سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست
سئو تکنیکال شامل فعالیتهایی همچون بهینهسازی کدهای سایت، بهبود سرعت صفحات و بارگذاری، ریسپانیو و موبایل فرندلی،… میگردد. به کلیه تکنیکهایی که برای بهبود جایگاه و رتبه در خارج از سایت انجام میگیرد. خرید رپورتاژ، ساخت بکلینک، فعالیت در شبکههای اجتماعی از جمله مهمترین اقدامات سئو خارجی میباشد. معماری و ساختار سئو سایت به طریقه دستهبندی و سازماندهی صفحات اشاره دارد. برای داشتن یک معماری عالی میبایست در درجه اول، راحتی کاربر را درنظر گرفت.
چک لیست سئوی تکنیکال
در نتیجه بازدید را بالا می برد و موتورهای جستجو نیز با مشاهده وب سایت کارآمد شما، رتبه بندی سایت را افزایش می دهد. Domain Authority یا اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط شرکت نرم افزاری سئوی ماز (Moz) ایجاد شده است. Domain Authority پیش بینی میکند که یک وب سایت، چه رتبهای در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کسب میکند.
- الگوریتمهای جستجو و ابزارهای سئو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند.
- مبحث انکرتکست از جمله مهمترین موضوعات در آموزش صفر تا صد سئو است و از این رو یاد گیری آن میتواند برای بهبود جایگاه سایت بسیار کمک کننده باشد.
- معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود.
- رقابت برای یک کلمه کلیدی بسته به محبوبیت کلمه کلیدی و رقابت در صنایع متفاوت است.
- سلام دوست عزیز
مفاهیمی که در سایت آکادمی وبسیما آموزش داده میشود در مورد سایتهای اینترنتی بوده و در اینستاگرام کاربردی ندارد.
چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید. یادگیری چنین مفاهیمی در آموزش سئو بسیار مهم است که در بخش مقدمه باید بیان شود. به عنوان مثال ساختار یک سایت از صفحه اصلی شروع شده و در پله بعدی به دستهبندیها و زیرمجموعههای آن رسیده و در نهایت به صفحات مانند پستهای بلاگ یا محصول و غیره میرسد. به این نکته توجه کنید که ایجاد ساختار سایت نباید بیشتر از 3 لایه باشد. چراکه میتواند روند خزش را سختتر کرده و به تجربه کاربری صدمه وارد کند.
در اغلب موارد، هنگامی که گوگل در یک بازار خاص پیشرو نیست، پشت سر یک رقیب محلی قرار دارد. قابلتوجهترین نمونههای این موارد، کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و جمهوری چک هستند که به ترتیب، بایدو، یاهو، ژاپن، ناور، یاندکس و شزنم پیش روی بازارها هستند. سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای این بخش مورد توجه قرار شما قرار گرفته است. نظرات متخصصین این حوزه جمع آوری شده و در صفحه سئو چیست قابل مشاهده است. سلام دوست عزیز
این آمار را از چه طریقی بررسی میکنید؟ اگر از پنل گوگل سرچ کنسول مشاهده کرده اید پیشنهاد میکنیم به پنل جدید مراجعه کنید معمولا اطلاعات نسخه قدیمی با تاخیر به روزرسانی میشود. ممکن است تغییر رتبه و نمایش سایت شما به دلیل تغییرات در الگوریتم گوگل باشد.
Reciprocal linking یا Link Exchange چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟
ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد. البته ممکن است بهجای کلمه ربات کلمات دیگری هم مانند خزنده، روبوت، Spider و Crawler به گوش شما خورده باشد که همه آنها یک معنی را میدهند. این روباتها وارد وبسایت شما میشوند و تمام صفحات را ایندکس (Index) میکنند. در ارتباط با نحوه فعالیت و کار این روباتها در جلسات بعد به آن میپردازیم. لینک های داخلی در صفحات سایت شما باعث میشود کاربر بتواند بخش های مختلف وب سایت را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در میان مطالب، محصولات و غیره آن صرف کند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه کاربر به شما میشود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیرگذار است.