تفاوت هارد دوربین مداربسته با هارد کامپیوتر-امن باش

حسگر RVS هارد دوربین مدارسته که در هاردهای معمولی وجود ندارد، به حفظ سرعت بالا در وجود لرزش کمک می‌کند و از مزایای هارد مخصوص دوربین مدار بسته است البته این حسگرها در هارد دیسک های گران قیمت هم یافت می‌شوند اما جایی در هاردهای معمولی ندارند. برند های معتبر و معروف هارد دوربین مداربسته در بازار شامل برند Western Digital و SEAGATE هستند که هر دو از شرکت های تولید کننده بزرگ هارد دیسک در جهان اند. این شرکت ها هارد دیسک هایی با کیفیت و ماندگاری بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می کنند. باید توجه داشته باشید که با گذشت زمان و استفاده مکرر، از کیفیت هارد کاسته می شود. هرچه ظرفیت هارد بیشتر باشد می تواند مقادیر بیشتری از اطلاعات را در خود ذخیره کند. تهیه هارد دوربین مداربسته با ظرفیت بالاتر از نیاز یک تصمیم منطقی است.

هارد 3.5 اینچی

DVR ها معمولا تعداد مشخصی از هارد با ظرفیت محدودی را پشتیبانی می کنند. البته گاهی علت عدم شناسایی هارد توسط دستگاه رکوردر می‌تواند خرابی کابل ارتباطی هارد با دستگاه و یا خرابی کابل برق تغذیه هارد نیز باشد. اینترنال نیاز است تا از چندین دستگاه به طور همزمان پشتیبانی کند و بدون وقفه اطلاعات را در خود ذخیره کند. در سیستم‌های حفاظتی و DVRها به هارددیسکی با توانایی ذخیره‌ی پیوسته‌ی داده‌ها نیاز است و باید بتواند هر روز، حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره کند. هارد Western Digital میتواند خروجی 64 دوربین مداربسته را به صورت هم‌زمان روی خود ضبط کند که استفاده از آن را در سیستم‌های مداربسته بسیار مناسب است.

مشاوره رایگان توسط کارشناسان جهت خرید هارد مناسب برای دوربین مداربسته

این هاردها با طول ۱۰۰ میلیمتر، عرض ۶۹.۸۵ میلیمتر و ارتفاع در شش اندازه ۵ یا ۷ یا ۹.۵ یا ۱۲.۵ یا ۱۵ یا ۱۹ میلیمتری در دسترس است. در انتخاب ظرفیت مناسب هارد، شما باید تعداد دوربین‌ها (کانال‌ها)، کیفیت ویدئوی ضبط شده، فرمت ضبط ویدئو و تعداد روزهایی را که می‌خواهید ویدئو نگهداری شود، لحاظ کنید. هارد شرکتی معمولا تاریخ ساخت قدیمی تری دارد و احتمال دارد که تعمیر شده (رفرش شده یا ریفر شده) باشد. ضمنا هارد شرکتی، مدت گارانتی کمتری دارد و معمولا شرکت هایی وارد کننده آن هستند که از اعتبار کمتری برخوردارند. اما هارد اصلی تاریخ تولید جدیدتری دارد و خیال شما از آکبند بودن آن راحت تر است. درست است که قیمت آن ها بالاتر است اما مدت گارانتی طولانی تری دارد.

بنابراین قویاً توصیه می‌شود اطمینان حاصل کنید از هارد مخصوص دوربین مدار بسته با گارانتی معتبر استفاده شود. در هر دو سیستم مداربسته آنالوگ HD و تحت شبکه هارد سیستم در دستگاه ذخیره کننده قرار می گیرد. از آنجا که نصب هارد دوربین مداربسته در DVR و NVR شباهت زیادی با هم دارند، نصب در یکی از آنها کمک کننده است.

