لاله هلندی

لاله هلندی