دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره اعتیاد | porseshneshan

همچنین مصری ها حدود پانصد سال قبل از میلاد مسیح و اروپائیان تقریباً از 4000 سال قبل ، معجونی به نام کوکنار و نیز خشخاش را می شناختند و برای مشکلات جسمانی به عنوان مسکن یا ضد درد مورد استفاده قرار می دادند. مواد افیونی حداقل 3500 سال ، عمدتاً به صورت تریاک یا محلول الکلی تریاک مورد استفاده قرار گرفته اند. مواد افیونی : واژه افیون ، یا شبه افیون از واژه تریاک گرفته شده است که به عصاره خشخاش معنی می دهد ؛ که حاوی 20 نوع الکالوئید و از جمله مورفین (مرفین) است. اعتیاد در بسیاری از کشورهای جهان، از معضلات عمده¬ی اجتماعی به¬شمار می¬رود و مواد مخدر، به¬عنوان یکی از مهم¬ترین خطرات پیش روی افراد جوامع گوناگون و به¬ویژه جوانان هر جامعه محسوب می شود. در این مطلب یکی از فایل های کاربردی در زمینه روانشناسی و علوم تربیتی را قرار داده ایم. آن معتقد است که عواملی مانند فشار همتایان، محیط اجتماعی و تبلیغات مواد اعتیادزا میتواند توانایی ایجاد اعتیاد را تقویت کند.

مبانی نظری اعتیاد

آوردن چارچوب نظری و استفاده از یک نظریه به عنوان پشتوانه نظری، اشاره خلاصه وار به مطالعات مرتبط انجام شده، شروع از پژوهشهای کلی و رسیدن به پژوهشهای اختصاصی، حتی الامکان استفاده از منابع دست اول و جدید و استفاده از نقل قول موقع استفاده از منابع دست دوم، مرتب کردن سوابق بر اساس تاریخ و دست اول و دوم بودنشان، استناد و رفرنس دهی الزامی و بالاخره جمع بندی و توجیه چرایی انجام پژوهش و تبعات مثبت انجام آن در این بخش از پایان نامه و پژوهش آورده میشود. نظریه اجتماعی: این نظریه بر تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی در ایجاد و گسترش اعتیاد تأکید دارد.

در نقاشی هایی که بر روی سنگها حک شده است طرح هایی از گل بوته ی شقایق و خشخاش دیده شده است. بر روی یکی از سکه های بسیار قدیمی یونان (شهر آتن) تصویر بوته خشخاش حک شده است.البته خود واژه افیون دارای ریشه ی یونانی است. سوءمصرف و یا اعتیاد به مواد مخدر و دارو­های روان گردان، یکی از معضلات بزرگ و با سابقه­ ی چندین قرن در جهان امروز می مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد ­باشد. تقریباً یکی از هر پنج نوجوان یک ماده مخدر (حشیش/ماری جوانا) را امتحان کرده است.

قدیمی ترین آثار مربوط به 4 هزار سال پیش در نواحی رم و مصر باستان می باشند.بابلیان،سومریان،فنیقیها،آشوریها با خواص انواع مواد مخدر آشنا بوده اند و از دو هزار سال پیش مصریها ، پارتها ، هندوها ، چینیها ، ژاپنی ها و رومیان ملتهایی بوده اند که خشخاش را به عنوان دارویی مخدر شناخته و مصرف می کرده اند. هزاران سال بشر در تمام نقاط کره زمین از مواد مخدر به عنوان وسیله ای جهت فراموشی و رهایی از غم و رنج و اندوه استفاده می کرده است.

در یک قرن بعد ، مرفین و کدئین خالص برای مقاصد پزشکی تدریجاً جانشین تریاک خالص گردیدند ، هر چند مصرف غیر طبی تریاک (یه صورت دود کردن) هنوز هم در بعضی از نقاط دنیا ادامه دارد. مورفین نخستین بار در سال 1806 و کدئین در 1802 از تریاک استخراج شد. در غیر اینصورت مجوز شرکت در جلسه مذکور صادر نخواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد. داوطلبان با مدارک تحصیلی دانشگاهی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروههای 12 گانه پیش رو میتوانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند.

توسط لاله هلندی

لاله هلندی