کیفیت رزولوشن ضبط دستگاه DVR

طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند. هارد دیسک‌ها در انواع مختلف سایزها و اندازه‌ها به بازار عرضه می‌شوند که ممکن است مصرف انرژی، حافظه کش و … متفاوتی داشته باشند. شاید بگویید در گذشته از هارد کامپیوتر برای دوربین استفاده کرده‌ایم و ماه‌هاست که مشکلی ندارد. هرچند قرار نیست هارد کامپیوتر در صورت استفاده به عنوان هارد دوربین منفجر شود، اما به روشنی برای این کار ساخته نشده است و شما در شرایط کاری غیر معمول از آن استفاده می‌کنید که شانس خرابی زودهنگام را حسابی بالا می‌برد. برند انتخابی شما هارد وسترن لیبل بنفش یا سیگیت surveillance باشد.

ذخیره و نگهداری تصاویر امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و میبایست برای حفظ و نگهداری آنها دقت بیشتری را به خرج داد. خوشبختانه در چند سال اخیر شرکت های تولید کننده هارد از جمله وسترن دیجیتال و سیگیت که از معتبرترین برندها هستند مدل های مخصوصی را برای سیستم های نظارتی و امنیتی طراحی ارائه داده اند که توانسته نیاز کاربران را برطرف کند. هارد دوربین مدار بسته معمولا دارای قابلیت های بیشتری نسبت به مدل های معمولی است و همچنین از فناوری ها و قابلیت های بهتر برخوردار بوده تا قابلیت استفاده شبانه روز را داشته باشد. علاوه بر کیفیت و کارایی، قیمت هارد دوربین مدار بسته نیز در مقایسه با مدل های معمولی بیشتر است و برای تهیه آن باید هزینه بیشتری نیز بپردازید. ضمن این که بهترین هارد دوربین مداربسته مناسب ترین هارد برای سیستم شما نیز باشد. به عنوان مثال اگر دستگاه ضبط کننده شما یک هارد 6 ترابایت را پشتیبانی می کند هارد بالاتر بهترین هارد برای سیستم مداربسته شما نخواهد بود.

  • جز هارد های پر سرعت وسترن دیجیتال هست برای کارهای محاسباتی از این هارد استفاده میشود.
  • در ایران برخی بازرگانان این هاردها را با قیمتی پایین تهیه کرده و با گارانتی یک ساله به بازار عرضه می کنند.
  • ما در این مقاله قصد داریم به شما انواع مختلف هارد های Western را توضیح دهیم.
  • این وسایل شامل کابل SATA (یک کابل قرمز رنگ) و پیچ های مربوط به بستن هارد می شود.
  • این درایو ها از نظر ظاهری مشابه سایر هاردها هستند، ولی با بهینه سازی‌هایی در زمینه پشتیبانی از سیستم های نظارتی و امنیتی.

اگر تا به حال هارد دیسک‌هایوسترن دیجیتال خریداری کرده باشید، احتمالا رنگ بندی‌های متفاوت amnbash.ir را دیده‌اید. این مورد ممکن است شما را در خرید هارد دیسک مورد نیاز سردرگم کند. این روند تا زمانی که حجم حافظه هارد پر شود ادامه دارد و در ادامه بسته به سناریو ذخیره سازی تعریف شده، اغلب دستگاه شروع به جایگزینی داده ها از انتها می‌کند.

بنابراین اگر فقط برای مصارف کامپیوتری نیاز به هارد دیسک دارید بهتر است از هاردهای دسکتاپی استفاده کنید. همچنین برای مصارف نظارتی و امنیتی نیز بهتر است از درایو های مخصوص دستگاه های DVR و NVR یا همان هارد dvr بهره بگیرید. هارد دیسک‌های مخصوص دوربین مدار بسته مزایایی نظیر پشتیبانی از تعداد بیشتری دوربین، طول عمر بالاتر، احتمال خرابی پایین‌تر، سرعت بیشتر و تحمل بهتری در برابر لرزش و گرما دارند. متاسفانه بخش بزرگی از هارد دیسک های معمولی کامپیوتر که فروشندگان و نصاب‌ها بر روی دستگاه‌های DVR نصب می‌کنند، ریفر هستند و طول عمر زیادی ندارند.

تفاوت هارد دوربین مداربسته با هارد کامپیوتر-امن باش

توسط لاله هلندی

لاله هلندی